Inlägg från: naughtyn |Visa alla inlägg
  • naughtyn

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Och alla frågetecken var en smiley... Att jag aldrig lär mig! :P

• naughtyn
    Sommarsnö skrev 2015-03-04 16:04:40 följande:

Alltså det är sjukt drygt att gå runt och vara kissnödig jämt (fast jag ju inte är det, det bara känns så när det trycker på). Springer ni runt som vanligt? Jag drar mig t o m för att gå och handla för att det är så himla obehagligt med det där trycket och ilandet. Men jag antar att det inte finns något man kan göra åt det.

Jag hade så för ett par veckor sedan och då drog jag mig absolut för att behöva gå längre sträckor i allmänhet eftersom det var så obehagligt av ilandet och trycket på blåsan. Nu känner jag inte alls så längre däremot. Tror det är för att bebisen har fixerat sig :)
  • naughtyn

Är det någon annan som har riktigt ont när bebisen rör på sig? De senaste två dagarna har jag verkligen jätteont ofta när min bebis knökar runt vid urinblåsan (?). Det liksom känns som om min blåsa vore precis sprängfylld även om det inte är så. Jag tappar nästan andan när det är som värst :/

• naughtyn
    Anonym (smulan) skrev 2015-03-07 15:57:18 följande:

Igår började jag fundera på en grej med mina vänner, jag vet inte riktigt om det är för att jag är i slutet av graviditeten eller om jag tycker att det var lite respektlöst. Jag har egentligen jättefina vänner som ordnade en babyshower för mig. På den här babyshowern bjöds det på tacos, och muffins. Det var jag och mina 3 närmaste vänner, att dricka fick jag saft eller vatten och mina 3 vänner drack vin. Är jag bara grinig för att jag är i slutet av graviditeten, eller var det respektlöst av de att dricka alkohol i ett så litet sällskap?

Jag tycker inte att det är respektlöst av andra att dricka alkohol bara för att jag inte kan göra det så jag hade inte reagerat det minsta ifall mina vänner skulle ha druckit vin eller liknande på min babyshower (det gjorde de inte, men det var nog mest för att den ägde rum mitt på dagen på en söndag).

Däremot kunde de ju kanske ordnat något roligare till dig att dricka än saft och vatten kan jag tycka :)
  • naughtyn

Jag har varit inne på förlossningen idag pga molvärk och sammandragningar sen i söndags. De konstaterade att jag har förkortad livmodertapp (2cm) så nu är jag ordinerad strikt sängvila och får bara vara på benen för att gå på toa samt att jag ska äta alvedon tre ggr om dagen i förebyggande syfte... Tur det bara är 2 och en halv vecka till bebisen är fullgången! (Är i vecka 35 nu)

• naughtyn

Ber om ursäkt för snuskiga detaljer men nyss när jag skulle ta en dusch så kände jag hur det rann till ner i trosan och när jag tittade så var det en mjölkliknande flytning med lite mindre vita klumpar i. Kanske en halv matsked ungefär eller mer.

Till saken hör att jag var inne på förlossningen i tisdags pga. att jag haft molvärk och regelbundna sammandragningar till och från, och de konstaterade då att min livmodertapp var förkortad till 2cm så jag fick åka hem med order om strikt sängvila och att återkomma om jag fick tillbaka sammandragningarna, om vattnet skulle gå eller om jag skulle upptäcka en blödning.

Är den här flytningen något som jag behöver oroa mig för tror ni? Jag har inte haft något liknande innan och det var bara tidigt i graviditeten jag hade flytningar. Kan det vara ett tecken på att något är på G?

• naughtyn
    BigMami skrev 2015-03-12 11:38:46 följande:

Jag skulle kontakta fl om jag var orolig men tror inte att det är någon fara då man oftast har rikligare flytningar mot slutet.

Så länge du inte får kraftiga värkar eller blödningar.

Vilken v är du i?

Jag är i vecka 34+5 så vi hoppas ju på att bebisen ska stanna där inne ett par veckor till :) Molvärk har jag nästan hela tiden nu, stundvis tillsammans med ett hemskt tryck nedåt, men så länge jag ligger ned o vilar så verkar det vara lugnt med sammandragningarna iaf så då ska jag förhoppningsvis inte behöva oroa mig.
  • naughtyn
    NaEd skrev 2015-03-12 14:04:13 följande:

naughtyn: kan det vara slemproppen som gått?

!

Ja jag funderade också på om det kunde vara slemproppen... Det har dock fortsatt komma i små små mängder hela tiden sen igår och är verkligen tunt som vatten.

Vet någon om man kan läcka fostervatten i så små mängder? Det är precis så att det blir en blöt fläck på ett toapapper om jag trycker det mot slidmynningen och går jag en stund med ett papper liggande i trosan så blir det fuktigt, men inte blött.

Det känns ju som om läckande fostervatten skulle rinna till o från iaf?
  • naughtyn

Var inne på förlossningen idag för att se om jag läckte fostervatten men det är tydligen bara vattniga flytningar. Livmodertappen hade inte blivit kortare sen i tisdags heller (2 cm) så allt såg fint ut! Jätteskönt :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)