Inlägg från: Fr1da |Visa alla inlägg
  • Fr1da

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Jag hoppar också in här ????

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

Jag har inskrivning på onsdag (woho!) och då går jag in i v 11. Hört att normala är att i skrivning sker någon gång mellan v 8 och 12.

Hoppas den lilla vill stanna hos er denna gång!
  • Fr1da
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 09:47:16 följande:

Första dagen med hårsnodd i byxorna. Bästa beslutet någonsin! smile2.gif Kunde ha mina vanliga jobbyxor rätt så länge mha en hårsnodd och lite längre toppar när jag väntade dottern och hoppas på samma sak denna gång. Så skönt att det inte sitter åt lika mycket runt midjan.

Haha exakt samma för mig! Första dagen med hårsnodd i brallorna, fungerar hur bra som helst! :)
  • Fr1da
    Madelen b skrev 2014-09-02 14:28:17 följande:

Ni som varit på vul, vilken veckar såg ni hjärtat?

Såg ett tickande när jag var i v 6+2. Nu v 9+6 och inskrivning imorgon. Tjoho! :)
  • Fr1da

Går in i v 11 idag och precis varit på inskrivning. Känns som en riktigt bra barnmorska också. Så skönt!

• Fr1da

God morgon alla gravida Vill bara höra om det är fler som har jobbigt med andningen ibland? Idag har jag sjukt tungt att andas och får hjärtklappningar med jämna mellanrum. Förstår att det kan vara normalt osv men är väldigt obehagligt. Är det fler som upplever samma? (Går in i v 12 på onsdag)

• Fr1da
    Bell13 skrev 2014-09-08 08:35:35 följande:
    Jag har haft samma i ca 1 v. Gick in i

V 11 i fredags och jag tror att blodmängden börjar öka och att det är därför. Bröstkorgen börjar ju också vidgas och kanske blir andningen påverkad? Jag tycker det är otäckt när det blir så där. Ska till bm idag för inskrivning och tänkte fråga henne då
    Ja jag har haft det till och från i några veckor nu. Men idag känns det värre än vad det gjort tidigare. Kanske också får höra av mig till min bm o höra vad som är normalt. Men förstår ju absolut att det måste ha med den ökade blodvolymen att göra. Jobbigt bara när man blir svimfärdig av det. Jaja, är i alla fall glad att mitt illamående börjar gå över!
  • Fr1da
    Humledumle skrev 2014-09-09 21:45:13 följande:

Är det bara jag som inte har gått upp nått i vikt ? :/ även fast jag äter nästan var tredje timme har jag inte ökat alls.

Samma här. Tycker att jag äter konstant men vågen (som är nyinköpt) visar inget plus alls. Dock syns det på mig, har liksom blivit plufsigare... :)
  • Fr1da
    agirlnamedbill skrev 2014-09-19 10:43:12 följande:

Någon mer än jag som känt av hugg kring en äggstock?

På mig har det typ ilat till och från i några dagar i vänster äggstock men imorse så började det hugga till, har behövt sätta mig ner flera gånger idag pga att det gjort så ont. Känns nästan likadant som när jag hade utomkvedshavandeskap i våras, nu vet jag ju att graviditeten sitter rätt men vad kan det vara..?

Jag kände liknande, men mer ner mot ljumsken, i onsdags kväll. Tror det är ligamenten det drar i när livmodern växer. Är det däremot vid äggstockarna vet jag inte riktigt vad det kan bero på.
  • Fr1da
    JhjärtaK skrev 2014-09-26 08:53:58 följande:

Igår kände jag bebisarna för första gången smile1.gif gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul smile1.gif

Vad härligt att dom redan börjar göra liv där inne så det känns! Gick in i v 14 i onsdags o längtar tills jag börjar känna den lille! Förstår såklart att det kan dröja ett tag till :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)