Inlägg från: Kiickson |Visa alla inlägg
  • Kiickson

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag fick tid för första ultraljudet på inskrivningen. Vi ska dit på fredag och kommer då vara i v13 (12+3). Vi kommer få tid för det andra då vi är på första.

Och vagn. Det är en djungel! Men vi har kollat lite på Emmaljunga Viking och tycker om den. Dock är den ju lite smalare och det är svårt att veta om vi får en rund bebis eller inte :) svårt det här med vagn...

• Kiickson

Säkert någon som frågat redan. Men är det någon som har /har haft hornet barnvagn? Dom är ju lite billigare och så men kan ju fråga ändå.

• Kiickson

Från att gå in i v12 och helt plötsligt må hyffsat bra, nästan inget illamående och så. Till att gå in i v13 (i tisdags) och några dagar till att må riktigt dåligt igen och kräkas och må illa. Så himla jobbigt. Någon som haft så att illamåendet och så försvunnit och sedan kommit tillbaka veckan senare?

• Kiickson

Idag är de dags! Kl 10 ska vi på vårat första ultraljud och få se lilla räkan. Jag börjar bli lite nervös faktiskt..

Är det någon som vet när man får sitt moderskapsintyg?

Jag har för mig att min barnmorska sa på inskrivningen att jag skulle få det på första ultraljudet men inte helt säker. Det var ju så mycket information och frågor den dagen.

• Kiickson
    Bell13 skrev 2014-10-10 09:03:04 följande:

Jag har besök hos min bm v 22 då får jag det sa hon.

Okej. Jag vet att det är olika från stad till stad också.

Min bm sa att då jag har ett ganska så fysiskt krävande arbete så skulle jag skicka in en kopia på det direkt till fk. Men minns som sagt inte om hon sa att jag skulle få det idag eller inte.

Nåja, det visar sig :)
  • Kiickson

Allt såg jätte bra ut och lilla räkan mådde bra. Nästa ultraljud är inplanerat redan i vecka 18. Jag blev framflyttad två dagar och har nu fått ett beräknat datum :) 

Det var som en stor sten som lyftes från mina axlar så fort jag såg att det låg någon där inne och ännu mer då vi såg det lilla hjärtat ticka på så fint så. 

• Kiickson
    Jhalie skrev 2014-10-10 12:42:52 följande:
    Visst är det härligt!! Grattis

Såg att du går på vrinnevi.

Där går jag med

Det är så otroligt härligt! Tack! 

Japp, dom är underbara där tycker jag :) Så kul med flera där/här i från :)

• Kiickson
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 13:14:04 följande:
    En till här från Östergötland (Linköping) Vet ni något om förlossningar här - har fått för mig att man gör planerade kejsarsnitt i Norrköping bara och inte i Linköping, stämmer det? Vet en del iaf som bott i Linköping men fått föda i Norrköping och undrar lite varför?
    Jag har ingen aning om det. Detta är mitt första barn och jag har bara bott här nere i 3 och ett halvt år så =) 

Namn som vi har fastnat för är, om det är en kille så Harry, skulle det bli en kille och han inte skulle se ut som en Harry så har vi Cody som favorit nr 2.
  • Kiickson
    Öholm skrev 2014-10-10 15:18:38 följande:

Inspirerad av serien Dexter? Båda namnen figurerar ju där och är väl inte så där jättevanliga i Sverige i alla fall, tänker jag.

Har faktiskt inte kollat på Dexter så det visste jag inte :) Harry fastnade vi för då min bror egentligen skulle döpa sin son till men deras bästa kompis hann före dom. Cody har jag alltid gillat :) Gillar korta och lite "ovanliga" namn :)
  • Kiickson

Det är ju förkylningstider nu.

Jag har äkt på smällen att ha fått en jäkla jobbig hosta. Är inne på fjärde natten i rad där det blir minimal sömn pga det.

Har pratat med min bm om det och hon säger bara honungsvatten men det hjälper inte det minsta. Börjar bli väldigt jobbigt att få så lite sömn nu.

Har ni nå tips på vad jag kan göra för att dämpa hostan iaf under nätterna? Jag ligger högt med huvudet och vi har ett fönster öppet lite då det blir värre om det är varmt i rummet.

Jag har varit i kontakt med vårdcentralen också men dom hänvisade mig till deras öppna mottagning idag som stängde 11.30 och jag hade ul 10 så det hann jag ju såklart inte.

Någon som har nå tips???

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)