En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Åh vad mys, stort grattis AmandanS!
Åh vad mys, stort grattis AmandanS!
förresten - hur många besök har ni nu på slutet?
min BM var borta när jag var där sist för en vecka sen så jag fick en vikarie.
och vi har alltid tagit urinsticka o stick i fingret, nu lyssnade hon bara o mätte magen, frågade om det var något sen bokade hon en tid tre veckor senare.
känns som om vart man än läser etc så går man oftare mot slutet? men jag har haft samma intervall sen januari, vet inte om det beror på att det inte var "rätt" BM eller om det är så dom gör på min mottagning?
hur ofta går ni nu? är i v 36+2 nu.
God kväll. Är det någon av er som har erfarenhet av att läcka fostervatten? Tycker jag haft väldigt mycket vattniga flytningar senaste dagarna, men det slog mig först nu att jag kanske läcker vatten? Ringer väl förlossningen imorgon och hör med dom i alla fall...
Tror nog att lilla Mini är på g nu. Börjat få värkar som redan kommer 2-3 st på 10 minuter, och håller i sig i ca 1 minut. Ringer förlossningen och hör vad dom säger
Näe ingen bebis här inte. Värkarna har avstannat något och kommer ungefär var tionde minut nu, håller i sig i runt 40 sekunder. Så drygt att bara sitta hemma och vänta...
Efter en något utdragen förlossning så föddes tillslut vår dotter igår, måndag. 51 cm och 3505 gram ren kärlek!
Hej alla, har inte varit här på lääänge. Glömde bort mitt lösenord och tog tid att fixa :)
En undring bara, om någon av er har tips eller råd. Min dotter är nu 6 1/2 månad och världens gladaste :) Just nu är vi på Bali och ska vara här i två veckor till. Värmen är såklart lite jobbig för henne, men vi håller oss i skuggan och där det finns fläkt/ac. Sen ett par dagar tillbaka har hon haft väldigt vattniga diarrér, så börjar oroa mig lite över att hon ska bli uttorkad. Märks dock inget på hennes humör eller allmäntillstånd. Hur länge tror ni vi kan "låta" henne ha diarré utan att göra något åt det? Hon får fortfarande mjölkersättning så får ju ändå i sig en hel del vätska, och så lite smakportioner då och då.
Hoppas alla har det bra med sina stora småttingar :)
Vår lilla flicka började hosta som bara den och kaskadkräkas, så vi åkte in till sjukhuset. Inga tecken på uttorkning, och alla prover hittills har sett okej ut. Hon har fått lite medicin för magen och dropp, och vi ligger här över natten för observation. Åkte till Balis bästa sjukhus så är i goda händer :)
Hon kissar för övrigt som hon ska. Vet inte vad diarréerna beror på...
Hej alla, har inte varit inloggad på FL på ett år nu tror jag...! Novalie är snart 15 månader och vi har precis påbörjat syskonförsök. Hon snackar mycket, men mest bebis-snack :) Däremot började vi tidigt lära henne teckenspråk för de mest vanliga orden vi använder. Detta gjorde att vi kunde börja kommunicera med varandra redan runt 8-9 månaders ålder. Nu kan hon uppemot 20 tecken, himla kul! Så blir det inte bara skrik när hon vill ha något utan hon kan visa det med tecken istället.
Tar mig tid att sitta och läsa igenom vad som hänt här i gruppen nu. Ska bli spännande :)