Pratsjuk 35+ försöker få en trea
7 dagar till äl här. Äter rosenrot, och ska börja testa med äl-stickor om några dagar. Tänker inte missa äl den här månaden :)
Snart dags nu Miaomiao! Heja heja!
7 dagar till äl här. Äter rosenrot, och ska börja testa med äl-stickor om några dagar. Tänker inte missa äl den här månaden :)
Crap... Negativt idag också... Ingen mens än så ett uns av hopp lever ännu.
Hade äntligen äl-flytningar 17, 18 och 19 augusti med tillhörande värk (4 eller 5 veckor efter mens...;).
skrosa och limegrön: Ja tankar, känslor funderingar, hopp, längtan och besvikelse går om vartannat i den här karusellen. Jag har ibland funderingar på att det kanske vore enklare att bara sluta tänka på en liten trea men i nästa ögonblick svider det i hjärteroten och jag längtar mig blå efter nästa lilla knyte!
Limegrön: Jag har aldrig lyckats få plus på äl-test men har i ärlighetens namn inte gett det så många chanser heller. Jag har under bebisverkstäderna lärt mig känna igen när jag har äl. Inte 100% men ändå. När jag väl HAR är är det knappt någon tvekan men däremot kan jag inbilla mig och försöka hitta en möjlig äl långt dessförinnan. Som den här cykeln till exempel. Jag börjar ju leta tecken på äl redan två veckor efter mens (ifall jag skulle råka ha en 28 dagars cykel just den gången... ). När väl äl kommer så är det tydligt med både trådiga halkiga äl-flytningar och värk och lustskjuts men jag vet ju ändå inte EXAKT vilken dag som äl är. Om det inte tagit sig den här gången så har jag lovat mig själv att ta Iskristall på orden och börja tempa!
Dubbelcrap! Mens... Jaja äl om tre-fyra veckor igen då. Bryter ihop med en godispåse ikväll och peppar upp mig imorgon...
Ja nu kan vi verkligen säga att tråden tar nya tag! Nu kör vi så det ryker! Jag håller alla mina tummar för oss!
limegrön: Oj! Det har jag aldrig hört talas om! Jag läste lite nu mellan trådiga flytningar och mens och fick det till att det allra oftas är sista dagen på trådiga flytningar eller till och med dagen efter som äl-testen visar LH-topp. Det verkar stämma för mig för både den här och förra cykeln har jag fått mens efter 14 dagar räknat från att de trådiga flytningarna slutar.
By the by så är min cykel just nu 43-44 dagar lång... SÅÅÅ DRYGT att vänta! Nu har jag alltså typ en månads glapp innan det är dags för äl igen. Efter godispåsen igår tog jag nya tag genom att för första gången beställa massa tester från billiga tester. Jag placerade också termometern på sängbordet och laddade hem fertility friend-appen så nu är jag redo att köra mer planerat och kontrollerat. Riskerar helt klart att bli både kontrollfreak och testoman!
Välkommen Shrew! Brukar du märka av din ägglossning eller har du kört på när den borde vara utifrån cykeln?
Shrew: Just när mensen är oregelbunden är det ju oerhört värdefullt att veta när det är dags att tumla lite extra i sänghalmen! Jag har pco och kan aldrig vara säker på om eller när en ägglossning ska dyka upp så för mig är det guld värt att veta när det närmar sig. De senaste cyklerna har jag inte fått ägglossningen förrän fyra veckor efter mens och sedan tar det 14 dagar från ägglosning till bim... eller i mitt fall de här gångerna: mens. Det är ju tiden från äl till mens som alltid är konstant även om cykeln är oregelbunden. Om din mens var två veckor sen så borde alltså ägglossningen ha varit två veckor senare än vanligt.
Iskristall: Tack detsamma! Ja och med flytningskoll och tappkoll på det så MÅSTE man ju få till det, eller hur? Jag ser alla metoder som en bekräftelse på ATT jag har äl!