Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Mens :'(
Tänkte minska ner på koffeinet.. eftersom studier har visat att det kan göra det svårare att bli gravid.....dricker koffeinfritt kaffe på eftermiddagen!
Mens :'(
Jo, förresten!
Jag har börjat ta jättenattljusolja för det ska hjälpa till att bli gravid.....från mensen till ägglossningen ska man ta det!!! Har ingen aning om det funkar...blir intressant!!!! och så minskar jag ner på kaffet.......
Det ska tydligen hjälpa mot oregelbunden mens, acne, pms och mensvärk också!!! (Är bra att ta när man har pco) Och inga biverkningar finns rapporterade!
Håller tummarna för oss allihop
[quote=74291170][quote-nick]Lectin skrev 2014-11-05 14:36:52 följande:[/quote-nick]
Micka! och VeronikaK: Tänk bara på att jättenattljusprodukterna är kosttillskott! Det finns alltså inga kliniska studier på de effekter ni är ute efter. Isåfall hade de förmodligen varit läkemedel. Inte heller är kvalitetskontrollen hos tillverkarna ens i närheten av kontrollen för läkemedelsföretagen. Att det inte har rapporterats några biverkningar stämmer inte heller. Både allergiska reaktioner, mage-tarmreaktioner och annat finns beskrivet om man googlar. Naturligtvis kan man chansa men i mina ögon spelar man lite av rysk roulett när man använder kosttillskott för annat än det som står på etiketten.
Var rädda om er och var kritiska till alla sådana här produkter! Det finns så mycket skit och så många lurendrejare där ute!
[/quote
Håller med om att det finns många olämpliga preparat och det gäller att vara kritisk! Men just jättenattljusolja innehåller fettsyror som har visat sig vara bra precis som omega 3! Ex har man gjort en studie på barn, som visat signifikant skillnad vad gäller barn med adhd/ damp, de fick bättre koncentration, blev lugnare mm.
Det har däremot inte gjorts kliniska studier på om det finns effekt när det gäller som hjälpmedel att bli gravid! Vissa har blivit hjälpt ang pms och hudirritationer men det finns inget vetenskapligt bevis. Biverkningar i övrigt finns inte redovisade, att få allergiska reaktioner är inte överdisponerade just kring jättenattljusolja. Det finns alltid en risk att få en allergisk reaktion.
Man väljer själv vad man vill prova. Men att titta upp fakta är viktigt!
Har själv problem med vuxenacne till och från...vilket inte är kul...att prova fettsyror kan hjälpa
huden att läka samtidigt som det kanske balanserar hormonerna... en tjej märkte resultat efter en vecka.....hoppas....men det finns som sagt ingen garanti för att det hjälper!
Hej tjejer.. Länge sen nu.. Massor att stå i.. Har köpt ny större bostad, för ev kommande kotte, och har massor att stå i.. Packa packa pack och städa.. :/ suck..
Fick för två veckor sen blodblandade flytningar o tänkte att YES nu är första nensen efter P-sprutestopp på g... Men ack jag bedrog mig. :( börjar ledsna på att inte veta när normal cykel är på gång... Vill ha bebis nuuuuuuuuu!!! ;)
Men tack vare flytt så hinner jag inte tänka så mkt.. ;)
Kram på er alla och välkomna till er nya :)
När jag plussade i första graviditeten kände jag mig om möjligt ÄNNU otåligare än nu! Jag brukade då säga att jag önskade man kunde ta sitt positiva test, gå in på förlossningen och säga: "Här är mitt plus! Kan jag få min bebis nu, tack?" Ungefär så känns det nu också... Men nu är det plusset jag vill kunna beställa någonstans. Undrar vart man beställer det... Hmmm...
Lectin och Micka!: Jag vill också beställa mig ett plus. Ni får berätta om ni kommer på vart man kan beställa ett
Minxy: Skönt att få följa någon annan mot bim istället för att referera på mitt eget. Håller tummarna!
Micka! Imorgon! :-S Pirrigt, håll tummarna! Törs inte tro att det är annorlunda nu än de tidigare testen men om det är minus går startskottet för fertilitetskliniken!
Negativt idag också... Men nu kan jag åtminstone göra något.
Har uppdaterat bim-listan
Lectin: Vad skönt att du fick tid så fort!!!
Själv har jag börjat träna...... och dricker lite grapefrukt, som sägs kunna vara bra för sekretet i snippan ! Så att simmarna trivs och kommer rätt....har läst att tjejspermier ofta är mer livsdugliga och de trivs i surare miljö! Får se vad det blir av detta....bara någon av de små hittar rätt! Så blir jag överlycklig
Tänk att man kan längta så mycket!
Skit...jag börjar få mer och mer mensvärk :/
Oh well, blir det mens till veckan så är det bara att ta nya friska tag. Kommer mensen så ska jag beställa ÄL-tester.
Nu inväntar jag BIM som är på onsdag. Testar torsdag morgon om jag inte fått min mens då.