Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Minxy skrev 2014-11-10 07:23:39 följande:

Vad less jag blir!

Jag har fått sjukt ömma bröst som gör ont när jag går i trappor/springer. Jag trodde verkligen att det skulle bli ett plus imorse.... :(

Det kom inte ens upp den minsta lilla skuggan av ett streck....

Nu är molvärken värre än tidigare, det känns precis som mensvärk :(

Förstår att du blir less, men du har väl bim på torsdag! Så det är ju antagligen för tidigt! Jag fick ett svagt streck på bim +1 när jag blev gravid med sonen. Det var starkt på bim + 3.

Ta det lugnt och ta inte ut något i förskott Jag vet att det är sjukt svårt, men håller tummarna för dig! 
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-10 09:34:02 följande:

Micka: jag tänkte förresten göra som du. Nästa gång jag testar är på torsdag, då är jag på BIM+1 :)

(Hoppas jag!) :P

Gör det!  Förstår att du blir tveksam eftersom du plussat tidigt, vid tidigare graviditeter! Men kroppen kan bete sig olika. 

När jag blivit gravid så har jag alltid haft utebliven mens, så jag tänker inte testa innan bim! Tror jag...vi har typiskt nog planerat in en utekväll med middagsbjudning hos oss på min bim.....så jag blir nog tvungen att testa då på morgonen! (brukar annars få spottings ca 2 dagar innan, så det kan hända att jag inte behöver testa alls) Så jag vet om jag kan dricka alkohol eller inte! Undra om jag behöver hitta på någon ursäkt då......... man blir ju något tokig av att planera barn!

Håller tummarna för dig
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-10 19:21:58 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär skengravid tidigare! Brösten gör ONT, när barnen råkar klättra på en med vassa armbågar skriker jag nästan rätt ut. Det gör till och med ont när jag går i trappor eller springer.

Dessutom denna molvärk långt ner i magen - min mensvärk brukar ju komma samma dag som mensen börjar eller max en dag innan. Nu har jag haft molvärk i 3-4 dagar.

Det låter ju positivt...du kan ju faktiskt vara gravid och inte skengravid Hoppas du plussar på torsdag!
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-10 19:48:15 följande:

Jag håller tummen för dig Minxy! Själv vågar jag inte riktigt hoppas men jag är ändå lite skengravid i smyg. Morgondagen är en intressant dag för mig för då är det BIM-1, en dag som tydligt brukar skvallra om mensen är på intåg. Jag har inga tydliga gravtecken men än så länge har jag inte heller några menskänningar. Jag försöker hålla hoppet uppe samtidigt som jag inte vill hoppas för mycket.

Förstår precis......hoppas det blir ett fint plus ! När ska du testa?
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:19:45 följande:
    Torsdag morgon på BIM+1.
    Minxy skrev 2014-11-10 22:26:33 följande:
    Jag trodde du hade BIM imorgon Janna. Men då delar vi BIM den 13/11! :)

Hörni....tror ni det finns någon som helst chans att testa positivt imorrn om dagens test var helt jäkla blankt? Eller måste jag bita ihop till torsdag?
    Håller tummarna för er båda ! Minxy, efter 2 dygn har hcg fördubblats! 
    Hoppas hoppas.........
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-11 20:11:52 följande:

Här har det börjat komma roströda flytningar..... *suck*

Aj aj, vad tråkigt!  

Får hoppas att december blir en bra månad med ett plus! 

Min karl tror att vi kommer plussa i december, när jag frågade honom, han vågar inte tro på den här gången....vi får väl se om mensen kommer 29 nov.....
  • Micka!

Tänkte först att jag inte skulle köra med ägglossningstester och tempa denna månad! Men kunde inte låta bli att ta tempen, låg i sänglådan......får jag en höjning som är konstant fram till mens, så vet jag ju att jag har ägglossning! Slipper köpa ägglossningstickor då!!

Den ligger på 36,3 idag.....spännande om appen har rätt! Enl den har jag ägglossning på fredag och inte lördag..........
    Har appen fertiliy friend, då har man ju lite mer koll! Tycker den är rätt så bra!

Kör även helt koffeinfritt nu! Läste om någon som inte blivit gravid på 6 år, sedan när hon slutade med kaffet blev hon gravid flera ggr....så det är definitivt värt att testa. Drack faktiskt inte kaffe när jag blev gravid med mina barn, nu när jag tänker efter........!!!

Hoppas hoppas ....att detta är en bra månad  

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-12 10:56:28 följande:

Åh typiskt Minxy! Men jag håller ändå en liten tumme för att det är någon mellanblödning och att mensen trots allt inte kommer.

Håller förstås alla mina tummar för er som närmar sig bim! Och alla oss andra också.

Jag är lite frånvarande från bebisverkstan mentalt just nu. Jag och maken har kastat oss in i helt galna husspekulationer som tar upp i stort sett hela min mentala kapacitet just nu! Eller åtminstone det som blir över mellan jobb och småbarnsliv... Eller nja... i ärlighetens namn inkräktar det nog lite både på jobb och familjeliv... Imorgon ska vi till banken och inom kort kommer vi veta om vi alls är med och slåss .

Kul, hoppas det går bra på banken! Bra att fokusera på något annat ett tag Kommer ihåg hur glad o lycklig jag var när jag( min karl va på jobbet) var till banken och fick besked att vi kunde bygga hus! Bor i det huset nu
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-12 18:07:35 följande:

Lycka till på banken Lectin!

Det gick åt helvete här också Minxy Stor kram!

Lilla My o co vi är inte heller särskilt framgångsrika när det gäller bebis. Jag hoppas att din kropp kommer igång snart och att det går snabbt när den väl vill samarbeta.

Tråkigt ! Hoppas på december istället...! Vore trevligt med ett plus i julklapp till oss alla
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-13 07:43:20 följande:

Är det förresten någon annan här som tempar? Jag tempade när vi försökte bli gravida med första barnet. Tänkte köra samma taktik nu - det blir så dyrt med ÄL-tester varje månad.

Börjar tempa idag. Har laddat ner FertilityFriends gratisapp.

Jag har börjat tempa och använder också fertiliy friends gratisapp! Hoppas verkligen att vi får plus nu.....

Grattis Mikesfru! Vad roligt
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea