Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Mammave: Tack för uppmuntran Det behövs.....

Hoppas att det är sköra slemhinnor och inget annat! Men har lite svårt att tänka positivt, man vill ju inte hoppas för mycket om den jädrans mensen kommer...

Janna84...jag skulle inte sagt något om det hela....man vet ju aldrig när man blir gravid.......jag har själv börjat nytt jobb....har längtat efter ett till barn i flera år..men väntat för att jag inte varit fast anställd på 100% och att det kommit annat emellan som utbildning och byggt nytt hus! De barnen vi har kom till när jag precis hade fått jobb, men blev av med det då (för att jag var gravid) jag inte var fastanställd....och min sambo pluggade..... jag gör aldrig om det! Var jättejobbigt att söka jobb under slutet av mammaledigheten...oroade mig mest hela tiden!

Lectin: som sagt, jag plussade i vecka  7 vid en av graviditeterna! Håller tummarna!

• Micka!
    Minxy skrev 2014-10-27 19:59:25 följande:

Micka: jag hade småblödningar av och till under graviditeten med min 2:a, mest i början. Det var skitjobbigt (hade fått ett MF två månader innan, så jag var extra nojig), men det gick hur bra som helst!

Vi tar inte ut några sorger i förskott mina damer - vi lever i nuet :)

Tack för värmande ord ...så välkommet! Jag har alla symtom kvar, mensvärken har lugnat sig lite dock!

Började till och med snyfta ordentligt i telefon då jag pratade med min bästa vän som precis fått barn! Över hur lycklig jag är.... över att hon har fått bebis.....känner mig sjukt löjlig....brukar vanligtvis inte vara så här! Men jag är otroligt glad för hennes skull då det är hennes första  o hon är också 33 år!

Bra skrivet...inga sorger i förskott
  • Micka!

Har börjat få mens .... ! Hoppas på ett plus nästa månad istället! Är så glad för de två barn jag har...ska fokusera på dom istället.

Min sexåriga son sa till mig i morse när han kramade mig; mamma du är så söt, och vi behöver ett till barn, så vi blir 3 barn....grannarna har ju inga små barn! Då sa jag att det är ju inte så lätt att bara fixa till ett barn......då sa  han att vi kan köpa en robotbebis!  Barn är för go (Han har en leksaks-robotkatt som nästan ser ut som en riktig)

Hoppas ni andra plussar . Hade nog rejäl pms denna månad och är rädd för att jag har en släng av magkatarr...därav mina symtom...för de är kvar!!!!

Kram från mig!

• Micka!

Hej allihop!

Trodde mensen var på gång sist jag skrev, det kom lite rött, men sedan bara bruna flytningar och väldigt lite! Har testat i morse (bim +1)med rfsu: s vanliga... som visar totalt negativt! Har tidigare använt mig av clear blue när jag plussat! Vet inte om det är någon skillnad på känsligheten på dom ?

Har symtomen kvar, är trött, illamående av och till, svälld mage, men något mindre mensvärk!

Så här konstigt har jag inte varit med om! Känns så drygt....vill ju försöka på nytt....om det inte är något...tänk att det ska vara så svårt att få klara besked! .....

• Micka!
    Janna84 skrev 2014-10-31 18:03:13 följande:

Panda79 jag har ingen aning. Det har gått 10 år sedan jag använde hormoner sist.

Minxy, om du hostar och nyser så studsar kanske ägget mot livmoderväggen och fastnar

Heja Lectin och mammave!

Micka ge inte upp än, du är bara på BIM+1 och ägget kan fästa sent. Det är inte helt ovanligt att få spotting när ägget fäster och sedan brukar det ta några dagar tills hcg-nivån går upp.

Jo, ja vet...men blev så besviken med det där röda i trosan....och sen kommer det inte igång...och jag fattar inte varför jag mår illa!!! Plussade på bim + 1 med sonen...med dottern plussade jag på bim +7 men då vågade jag inte testa tidigare, för att jag hade varit med om ett ma i v 19 innan och då plussade jag inte förns i vecka 7+0!!!! 

Så förvirrande!!!!!

Och alla får bebisar omkring mig....de bara pluppar upp...är glad för deras skull...men vill så gärna själv ha en liten till igen! Till och med mina barn vill så gärna ha ett syskon....och det är ju bara en bonus
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-31 20:02:33 följande:

Micka: jag tycker också att det låter lovande...!

Ja, hoppas det!!! Men vet inte alls vad jag ska tro! Har haft för något år sedan, en menscykel på ca 31 dagar men det hände bara någon gång och då försökte jag inte få barn! Men den senaste tiden har det varit mest 28 dagar, några gånger 26 dagar....
  • Micka!
    Panda79 skrev 2014-10-31 20:37:55 följande:
    Mina andra 2 barn är 10 månader och 5 och ett halvt år:) så skulle önska att det blev mindre åldersskillnad denna gången.Ja jag antar väl att det är individuellt.. Man vill ju bara börja nu! Tänker på det hela tiden...inte kul :((
    Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-31 21:01:11 följande:
    Ja nog är det så alltid...det är bra om man lyckas tänka på annat emellanåt.

Nästa vecka kommer jag åka på kurs 4-6 november, så det lär väl flytta fokus lite från den värsta test-hetsen. Sedan åker jag, maken och barnen till Åre på en minisemester 7-9 november :)
    Låter trevligt! Nu på kvällen  mös vi till det hemma med hela familjen med spakväll med bastu, bad och dusch, det blev tända stearinljus och cider i finglas....ungarna tyckte det var jättekul!
  • Micka!

Här kom också mensen, med fruktansvärd mensvärk i natt!

Hoppas på plus nästa månad istället... !

Men det svider...satans mens.....då är det sjunde försöket vi påbörjar!

Hoppas ni andra plussar ....nu ser jag fram emot ägglossningen. ...med mycket mys

• Micka!

Hoppas ni har en inneboende ! Så spännande.......

Följer tråden, blir mer aktiv igen när mensen tagit slut!!! Tänker inte använda några stickor eller tempa... gjorde ju det innan vi fick våran dotter och då tog det ett år! Det tog sig när vi väntade på utredning och jag tänkte på annat och då gjorde vi som dom sa på fertilitetskliniken, ha skoj och njut.....ska försöka med det!

Har pratat bebisnamn med min sambo.....roligt...vi tycker om samma namn! Han är konstigt nog inställd på att vi kommer få en flicka när vi plussar....... när det nu blir..........han har fått för sig att jag kommer vara gravid innan årets slut......hoppas på det, i så fall skulle vara en fin julklapp eller nyårspresent

Undra hur ofta man ska sex, sist körde vi på varje dag vid ev ägglossning.. och varannan dag ca 3 dagar innan ägglossning.......vad tror ni? Hur gjorde ni......

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea