-
Spökveckor?JhjärtaK skrev 2014-09-02 15:30:04 följande:Ja! Spökveckorna kom hit så att jag får lite energi igen!!!
-
Vecka 7+1 såg vi hjärtat slå. Tio dagar tidigare gjorde vi också ett vul men då var embryot för litet ännu.Madelen b skrev 2014-09-02 14:28:17 följande:
Ni som varit på vul, vilken veckar såg ni hjärtat?
-
Jag är 28, min sambo 31 och det här blir vårt första barn. Jag har väl alltid tänkt mig att jag är nöjd med bara ett barn men sambon är nog mer inne på två. Vi får se vad tiden utvisar helt enkelt :)
-
Hur många här gör INTE kub och varför?
Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år. -
Har du barn sen tidigare? Det verkar vara så himla stor skillnad ifall det är första gången man är gravid eller om man har varit det tidigare nämligen. Jag är i v 12+4 och min mage har inte växt alls den senaste månaden i princip sen den blev stor av gaser och trög mage... Däremot känner jag mig inte längre uppblåst så det är ju möjligt att det hänt saker även om jag själv inte ser det när man jämför.mandalii skrev 2014-10-02 16:03:52 följande:
Jag är för övrigt nästan i samma "skede" som "Blondinbella", någon som sett hennes magbilder på bloggen idag? Den är ju helt gigantisk, blir lite smått avundsjuk : (
-
Här hemma har jag ingen aning om hur vi någonsin ska lyckas komma överens om ett namn till barnet... Min sambo är totalt anti mot alla namn jag säger och kommer inte med några egna förslag.
Fram till igår hade vi i alla fall lyckats komma fram till två tjejnamn som vi båda gillade men när jag tog upp dem på tal den här gången så ratade han dem helt. Mission impossible!!
Jag har i alla fall fastnat helt för Miranda ifall det blir en tjej. -
Jag hade 4,3 efter att ha ätit frukost bestående av yoghurt och flingor med socker. Blev mycket överraskad över att det var så lågt!DiplomatiskaJag skrev 2014-10-12 16:44:11 följande:
7,5 hade jag efter att ha ätit smörgåsar och druckit mjölk. Men jag tror som sagt att eftersom jag tacka nej till dietist sö ville hon kontrollera "extra"
-
Vecka 15 idag och det känns som om magen har exploderat fram bara över natten nästan :) än funkar mina vanliga byxor däremot men då drar jag ned dem under magen (jeggings) för att de ska sitta bekvämt. Det får nog bli till att handla första mammabyxorna i veckan!
-
Josephine92 skrev 2014-10-20 08:50:50 följande:Ang djur är det en jätte intressant fråga, mina två hundar är faktiskt väldigt förändrade, den ena är lämnar mig inte ur sikte, han sitter bredvid mig även på toaletten, känns allmänt låg, nästan så jag misstänkte att han var sjuk men alla förändringar kom sen jag blev "påtagligt gravid" eller vad man ska säga haha, när jag blev lite nedsatt. Mina helt vansinnigt snälla hundar har även börjat göra utfall mot andra hundar, de har aldrig sagt ett ljud till någon så de antar väl att jag inte har koll på läget längre ;), tror inte det kommer bli några problem när liten kommer men de kommer nog vara beskyddande mot den lilla, alltså inte mot människor men allmänt (:
Vi har två hundar hemma och den ena har jag märkt av en förändring hos tydligt sedan graviditeten. Hon kommer flera gånger om dagen fram och lägger huvudet i knät för att kela, vilket hon inte gjorde förr (hon har alltid varit kelig, men nu är det minst 10 ggr värre och mer som att hon bara vill kolla läget). Dessutom sover hon nu hela nätterna i sovrummet på sin bädd intill mig istället för som förut då hon ofta låg ute i hallen istället.
Hos den andra hunden märks det ingen skillnad. Båda är tikar och kastrerade men den keliga vovven är min egen som jag hade från innan förhållandet så vi har ett särskilt band
-
Tvi för dessa spökveckor! Jag som klarat hålla mig lugn och trygg i princip hela graviditeten (är i slutet av vecka 16 nu) börjar nu tvivla och än är det över två veckor till RUL...