Inlägg från: Kiickson |Visa alla inlägg
  • Kiickson

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Nu säger jag Hej till vecka 14! :)

Magen har typ tvärändrat formen nu. Tycker jag när jag tar på den.

Den här frågan har säkert kommit upp tidigare. Men hur gör /har ni gjort med gravidförsäkring? Något man bör skaffa eller är det bara "ploj", vart ska man skaffa om man ska skaffa? :)

• Kiickson
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

Jag har två par. Visst åker de ner lite, men som någon annan skrev, de kommer nog sitta uppe i takt med att magen växer och blir riktigt rund. De glider inte så farligt mycke tycker jag. Men de är riktigt super sköna! :)
  • Kiickson

Jag har hamnat i någon dålig period när det gäller mat. Jag är hungrig och så men inte direkt sugen på något, och när jag väl äter så växer de bara i munnen på mig och jag vill inte svälja. Jag får tvinga i mig maten, vilket inte är kul.

Har ni nå tips och förslag på vad som kan passa att äta, vad har ni ätit om ni varit/är i en sån period?

Jag gick in i vecka 14 igår och det kom helt plötsligt då. Inte haft problem med mat tidigare (förutom korv som fått mig att spy hela graviditeten) bara haft problem med illamående. Känns ju inte kul att man inte vill eller kan äta riktigt när man har en liten som växer och behöver det...

• Kiickson
    agirlnamedbill skrev 2014-10-13 19:14:49 följande:

Jag blir inte heller sugen på nåt så där.. Mår illa eller blir jättemätt rätt fort. Jag kan knappt äta kött. Idag kunde jag trycka i mig en halv pizza utan problem, men oftast så får jag kämpa.

Precis då är det för mig. Börjar må illa eller så blir jag jätte mätt nästan direkt, men känner mig då hungrig efter en liten stund igen.

Man vill ju kunna äta för att ge bebis det den behöver...
  • Kiickson
    LillaSandy skrev 2014-10-13 19:18:53 följande:

Jag har inte alls mått illa men jag har den senaste veckan fått stora problem med att maten växer i munnen på mig. Det är jättejobbigt. Vet inte vad man ska göra. Spelar ingen roll om jag äter sånt jag är sugen på eller brukar tycka är gott. Jag är i v 12+5.

Jag undrar om ni berättat för jobb/vänner att ni väntar barn? När har ni gjort det/planerar ni att göra det?

Förut kunde jag äta utan problem, speciellt det jag är sugen på. Men inte ens så är det nu.

Vi berättade för de närmsta vännerna och familjen veckan efter vi fick ett plus.

Chefen blev jag tvungen att berätta för i samma veva då jag blev sjukskriven pga inflammation i patellan (knäna) och inte kunde äta antiinflammatoriska mediciner och det stog på sjukintyget.
  • Kiickson
    Anonym (Binan) skrev 2014-10-17 15:28:55 följande:

Någon i vecka 14 här?

Kanske tom 13+4 idag?

Skulle vara kul med ngn annan som var precis lika långt gången.

En fråga till er alla, får vi posta bilder på våra magar här? För om vi får det kan vi inte börja med det då? Skulle vara roligt att se variation på magarna :)

Jag är 13+5 idag så bara en dag före dig. Det har kommit magar lite då och då så det är bara att lägga in när du vill :)
  • Kiickson
    Fridhaa skrev 2014-10-18 08:33:01 följande:

Är det bara för mig som familjeliv buggar på mobilen?

Ingen som är sugen på att starta en grupp via Fb?

Det finns en facebook grupp. Om du skriver privat pm till mig här så lägger jag till dig som vän på fb, lägger till dig i gruppen sedan tar bort dig som vän :)
  • Kiickson
    Phosie skrev 2014-10-17 22:33:31 följande:

Roligt, är också 13+5 =)

13+6 idag :)

Vart bor du? Kul med någon fler med samma bf.
  • Kiickson
    Solkatten skrev 2014-10-18 09:03:08 följande:

Den här Facebookgruppen, är den hemlig? Vill inte att det ska synas någonstans att jag är med, förutom i gruppen då.

Ja den är hemlig. Därför måste du bli vän med någon som är med där så vi kan lägga till. Om du vill gå med så skriv ett privat pm till mig här hur jag kan hitta dig på facebook så lägger jag till dig som vän sedan lägger ja till dig i gruppen och sen tar ja bort dig som vän.

Det är bara vi som är med i gruppen som ser :)
  • Kiickson
    Madelen b skrev 2014-10-18 11:44:21 följande:

Jag vill gärna vara med i gruppen på fb men kan inte komma in så jag kan skriva till dig privat!!

Anonym (Binan) skrev 2014-10-18 11:48:20 följande:

Samma här

Bryter ju min anonymitet i och med gruppen men det är saksamma. Vill med har inget att dölja haha

agirlnamedbill skrev 2014-10-18 12:14:33 följande:

Vet inte hur man skriver privat pm här men du kan väl lägga till Maria Vilmunen Pizarro? :)

Jag letar upp dig och lägger till dig då.

Ni andra som inte kan komma in här för att skriva sök upp mig på facebook kristina kicki bäck och lägg till mig som vän så lägger jag till er i gruppen. Jag tar bort er som vän direkt då ni är tillagda där :)

Och gruppen på Facebook är hemlig/sluten.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)