Inlägg från: naughtyn |Visa alla inlägg
  • naughtyn

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi var på RUL idag och blev tillbakaflyttade 5 dagar till 17+3, därför fick vi en ny tid för nytt ultraljud nästa vecka eftersom BM sa att det var mycket enklare att gå igenom allt då. Men allt såg i alla fall fint ut och bebisen vinkade och sparkade för fullt :)

• naughtyn

Igår hade vi äntligen RUL och fick se en liten välmående pojke frodas i min mage. Underbart! :D
  • naughtyn
    naughtyn skrev 2014-11-25 11:34:53 följande:

5 pojke
    1 flicka

(la också in sommarsnö)

6 pojke
    1 flicka

rättelse! NU har jag räknat in sommarsnö (och mig själv) Tungan ute
  • naughtyn

Jag har inte hört något om glukosbelastning ännu och det trots att jag har uppgett att vi har diabetes i släkten och att min mamma hade tendenser till graviditetsdiabetes under sina graviditeter. Har dock legat på 4,2 - 4,4 - 5,8 en timma efter frukost på mina besök hittills så de kanske inte ser något skäl till göra det testet än så länge iaf.

• naughtyn
    Mars12 skrev 2015-01-24 20:41:13 följande:

Vad bör man ligga på? Jag hade 3,8 sist... Min BM tyckte de var lite lågt. Vad är normalt?

Mellan 4-9 är önskvärt har jag hört.
  • naughtyn

Jag har tänkt att gå från jobbet när jag är i vecka 38 om allt fungerar tills dess.

• naughtyn

Någon annan som har börjat uppleva väldigt mycket tryck nedåt? Den senaste veckan har jag haft plötsliga ilningar och huggande smärta "där nere" plus att jag känner mig konstant kissnödig, även fast jag nyss varit på toa. Bebisen ligger med huvudet nedåt fick jag veta hos BM förra veckan och det är just när han stökar runt som det gör ont som allra mest (är i v.31 nu).

Igår hade jag sådan molvärk ihop med känslan av ett tryck nedåt att jag hade svårt att sova men idag har det varit bättre. Nu är det bara dom där ilningarna igen som jag har börjat bli van med...

• naughtyn
    Bell13 skrev 2015-02-10 13:05:14 följande:

Har haft så i 2 v och senaste veckan har det blivit värre. Min bebis ligger med huvudet neråt och jag tror han borrar ner sig mer och mer. Han är ruckbar men inte fixerad. Ju mer jag kissar desto mer kissnödig blir jag.

Vilken vecka är du i Bell13?
  • naughtyn
    Sommarsnö skrev 2015-02-12 15:55:22 följande:

Alltså jag känner mig kissnödig jämt trots att jag precis varit på toa. Gör ni det också? Det är som om det gör ont i nedre delen av magen och trycker på fast jag precis kissat. Idag när jag gick promenad fick jag plötsliga ilningar som gjorde lite småont och det kändes som om jag skulle kissa på mig och ett tryck. Någon annan som känt så?

Jodå, känner precis samma sak sen drygt två veckor tillbaka. Har fått konstaterat att bebisen ligger med huvudet nedåt så troligen så trycker det på blåsa och nerver... Ibland ilar det som tusan och ibland känns det mest som om urinblåsan vore så sprängfylld att den vore på väg att spricka (trots att jag nyss varit på toa).

Jag ska fråga min BM om det vid nästa besök på tisdag tänkte jag men jag tror inte det är urinvägsinfektion. Det svider inte alls när jag kissar och även om det gör ont som om jag vore kissnödig, är jag inte kissnödig på det viset att jag känner att jag behöver gå på toa på riktigt.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)