Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Minxy skrev 2014-10-29 22:33:51 följande:

Jonna: december? Lugna ner dig, vi ska ju plussa i november :D

Skulle jag få ÄL den 1 eller 2 november så hamnar vi på samma BIM :)

Min lutealfas var (iaf innan mina tidigare graviditeter) 11 dagar.

Haha, 13 november såklart! Det räcker gott och väl med 13 dagars väntan. Vad spännande att vi får räkna ner tillsammans.

Negativt ÄL-test idag så jag hade mest troligt ÄL igår och BIM den 12 _november_
  • Janna84

Nej, vad tråkigt Lectin Jag tycker att du ska ringa till kvinnokliniken och be dem kolla upp det här. Stor kram ????

Minxy jag är också lite orolig för tvillingar men jag inbillar mig samtidigt att risken borde vara liten med tanke på att vi inte ens får till ett barn. Vi har tvåäggstvillingar i släkten och det såg dessutom ut som att jag väntade två barn förra gången när vi i slutändan fick vårt andra barn (jag fick gå på täta kontroller under början av graviditeten pga blödningar och upprepade missfall). Jag hade väldigt mycket blod i livmodern så de kunde inte säga något säkert men de såg ett embryo/foster som levde och något mer som med stor sannolikhet var ett embryo som slutat utvecklas. Även om jag är lite orolig för tvillingar så har jag bestämt mig för att bli glad om det visar sig att det blir två. Huset räcker till men vi måste tänka om beträffande bil om vi får mer än ett barn.

Så fungerar jag också mammave. Om jag har många test hemma så testar jag i tid och otid men om jag endast har ett eller två test så brukar jag kunna hålla mig (åtminstone någon dag extra). Nu har jag tre test hemma och det känns ganska lagom. Jag brukar vänta tills det gått minst 10 dagar efter ÄL så än är det lång tid kvar (haha, jag känner mig som ett otåligt barn som räknar ner dagarna till julafton). Hur många dagar har det gått sedan din ägglossning?

• Janna84

Spännande mammave

Lectin om du undrar varför jag skrev en massa frågetecken så kan jag meddela att det egentligen var ett hjärta men det förstod inte familjelivs hemsida. Jag hoppas att du får ett plus snart! Vad skönt att du kommit i kontakt med en privat klinik med bra bemötande. Jag har 20 mil till närmaste privata klinik och jag blev inte alls bra bemött på kvinnokliniken sist jag var i kontakt med dem. Med andra ord är det ett lätt beslut att fortsätta försöka på egen hand trots att vi har all rätt att få en utredning.

• Janna84

Panda79 jag har ingen aning. Det har gått 10 år sedan jag använde hormoner sist.

Minxy, om du hostar och nyser så studsar kanske ägget mot livmoderväggen och fastnar

Heja Lectin och mammave!

Micka ge inte upp än, du är bara på BIM+1 och ägget kan fästa sent. Det är inte helt ovanligt att få spotting när ägget fäster och sedan brukar det ta några dagar tills hcg-nivån går upp.

• Janna84

Nej, vad tråkigt Iskristall och Micka

Mammave, jag hoppas att du har fel beträffande huvudvärk och mens!

Lectin jag lider med dig, det värsta jag vet är ovissheten... Jag hoppas att du får ett plus snart!

Minxy jag förstår din frustration. Om han inte förstår dig så är det bara bra att du kan skriva av dig här. Det är av den anledningen som jag kom tillbaka hit. Jag klarade av allt på egen hand fram till oktober i år men då kände jag plötsligt att jag behövde lite extra stöd. Min man stöttar mig men han har samtidigt svårt att förstå stressen och frustrationen som uppstår ibland. Han menar att vi lyckats få två barn och tids nog kommer vi få ett tredje... Tids nog... Det uttrycket passar inte min personlighet.

Jag har fått ömma bröst efter ägglossningen (vilket jag alltid får). Det luriga med min kropp är att jag inte får några gravsymptom förrän i vecka 6. Eller jag brukar få växtvärk i livmodern några dagar innan mens men det är inget säkert tecken längre eftersom jag även börjat få ont i livmodern innan mens. Ingen idé att leta symptom med andra ord. Tiden mellan ÄL och BIM är så tråkig... Jag kommer mest troligt testa runt ÄL+10.

• Janna84

Haha, jag överanalyserar också Jag testade kläder i ett provrum idag och upptäckte några ådror på ett bröst och blev helt till mig. Sedan insåg jag att det endast gått fyra dagar sedan ÄL så sannolikheten att ägget fäst borde vara minimal. Men jag hoppas verkligen att det är ett tidigt tecken!

Det som talar för att vi lyckats är månadens sexschema. Många säger att man bara ska sluta tänka på barn och ta det som det kommer men för oss har den metoden fungerat uselt. Det som fungerat är att hålla koll på ÄL och ha en tydlig strategi. Fram tills den här gången har jag förvisso haft koll på ÄL men jag har inte tvingat mannen i säng varje dag. Även om det låter lite brutalt så har han inte behövt lida direkt Och nu planerar han för att få en dotter, han är helt övertygad om att vi ska få en flicka. Hittills har han haft rätt så det ska bli intressant att se resultatet. Jag vill mest bara bli gravid

Krya på dig Minxy!

• Janna84
    Minxy skrev 2014-11-03 12:45:11 följande:

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

Jag vet hur det känns men jag lovar att det kommer gå galant! Vår yngsta son började skela vid ca 15 månaders ålder och det visade sig att han hade kraftigt synfel på båda ögonen och att han hade slutat använda ett av dem. Prognosen var riktigt dålig och det fanns en risk att ögat var förlorat.

Tänk er glasögon på en ettåring... Glasögonen fick åka in på reparation efter tre dagar och sedan blev det täta besök för reparation. Nu är sonen 3 år och det går utmärkt med glasögonen och ögonlapp. Han använder båda ögonen igen och skelningen är mycket bättre. Han stör sig inte alls på sina glasögon utan vill tvärt emot ha dem hela tiden för att se bättre.

Din son kommer ha lika mycket hjälp av sin hörsnäcka och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Gör det till något roligt, ni kan t ex låtsas att det är en hemlig agentkommunikation. Jag lovar att hans kompisar kommer bli avundsjuka när de leker och han har en hemlig radio i örat

Nej, nu ska jag strax upp på en scen inför 350 personer... Nervös? Ja!
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-03 12:45:11 följande:

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

Jag vet hur det känns men jag lovar att det kommer gå galant! Vår yngsta son började skela vid ca 15 månaders ålder och det visade sig att han hade kraftigt synfel på båda ögonen och att han hade slutat använda ett av dem. Prognosen var riktigt dålig och det fanns en risk att ögat var förlorat.

Tänk er glasögon på en ettåring... Glasögonen fick åka in på reparation efter tre dagar och sedan blev det täta besök för reparation. Nu är sonen 3 år och det går utmärkt med glasögonen och ögonlapp. Han använder båda ögonen igen och skelningen är mycket bättre. Han stör sig inte alls på sina glasögon utan vill tvärt emot ha dem hela tiden för att se bättre.

Din son kommer ha lika mycket hjälp av sin hörsnäcka och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Gör det till något roligt, ni kan t ex låtsas att det är en hemlig agentkommunikation. Jag lovar att hans kompisar kommer bli avundsjuka när de leker och han har en hemlig radio i örat

Nej, nu ska jag strax upp på en scen inför 350 personer... Nervös? Ja!
  • Janna84

Jag ska representera vårt företag i samband med en funktionärsträff inför världscupen i skidskytte. Vårt företag är med som sponsorer och vi ska ge alla funktionärer ett specialerbjudande på våra produkter. I vanliga fall är jag ansvarig på kontoret så nu kliver jag verkligen utanför min trygghetszon. Väldigt nervöst, roligt och utmanande!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea