-
Ja min fästman fick lite dåligt samvete av att ha gjort mig illa, men berömde mig ändå för att jag lyckades andas mig igenom det så bra. Vi betalade 1995 kr för kursen och tycker absolut att det var värt det. Men hon som höll i den gjorde nog väldigt mycket också. Det blev liksom roligt att gå kursen, och träffa andra gravida. Men har du bra material att läsa och lyssna på så fungerar det säkert utmärktSommarsnö skrev 2015-02-13 13:37:00 följande:Vi testade det där hemma men tyckte det var så obehagligt att göra illa varandra så vi höll inte på så länge Tyckte du det var värt att gå kursen eller hade man lika gärna kunnat göra övningar själv hemma med lite hjälp av böcker och så? Har en del material om massage och andningsövningar och gör avslappningsövningar hemma till Gudrun Abascals inspelningar (mental träning).
-
Jag ligger nog först i kön då, med BF 1 april 38 dagar kvar...! Innan dess ska vi hinna flytta och sälja vår lägenhet. Så hoppas hon inte kommer allt för tidigtFreje skrev 2015-02-22 14:03:52 följande:
60 dagar till BF idag. Det närmar sig Tror att jag kommer gå över tiden, då det blev så med sonen.
Tänker på er med tidigt bf i april, det är inte långt kvar! Vilka av er har bf i början av april?
-
Går in i vecka 36 idag, och har sista arbetsdagen imorgon. Flyttar om drygt en vecka, så har inte haft en tanke på att packa BB-väskan. Men kanske borde rafsa ihop något för säkerhets skull Dock har vi slängt upp alla Minis kläder och grejer på vinden för att göra plats för fler flyttlådor osv. Tror jag chansar och låter det vara tills vi flyttat
-
28 dagar kvar för mig nu. Längtar ihjäl mig! Jobbade sista dagen i fredags och njuter nu av att kunna vara hemma och vila. Flyttar dock på måndag så har en del packning att stå i också. Inga större krämpor, mest tungt och jobbigt nu. Gått upp 13 kilo ungefär.
Inatt vaknade jag dock och hade typ kramp i magen och det kändes som att ryggen skulle gå av. Det kom och gick några gånger, och sen tillslut gick det över helt. Någon som känner igen sig i det?
-
Ja lite svag molande mensvärk har jag också haft på kvällar och nätter, och det är nog förvärkar. Är ju första för mig också så svårt att veta vad som är "normalt" Kommer krampen och ryggontet tillbaka ringer jag nog förlossningen och hör med dom, för säkerhets skull.Sommarsnö skrev 2015-03-04 13:28:39 följande:Jag känner igen mig i magvärken (inte ryggontet). Vaknade inatt och hade som mensvärk. Vet inte om det kan vara förvärkar? Har aldrig varit gravid tidigare så jag vet inte hur det "ska" kännas.
-
Hur vet jag (utan att fråga bm) om bebis ligger högt upp eller inte? Mini är ju rättvänd sen långt tillbaka. Men hon tycker fortfarande om att använda mina revben som xylofon Samtidigt har jag flera kvällar nu haft en känsla av att hon håller på och skruvar ner sig i bäckenet. Känner ett jättetryck neråt och det ilar och gör ont om jag står upp. Fantastiskt obehagligt Är i v 37 (36+4), och tycker egentligen att jag haft en ganska låg mage under hela graviditeten, så kan inte riktigt se om den sjunkit något.
-
Tjusigt! Och välkommen till v 38-klubbenBell13 skrev 2015-03-13 07:51:47 följande:
Hej v 38
Precis varit hos bm och allt såg bra ut som vanligt, järnvärde 126 och SF-måttet låg på 34 cm. Prick på kurvan, och nu är hon fixerad och knappt ruckbar Verkar som att hon har väldigt fasta rutiner. I stort sett varje kväll runt kl 21 börjar hon röra runt som bara den. Väldigt obehagligt tycker jag, då det trycket neråt och gör ont så jag knappt kan stå. Så håller hon på i ca en och en halv timme innan hon lugnar sig... Någon mer som har en bebis med så tydliga rutiner? -
Tjusigt! Och välkommen till v 38-klubbenBell13 skrev 2015-03-13 07:51:47 följande:
Hej v 38
Precis varit hos bm och allt såg bra ut som vanligt, järnvärde 126 och SF-måttet låg på 34 cm. Prick på kurvan, och nu är hon fixerad och knappt ruckbar Verkar som att hon har väldigt fasta rutiner. I stort sett varje kväll runt kl 21 börjar hon röra runt som bara den. Väldigt obehagligt tycker jag, då det trycket neråt och gör ont så jag knappt kan stå. Så håller hon på i ca en och en halv timme innan hon lugnar sig... Någon mer som har en bebis med så tydliga rutiner? -
Absolut inget fel med det! Jag gick hem en månad innan (sista februari, BF 1 april), och har sluppit negativa kommentarer om det. Har ändå haft fullt upp med flytt till ny lägenhet osvEmmadee skrev 2015-03-18 13:14:40 följande:
Är 3 veckor innan BF verkligen att gå hem från jobbet tidigt? Har fått flera kommentarer på jobbet, men oj, ska du gå hem så tidigt. Kommer det inte bli långtråkigt att gå hemma såå länge. Här ska man tydligen jobba fram till att man föder...
Jag tycker det ska bli skönt med några veckors ledigt. Det är vår, jag har hus och trädgård att pyssla med, om jag orkar. Jag har en son som jag ser fram emot att få umgås med på eftermiddagarna när han kommer hem från skolan. Jag bara längtar efter att få vara hemma. Snälla säg att det inte är något fel med det
14 dagar kvar till BF nu! Och lilla Mini får gärna komma så snart som möjligt. Har fått såna problem med ischias (säkert falsk ischias men gör fantastiskt ont i alla fall) nu sen en och en halv vecka tillbaka att jag knappt kan gå vissa dagar. Hoppas verkligen att det är något som kommer släppa i samband med förlossningen. -
Här är en till som vill föda nu nu nu V 39 idag och min ischias eskalerade galet igår kväll. Går nu med kryckor för att ens kunna ta mig framåt själv, och fått citodon utskrivet. Lite nervös inför hur förlossningen ska gå om jag ska ha såhär ont. Kan ju inte sitta och ligga i vilka positioner som helst, så känns som att det kommer bli extra jobbigt med både denna smärtan och värkar. Någon omföderska här som varit med om liknande?