• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Janna: hehe, härligt att jag inte är ensam :P

Jag kollade också in mina ådror idag och tyckte dom var tydligare.

Minns när vi försökte få första barnet. Vissa nätter drömde jag att hela jag var alldeles blå, som en smurf! Hjärnan spelar en konstiga spratt :/

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-03 07:08:07 följande:

Hihi, ja visst analyserar man minsta lilla som man säkert inte ens registrerar i vanliga fall Hoppas mina tester dyker upp idag, äl +18 idag (om jag hade äl när jag tror).

Håller tummarna! Både för att testerna ska komma och för att dom ska visa ett fint plus :)
  • Minxy

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-03 14:20:09 följande:

Trodde faktiskt att jag skulle plussa när den kom så sent. Tack, tjejer för stödet. Jag är ju bara på försök ett, men trodde verkligen att det tog sig på en gång när mensen gjorde så här Jaja, bara att ta nya tag om ett tag.

Det förstår jag verkligen. Skulle min bli någon/några dagar sen skulle jag också börja hoppas riktigt mycket.
  • Minxy

Tack för omtanken hörni :)

Idag stekte jag bacon när jag skulle göra middag. Bacon luktar ju rätt tungt, så jag stod där och hoppades på att jag skulle må illa! Men nej...ingenting :(

Med första barnet mådde jag inte illa alls. Med andra barnet mådde jag illa en enda gång och det var i v16. Att må illa verkar inte vara min "grej", så man kan ju undra varför jag försöker trigga igång just det symptomet?!

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-03 18:12:04 följande:

Spännande, Janna Lycka till!

Minxy: barn är väldigt anpassningsbara. De som tarsåna här saker hårdast är nog vi föräldrar. Barn brukar inte se problem, utan de tar det mer som det kmr, tror jag.

Ja det är förmodligen så :)
  • Minxy

Karlar!

Min kille kom nyss hem från träningen och räknade upp:

"Gunnar ska ha barn nästa år, Daniel ska ha barn och Anders ska ha barn. Så skynda dig nu."

Va? Skynda mig?

Visst, jag fattar att det var sagt med glimten i ögat, men snacka om att öka stressen. Herregud, vi har inte ens haft första BIM efter att vi plockade ur spiralen! Räknar han med att jag ska bli gravid bara han viftar med kalsongerna eller?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea