Minxy skrev 2014-11-03 12:45:11 följande:
Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.
Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.
Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(
Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(
Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.
Jag vet hur det känns men jag lovar att det kommer gå galant! Vår yngsta son började skela vid ca 15 månaders ålder och det visade sig att han hade kraftigt synfel på båda ögonen och att han hade slutat använda ett av dem. Prognosen var riktigt dålig och det fanns en risk att ögat var förlorat.
Tänk er glasögon på en ettåring... Glasögonen fick åka in på reparation efter tre dagar och sedan blev det täta besök för reparation. Nu är sonen 3 år och det går utmärkt med glasögonen och ögonlapp. Han använder båda ögonen igen och skelningen är mycket bättre. Han stör sig inte alls på sina glasögon utan vill tvärt emot ha dem hela tiden för att se bättre.
Din son kommer ha lika mycket hjälp av sin hörsnäcka och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Gör det till något roligt, ni kan t ex låtsas att det är en hemlig agentkommunikation. Jag lovar att hans kompisar kommer bli avundsjuka när de leker och han har en hemlig radio i örat
Nej, nu ska jag strax upp på en scen inför 350 personer... Nervös? Ja!