Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

VeronikaK skrev 2015-10-18 12:35:21 följande:
    Jag har nog egentligen gett upp, och jag tvivlar nu på att jag ska fortsätta. Lämnar därför tråden, i alla fall för ett tag. Tack för all stöttning och lycka till.
    Så ledsen för din skull VeronikaK! Bryt ihop i lugn och ro nu under mensen och fundera sedan igenom tillsammans hur ni vill göra. Stort lycka till vad ni än bestämmer er för! Kram
  • Lectin
    Fia14 skrev 2015-10-21 18:17:10 följande:

Nej men dra på trissor, jag har fått plus!

Ganska blandade känslor konstigt nog, känner mig mer nervös och stressad än glad...

Nämen Grattis! 
    Vad är det som känns mest nervöst och stressande?
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-20 11:11:46 följande:

På bim idag kom mensen.. Känns tungt!

Attans...
  • Lectin
    Fia14 skrev 2015-10-22 12:26:54 följande:

Lectin: ja det är nog en känsla av "vad har jag gett mig in på". Jag har alltid velat ha tre barn men nu kommer tankarna på att vara gravid, må illa, förlossning, sömnlöshet, KUB test, kanske fostervattenprov? (Samtidigt som det här ju kan sluta illa innan dess)

Usch jag vill ju hellre sprida hopp än negg egentligen

Jag förstår dig fullt ut! Och det här är aspekter som vi diskuterat många gånger i tråden tidigare så vi är inte ensamma heller. Jag har haft väldigt svårt att ta in att jag över huvudtaget är gravid och nojjorna över missfall, risk för missbildningar, kromosomavvikelser etc är betydligt mer närvarandeden här gången när man har två friskisar hemma. Vad skulle det innebära för dem (och oss) om den här bebisen har andra eller större behov av hjälp och omhändertagande?

Vi får försöka landa i graviditeterna och njuta av att här och nu har vi problemfria graviditeter med så vitt vi vet friska små ärtor.
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-22 12:33:10 följande:

Vi kör igen. Maken ville veta när jag har nästa äl så planerar han inte in någon jobbresa då! Så det blir bra :) äl nästa helg. Då jäklar ska det sexas :)

Åh härligt! Så skönt att han är med på tåget så ordentligt! Heja ägget!
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-23 11:53:58 följande:
    Ja heja ägget!!

Tycker många säger "du tänker för mycket på att bli gravid". Jo det gör man ju ganska mycket, hur lätt är det att sluta?? Tips? :)
    Tjaa du.. Jag tycker de som säger så är galet förmätna och utgår ifrån att alla har lätt att få barn. Om man som jag inte har sprättlätt att bli gravid så MÅSTE man faktiskt tänka mycket på det. För min del handlar en cykel om tabletter på dag 3-7 efter mens, sedan ett ultraljud kring dag 12-14, ägglossningstester, när de visar fullt så tar jag ägglossningsspruta och sedan är det bara att vänta till bim och test... Så när jag skulle ha tid att "inte tänka så mycket på det" vete busen. Om jag ville bli gravid så fick jag jobba för det. Annars hade inga barn blivit gjorda här minsann...
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-10-23 16:47:10 följande:

Hej tjejer!

Vi ska starta med ivf i slutet på november om allt går som det ska. Jag önskar er lycka till och tänker att jag inte kommer vara så mycket i tråden. Men kommer nog inte kunna låta bli att läsa om era öden och plussande då och då!

Håller alla tummar för er! <3
  • Lectin
    Fia14 skrev 2015-10-26 14:58:25 följande:

Förresten, hur mår du Lectin? Varit på någon första koll?

Blörk... Illamående och trötthet på plats Jotack! Ingen koll än. Har varit på hälsosamtal på mvc och har tid för tidigt ultraljud om en vecka prick.
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-11-07 23:36:04 följande:

Hur gick det på ultraljudet gumman?

Vi ska på första läkarbesöket för ivf på tisdag, ringde kliniken och fick en återbudstid Hoppas vi hinner starta innan jul!

Åh så skönt att få tidigarelägga! Tumhållning pågår förvisso redan men jag förstärker den ytterligare!

Ultraljudet gick bara bra. Storleken stämde precis och hjärtat hade börjat ticka så fint. <3
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-11-08 15:46:26 följande:

Åh så härligt att höra! Jag blir så glad av att få läsa om små hjärtan som tickar! Längtar efter att få uppleva det själv nån gång...och snart hoppas jag!

Det är verkligen en speciell upplevelse. Och du, för varje dag som går är du en dag närmare drömmen. Kram!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea