Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej tjejer!

Har följt er både här och i den gamla apriltråden men inte skrivit nåt än...

Är gravid med mitt första barn och har BF 2/4-15! Är i v 15 nu.
    Fick ett MA förra sommaren, var då i v 14 men graviditeten hade avstannat redan i v 6... Känner mig fortfarande ganska nojig trots att jag sett räkan på vul i v 10.
    Längtar som en tok efter kallelsen till RUL som borde bli i början av november. = )

• linnis83
    Bell13 skrev 2014-10-06 13:21:26 följande:
    Grattis och välkommen. Vi har samma bf du och jag.

Har också historia med ma i bagaget och är glad över att vara gravid igen :)

Jag har rul den 5 november. Har gjort kub så vi fick tjuvkika på bebisen i v 13 verkligen jättemysigt.

Vi gjorde ett ul i v 9 också på privat klinik för vi ville se att hjärtat slog osv
    Tack och grattis till dig med!

Ja, nog är det skönt att tjuvkika och se så att allt ser bra ut därinne. Hade nog önskat mig ett till ultraljud innan rul, men fick tjata till mig det första och tror inte jag lycckas med det igen... = ) Finns tyvärr ingen privat klinik där jag bor så jag får hålla ut helt enkelt.
  • linnis83
    Fridhaa skrev 2014-10-13 09:50:57 följande:

Någon som kan tipsa om bekväma byxor som inte är leggings eller mamma byxor med mudd ? Jeansen passar inte länge och jag blir galen på mamma byxor med mudd

Jag köpte ett par härliga byxor med resår på Gina (alltså inte mammabyxor men med en skön, ganska bred resår i midjan). Tror modellen hette Ronja, kostade 199:-. Bra köp!
  • linnis83

Intressant detta om myom! På en efterkontroll efter mitt MA förra året hittade läkaren ett myom på ultraljudet. Han sa bara att "Det kan man ha" men det där har gnagt lite i mig sen dess... Har inte haft speciellt lätt att bli gravid nån av gångerna.
    Nu tror jag i och för sig inte att det var speciellt stort och som jag förstod det satt det på utsidan av livmodern. Men om dom börjar växa när man är gravid kanske det kan bli problem ändå?
    Känner man av dom nånting? Kanske idé att be att dom tittar extra på det på RUL?

• linnis83
    FCet skrev 2014-10-26 21:54:49 följande:
    Grejen är det att många får myom. Många har det utan att veta om det också. Det är ju inget farligt alls.

Men myomet kan växa med fostret och ta plats. Det är min rädsla, men de kan även bli mindre under graviditetens gång :)

Min BM sa att jag ska be de kolla till myomet också när jag har mitt RUL.
    Jag ska nog oxå be att dom tittar till det då.
  • linnis83

Jag går in i v 19 på fredag och har hittills gått ner 2 kg. Känns ganska bra då jag har en del att ta av från början, hade väntat mig att gå upp en hel del.

Däremot blev jag lite besviken när jag provade mina vanliga byxor igår och dom satt ungefär som vanligt... Har gått i tights och annat stretchigt senaste veckorna och tyckte att magen hade vuxit men tydligen inte...

• linnis83

Jag blir också mätt fort och framförallt länge. Ofta står jag mig på lunchen typ resten av dagen.

Har läst att bebis tar det den behöver även om man inte äter riktigt som man ska, hoppas det stämmer. ?

• linnis83

Igår och idag har jag haft ont i vänstersidan, typ som det brukar kännas vid ägglossning... Men det borde jag ju inte ha när jag är gravid i v 19... = ) Det känns när jag går och även om jag trycker på området. Någon som haft likadant eller vet vad det kan bero på?

• linnis83
    Sommarsnö skrev 2014-10-30 18:30:51 följande:
    Är det hugg när du reser dig eller ändrar ställning eller så? isåfall är det nog ligamenten, om det är på sidorna? Fick ett sånt senast imorse när jag nyste - fy tusan vad det gjorde ont - värre än någon gång tidigare! Tänkte att om det är så ont man har precis hela tiden när man föder så kommer jag att dö.......AJ!
    Nja, tror inte det är riktigt samma för jag har känt av ligamenten också, typ när jag hostar och så... Det här är mer konstant ont.
  • linnis83
    julii skrev 2014-10-30 19:02:30 följande:

Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?

Min frisör tipsade om att slinga i stället för att helfärga för att undvika att färgen kommer i kontakt med hårbotten, det tycker jag låter som en smart idé.
    Sen kan färgen tydligen bli konstig av gravidhormonerna så det kan ju vara bra att vara förberedd på... = )
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)