Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Fsake skrev 2015-09-25 08:20:13 följande:

Mensen kom igår :/ lite deppig.. När blir det vår tur?!

Kram! Ja man undrar ju...
    Fia14 skrev 2015-09-25 09:57:23 följande:

Halloj i tråden, 
    Jag är en nygammal Familjelivare som hängde mycket här när det var dags för första och andra barnet, men sen har det varit en ganska lång paus... Nu försöker vi få till nummer tre men än har det inte tagit sig. Så hoppas det är ok att hoppa in i tråden  
    Eftersom vi börjar närma oss 40, har lite åldersnoja och sa från början att årskiftet skulle vara gränsen för hur länge vi skulle försöka, så börjar det kännas lite deppigt nu när det närmar sig.... 

Jag har kört med Äl stickor ett tag och alltid fått fullt utslag och även timat in försöken. Så jag har ju förutsatt att jag också har ägglossning. Men nu senast var första gången som jag även testade att ta tempen och gissa vad, ingen temphöjning.... och det tog sig så klart inte heller. Så nu känner jag mig jätteförvirrad och undrar om det är så att mina ägg helt enkelt inte lossar någon månad, eller om det var en ren slump att det hände just den första gången jag testade att ta tempen.... 

Hur ofta har man egentligen en riktig ägglossning när man är 38... den blir väl mer oregelbunden med åldern?

Välkommen! Intressant med din tempning! Jag provade att tempa någon månad men har på tok för oregelbundna sovvanor för att det skulle funka. Min mens blev mer regelbunden med åldern och det hör liksom till för PCO har jag uppfattat. Hur ofta man har äl är väl säkert väldigt individuellt. Fortsätter du tempa nästa månad också då?

• Lectin

Jag tog kontakt med en fertilitetsklinik när mensen försvann sex månader när vi just bestämt oss för att försöka få en tvåa. För min del verkar det som äl=mens ett par veckor senare, ingen äl=spotting istället för mens.

• Lectin

Hej på er! Har verkligen försöööökt att inte överanalysera och gå helt upp i verkstan den här gången. Det har gått rätt bra fram till nu. Men det har ju också gjort att jag varit lite osynlig i tråden. Sorry...

Fsake, SKUMT! Kan du ha missat en kort topp?

Välkommen xxy! Hoppas du slipper pergo. Hade du konstaterad pco eller varför fick du pergo vid första barnet? Jag får numer Letrozol istället för pergotime i samma syfte så det kanske kunde vara ett alternativ?

Fia: så vitt jag vet skrivs pergo ut bara om man inte har egen ägglossning annars gör den inte någon nytta. Strunta i vad omgivningen kan tänkas tycks och föreställ dig hur det skulle kännas om det inte blir någon trea. Det kan avslöja mycket om vad du egentligen vill.

Åh nej limegrön! det känns så orättvist varenda jävla gång...

Här är det tidig testdag imorgon dag 11. Då har hcg-sprutan gått ur kroppen så att det inte blir falskt positivt. Har dock i stort sett vanliga pms-symtom men värre än vanligt med både molvärk och ömma bröst. Galen trötthet och extra lösa leder med påföljande värk (min eds) är en bonus som kan bero på livet i övrigt också. Det är mycket nu. Hoppas förstås men vågar inte tro. Om det tagit sig blir bim nästan på min födelsedag. Tar det som ett gott tecken.

• Lectin
    Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-10-03 08:55:03 följande:

Nämen grattis Lectin!!! Fantastiskt! Det kommer att gå bra den här gången.

Fsake skrev 2015-10-03 20:07:36 följande:

Grattis!!! Håller tummarna att det går vägen!

Fronten skrev 2015-10-03 22:51:22 följande:

Stort Grattis Lectin ????

Tack hörrni! Har svårt att vara glad än så länge. Nojjar och tror att jag ska börja blöda hela tiden. Har bestämt mig för att vänta till fredag med att ringa fertilitetskliniken. De brukar boka in tidigt ultraljud så man får se lilla hjärtat picka.
  • Lectin

Klart du får Niyoh81! Välkommen! Jag håller med Fsake. Ta ett gravtest för säkerhets skull. Det kan ju också vara så att du inte hade ägglossning den cykeln. Jag brukar få sparsam blödning när jag inte haft äl.

• Lectin

Tack Fia14! Den sortens äl-test har jag tyvärr ingen koll på. Men om du fått maxutslag en dag är väl det bättre än inte alls, eller?

Tack Iskristall!

Attans Niyoh81! Men det är inte kört förrän mensen kommer!

• Lectin
    limegrön skrev 2015-10-05 10:23:06 följande:

Åh men Grattis Lectin. Det är du sååå värd, som du (ni) har kämpat.

Gulle dig limegrön! Tack!
  • Lectin
    mammave skrev 2015-10-06 06:14:36 följande:

Lectin: stort grattis!!! Det var längesen jag läste här nu, men kul att få läsa ett så positivt inlägg när jag läser nu på morgonen.

Tack! Tog ett till test idag som ökat ordentligt i styrka så snart kanske jag törs tro på det också.
  • Lectin

Lite seg på morgonen tror jag... Kul att se dig mammave! Hur går det för dig?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea