-
Min dotter vaknar alltid 05:30, så här behöver man inte ställa någon klocka.... *snark* :DJanna84 skrev 2014-11-13 09:59:51 följande:Jag har tempat från och till sedan 2005, jag har alltid använt mig av fertilityfriend Nu orkar jag inte eftersom jag inte vill ställa klockan på helgerna (man ska ju alltid tempa samma tid för att få en tillförlitlig kurva).
-
Micka: ja det känns billigare att tempa :)
Jag måste säga att just nu känns BIM väldigt långt bort. Mensvärk from hell och allmänt deppig. Inser att jag måste dra ner på mitt godisätande också vilket adderar till mitt dåliga humör :(
Eller så kanske jag ska unna mig lite godsaker nu under tiden jag har mens...bara för att det är så synd om mig :P
Min man tar det hela med ro. Jag beklagade mig lite imorse och sa att jag ville ju ha en bebis i magen, inte ont i magen.
"Det kommer" svarade han bara.
Och ja....jag ska försöka tänka så jag med. Det kommer. -
Lectin: tuff dag! Mentala kramar får du så många du behöver :)
Jag vet hur det är med drömhus. Vi slogs mot ett annat par i budgivningen och vi VANN! Känslan var ofattbar.
(Men året dessförinnan budade vi på ett annat drömhus och då förlorade vi, vilket jag är tacksam för såhär i efterhand :) ) -
Iskristall: länka gärna! ????
-
Äsch, min glada gubbe blev massa frågetecken :(
-
Mangoo: vad tråkigt att du inte fick så bra bemötande. Din läkare borde ha förstått att du hade många frågor och funderingar! Tror du att du kan ringa dit på nytt och säga att du vill diskutera polypen, nu när du har hunnit tänka efter? (Kanske med en annan läkare)
Jag vill också slå ett slag för att vara lite "jobbig" och krävande. Din läkare sa 3 månaders väntetid. Jag vet av egen erfarenhet att om man ringer och är lite "jobbig" så kan man få komma in betydlig tidigare. Det skadar inte att ringa och fråga! :) -
Iskristall: tack! Spännande att tempa igen :)
-
VeronikaK: åh vad tråkigt... :(
Men jag förstår helt hur du känner. Man vill inte skaffa ett barn med någon som rycker på axlarna och ointresserat säger: "Mja...det kan vi väl...kanske."
Jag hoppas han landar i samma övertygelse som du och att vi snart får se dig i tråden igen! Kram :) -
Lyckobubblor: välkommen! :)
Skriv gärna in dig i BIM-tråden (som jag såklart inte hittar länken till just nu).
Om du söker på Pratsjuk 35+ så borde den komma upp :) -
Mammave: jag är ingen expert (tempade när vi försökte få första barnet, 2007).
Men i korta drag: du tar din temperatur samma klockslag varje dag och noterar den i en app (sök på fertility friend).
Med hjälp av temperaturskiftningarna som man har i en menscykel kan appen säga när du haft ÄL och om du är gravid (temperaturen ökar något efter ägglossning. Om du är gravid fortsätter den vara hög, om du inte är gravid går den ner till din vanliga låga temperatur igen).
Jag gillar att tempa eftersom det är relativt billigt. De flesta har ju en febertermometer hemma :)