• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Ja, tur jag kan ta det han säger med en klackspark :P

Jag testade imorse förresten. 5 dagar efter ÄL. Tokblankt såklart. Vet inte varför jag är så knäpp *s*

Försökte känna efter om jag mådde illa också, men nej då. Det enda jag känner är träningsvärk i mage/runt revbenen pga hosta. Blä!

• Minxy
    VeronikaK skrev 2014-11-04 15:32:51 följande:

Hej!

Behöver också en plats att hänga på. Är verkligen pratsjuk och ältande ang. detta med en trea. Vi har ganska nyss börjat (typ tredje "försöket") denna månad, men vägen dit har varit slingrig. Min man har inte varit så sugen, eller i alla fall tveksam. Nu kör vi i alla fall. Vi har två barn, en på 8 år och en på 5 år.

Jag har längtat efter ett barn till länge, flera år, men tycker ändå att det känns läskigt. Många praktiska saker vi inte löst. Och säkert en del känslomässiga också. Men det får vi ta då. Om det blir något. Shit, känns nervigt..

Var valet med en trea självklart för er andra?

Nja, vi hade liksom inofficiellt bestämt oss att två räckte. Våra är födda våren 2008 och hösten 2009.

Sen en dag hösten 2013 sa min man att han tyckte vi borde skaffa en till.

Så....ja, nu försöker vi göra det :)
  • Minxy
    mammave skrev 2014-11-04 19:45:04 följande:

Minxy: alldeles för tidigt <3

Haha, jag veeeet :P

Jag måste tyvärr säga att jag känner mig fruktansvärt ogravid :(

Ingen molvärk, inget illamående, inga tydliga blodådror, inga ömma bröst längre, inget känslomässigt utbrott på maken.

Det har annars varit det tydligaste tecknet i mina 4 tidigare graviditeter. I alla har jag fått en gråtattack strax före BIM, helt utan orsak. Dessutom har jag varit väldigt varm, nästan febrig innan BIM.

Ja ja, jag får se tiden an :)
  • Minxy

Janna: haha, jag vet *s*

Nu ska jag tänka på annat i två dagar. Är skickad på kurs och sitter just nu på en herrgård och äter frukost! Äggröra....mums!

• Minxy

Mangoo: beklagar! :(

Ja...hur tungt det ens känns så är det bara att se framåt mot nästa försök.

Visst är det märkligt... När jag hade spiralen tyckte jag att jag hade mens "hela tiden", tyckte att det kändes som om den kom oftare än var 30:e dag.

Nu, när jag VILL att BIM ska komma så är varje dag en evighet.

Jag sitter på tåget hem från min kurs. Har inte hunnit känna efter så mycket, förutom på kvällarna. Har ömma bröstvårtor, men det är allt. 4-7 dagar kvar till BIM.... (Beroende om om min lutealfas är 11 eller 14 dagar).

• Minxy

Janna: ja vissa dagar är tyngre än andra... :(

Den här månaden hoppa jag på många plus för oss alla!

Lectin: jag vill också beställa ett plus! Om du kommuner på vart man ska lägga beställningen kan du väl tipsa mig ;)

• Minxy
    Lectin skrev 2014-11-07 09:48:50 följande:

Tid bokad till 1 december. Rätt snabbt med tanke på att det är en av de allra populäraste klinikerna för oss med pco, och dessutom den populäraste av läkarna på kliniken. Står på återbudslistan också för säkerhets skull.

Om jag nu helt struntar i den här cykeln och utgår ifrån att jag enkelt inte hade äl den här gången (trots test och symtom ) så borde nästa äl komma om ca två veckor och bim ytterligare två veckor senare, alltså just i den vevan jag nu fick tid! Så nu håller jag tummarna för att jag alls inte behöver gå dit.

Toppen att du fick tid så snabbt, men jag hoppas också att du får ett plus så att du kan ringa och avboka tiden..., :)
  • Minxy

Bra idé också om BIM-listan. Jag ska försöka att komma ihåg att "marknadsföra" den då och då :)

(Trist att vi inte kan fästa den i trådstarten, det hade ju annars varit perfekt)

• Minxy

Janna: jodå, jag testade igår (ÄL+8). Tokblankt såklart.

Inga tecken direkt. Har väldigt ömma bröst, men det brukar jag ha ibland mellan ÄL och mens. Har lite molvärk också, men det händer att jag har det när mensen närmar sig.

Kort sagt: jag har ingen aning what so ever!

På måndag är jag på ÄL+11. Då tänker jag testa igen!

Du då?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea