Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

limegrön skrev 2014-11-25 16:09:16 följande:
    Får du spottings så långt innan mensen? Kan det inte varit en nidblödning då? Ägget kanske fäste sent i cykeln..
    Ibland får jag spottings 2-4 dagar innan mens, nu var ju det fem dagar innan, men tror att det blir mens ändå! Tror inte riktigt på nidblödning....men man vet ju aldrig!

De gånger jag varit gravid har mensen lyst med sin frånvaro och inga spottings heller! Men mina spottings kom för ungefär 3 år sedan, så kroppen har kanske blivit knasig. Vet inte riktigt! Min son är ju 6 år så min kropp kanske inte funkar som då! Förut kom mensen, med full fart på en gång, och då blödde jag i 7 dagar! Nu brukar jag blöda i 4 dagar och ha spottings ca 3 dagar innan!

Blir smått tokig av detta! 
  • Micka!
    limegrön skrev 2014-11-26 09:45:58 följande:

Vet inte om det är så spännande längre.. gjorde ett test imorse och det visade som det för 2 dgr sedan, ett svagt, svagt, svagt streck. Försökte ta en bild för ni skulle få se men fick inte till någon bra bild så de syntes. Börjar tro att testen lurar mig och att det ist är spökstreck jag ser. Så nu ska jag vänta in mensen och som vanligt deppa ihop som varje mån.

Håller med Minxy, tar minst 2 dygn innan mängden fördubblas!

Här är det bruna flytningar som är sparsamma, men känns som att mensen är på ingång som vanligt! Skit!
  • Micka!
    Umeje skrev 2014-11-26 10:35:39 följande:

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

Stort grattis
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-26 17:42:52 följande:

Måste bara berätta...

Mitt i all stress med julklappar, bebisförsök med mera så fick jag ett brev idag. Ett handskrivet kuvert med en handstil jag tyckte jag kände igen.

Jag öppnade kuvertet och inuti låg ett A4-papper där det stod "Gåvobevis".

Min pappa har fört över 100 000 kronor till mitt konto! Helt magiskt! Som en trissvinst :D

Ringde upp honom och skrek: "Du är inte klooooook!"

Han bara skrattade och sa att det är väl bättre att vi får lite pengar nu än att han ska hålla på dom tills han dör.

Vad härligt, vilken fin och klok far du har
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-26 18:17:11 följande:

Kommer ni ihåg att jag sökte ett nytt jobb? Nu har jag blivit kallad till intervju! Oavsett hur det går är jag glad över att bli kallad. Det är stor brist på jobb i regionen och det här är det enda jobbet som jag sökt sedan jag tillträdde min nuvarande tjänst. För att toppa lyckan så kan jag meddela att jag hittat en privat gynekolog som ska hjälpa oss! Jag har genomlidit ett otroligt tufft år men det känns som att det kanske vänder mot up flow snart.

Vad kul med jobbet, hoppas du får det, och vad bra att ni hittat en gynekolog, hoppas ni får bra hjälp! Om vi lär försöka i mer än ett år kommer jag också ta hjälp!
  • Micka!
    limegrön skrev 2014-11-27 13:30:11 följande:

Umeje: vad underbart härligt, Grattis!

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

Tråkigt, usch...jäkla tant.......men vi hänger ju ihop till nästa månad och då jäklar ska det bli plus

Har nog bim 26/12 om jag tror rätt! Får se när min mens sätter igång ordentligt. ...
  • Micka!

Minxy; om man kikar på kurvan just nu så ser det ju ut som att ägglossningen var dag 12, men om man tittar på dina tidigare kurvor så har du ju haft sen ägglossning, dag 18 el 19, det kan ju hända att du får ett tempdipp igen och ägglossning mot dag 18 -19! Du har ju inte haft 3 högre tempar i rad, får se efter tempen imorgon!

Själv  känner jag att jag tappat kontrollen totalt över min egen kropp, i morse när jag vaknade, halvsov typ.... så kände jag att jag mådde illa, och tänkte när nu jävlar, har jag åkt på magsjuka, för så starkt var det! Det var inget jag simulerade i alla fall, sen har det lugnat ned sig! Spottingsen har också försvunnit!!!!!
    Fattar ingenting, antar att mensen kommer imorgon med dunder och brak.....

...lär nog testa imorgon ändå, slösa det sista test jag har hemma....eftersom vi ska ha middagsbjudning imorgonkväll! Om inte mensen kommit innan!

Jösses, vad kroppen min spelar spratt med mig! Hemskt att åka berg o dalbana när man inte vill!

• Micka!

Tack tjejer! Känns verkligen som att alla tummar behövs

Ingen mens eller mer spotting än... får se imorgon vad testet visar!!!!!!

• Micka!

Gomorron allihop.....kan inte fatta det......är nog gravid ändå.... och väldigt lycklig och lite orolig över att den inne där, mår bra och kommer ut frisk ! Och lite illamående är jag också.......

Smittar er med massa gravid baciller

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea