Inlägg från: Kiickson |Visa alla inlägg
  • Kiickson

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Så kul! Jag hoppar in här. Var inte med på den förra och har inte läst allt här, men hoppar in ändå :)

Är i vecka 12, eller 11+2 om man så vill (lättre att säga v12). Det är vårat första barn och vi försökte i ca 8 månader. Har haft det rätt tufft än så länge med illamående dygnet runt som inte släpper, kräkningar ibland och nu tror jag att jag har börjat få foglossning lite lätt, samt extrem trötthet. Sjukskriven på 50% just nu och har fått lergigan komp, funkar ibland, och ibland inte. Men det finns dom som har det absolut mycket värre! Och detta är ju ändå värt det i slutändan :)

Som det är nu är lilla ärtan beräknad till 20-21 april. Men det kan ju enkelt ändras. Första ultraljudet den 10e också. Men hur mycket ser man då egentligen? Ser man att det är en liten människa på gång där inne eller bara en liten prick? 

Magen, ja den är stor. Jag vet inte om det enbart är gaser och uppsvälld pga det. Men folk tycker det syns rätt så bra redan, jag var inte världens smalaste innan men heller inte tjock, jag hade lite mage. 

Långt det blev, men lite kort om min graviditet än så länge =) 

• Kiickson
    Linaslus skrev 2014-10-02 17:30:32 följande:
    Välkommen hit!!!

Vi är på precis samma dag är oxå på 11+2 idag och bf 20 april.

Har oxå grymt illamående och spyr massor är helt sjukekriven då jag knappt orkar ta mig ut.

Jag gjorde ett ul (vul) för två veclor sedan och kunde redan då se armar och ben som rörde sig. Så du kommer absolut att se en liten bebis på ditt ul som rör sig.
    Så roligt att vi är på samma dag :) 

Tråkigt med ditt mående, bara hoppas att det går över snart :)

Ååååh, jag verkligen längtar till den 10e då det är våran tur att kika på den lille. Dock har man ju en liten oro över att det tex inte ska vara något hjärta som slår. Men försöker att inte tänka på de så mycket..
  • Kiickson

Ni som tycker ni har stora magar. Här är en med stor mage. Men jag ser INTE ett dugg gravid ut, utan bara början till lite tjock tycker jag. Jag är i vecka 12 (11+3). Det kanske är lite skillnad mellan morgonmagen och kvällsmagen. Den översta bilden är från imorse och den nedre är från igår kväll.

• Kiickson
    askeungen skrev 2014-10-03 16:04:16 följande:
    Min mage ser likadan ut ungefär! :)
    Det är tråkigt när man bara ser, lite små tjock ut och inte gravid alls. Eller så är de bara jag som tycker jag ser lite små tjock ut. Eller tjock är kanske fel ord, men små rund :P
  • Kiickson
    Kiickson skrev 2014-10-03 14:11:25 följande:

Ni som tycker ni har stora magar. Här är en med stor mage. Men jag ser INTE ett dugg gravid ut, utan bara början till lite tjock tycker jag. Jag är i vecka 12 (11+3). Det kanske är lite skillnad mellan morgonmagen och kvällsmagen. Den översta bilden är från imorse och den nedre är från igår kväll.

Men med kläder på ser det helt annorlunda ut. Eller är det bara jag som inbillar mig?

• Kiickson
    91an skrev 2014-10-04 09:51:09 följande:

När tänker ni berätta på jobbet?

Jag är i v 12 (11+1) och ska på kub-UL nästa vecka. Jag jobbar på ett tryckeri och står upp hela dagarna, än så länge är det ju inga problem alls men kommer väl bli längre fram.

Vi är bara 6 st som jobbar i produktionen och har en öppen relation mellan varandra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara kryptisk om vart jag ska någonstans när jag har varit på inskrivning hos BM osv. Skulle vilja berätta för min närmsta chef efter kub-UL. Så jag slipper hålla på och mörka om vart jag ska. Två av mina kollegor vet redan.

Hur tänker ni angående detta?

Jag blev mer eller mindre tvungen att berätta för min chef när jag var i vecka 6-7 pga att jag blev sjukskriven, inte för graviditeten utan mina knän och på intyget stog det att jag var gravid och inte kunde äta antiinflammatoriska mediciner. Men de tog de bra.

Är i v12 nu så dom har vetat ett tag.
  • Kiickson

Är det någon av er som har köpt en bola/gravidpingla? Jag har en sen några veckor tillbaka men har inte använt den än. När kan man börja använda den tycker ni?

Jag har läst att i v12 så börjar den lilla att uppfatta ljud. Så man kanske kan börja med den utan att det ska kännas dumt på något vis?

(Jag är i vecka 12 nu)

• Kiickson
    Madelen b skrev 2014-10-05 16:30:18 följande:

Jag hade en änglapinga vid förra graviditeten mysigt ja, fin ja, om man ger bebisen en skyddsängel är de jättefint;) men efter bebisen var född använde jA den aldrig, var bara ivägen;)

Får se hur ja gör nu!

Kan tänka mig att den är iväg när bebisen är född. Men under tiden den lilla ligger i magen är det mysigt med pingla. Jag har inte tänkt använda den efter att bebisen är född =)
  • Kiickson
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:42:13 följande:

Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?

Som någon skrev tidigare.

Jag menade inte att jag ska lägga undan mitt när bebisen är född. Jag har tänkt sätta den i suffletten på vagnen.

Jag tycker att det verkar lite läskigt att ha ett halsband i form av en småstor kula när man har en bebis man kan behöva gå och bära på lite då och då :)

Men på vagnen som sagt kommer den sitta. Förmodligen. Vem vet, jag kanske ändrar mig sen och använder det ändå när bebisen är född. Det är svårt att säga här och nu vad man gör då :)
  • Kiickson

Idag går jag in i vecka 13. Men dagen började inge kul. Vaknade med ont i halsen, hosta och feber.

Jag tror att det bara har smallt till och min mage ser mer ut som en gravidmage och inte som en mage som fått i sig för mycket onyttigheter de senaste dagarna.

Nu väntar och längtar vi till fredag då vi ska göra första ultraljudet. Jag hoppas allt är bra med den lilla där inne. Så rädd att det inte ska synas nåt tickande hjärta...

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)