Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mot nästäppan kan man prova kortisonnässpray. Lindrar svullnaden i slemhinnan men på längre sikt än vanlig nässpray. Kan användas under längre perioder. Rhinocort Aqua är godkänd vid graviditet.

• linnis83

Lyckat RUL även för mig! Blev framflyttad några dagar så är i v 20+1 istället för 19+4, bf 29/3! Känns underbart att allt såg bra ut där inne!

• linnis83
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 00:06:06 följande:

Har börjat känna som ett tryck nedåt och att det verkligen är något därinne nu i magen. Det känns mest när jag står upp. Känns ganska obehagligt. Någon mer som känner det? Det känns som om jag skulle vilja lyfta upp allt och ha något bälte runt liksom....

Ja, jag känner också av att det trycker och spänner över magen och även neråt. Senaste veckan har jag nästan känt mig lite öm i magmusklerna (tror jag), särskilt när jag står och går mycket. Vet inte om det kan vara sammandragningar man känner av...?
  • linnis83

Tänkte kolla om det är nån här som har erfarenhet av Emmaljungas leatheretteklädslar? Vi har bestämt oss för en Super Viking och när vi var och kollade på den häromdan så hade den kommit i svart leatherette som var såååå snygg!
    Det vi grubblar på är hur klädseln blir i värme/kyla? Blir det jättevarmt för bebis i sommar med en liggdel i leatherette? Och hur blir sittdelen när det är varmt respektive kallt?
    Hur smutstålig är den? Verkar ju lätt att bara torka av, men kan det bli fläckar om det tex. regnar på den?

Hoppas det finns nån vagnexpert som kan hjälpa mig med mina funderingar! = )

• linnis83

Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.

Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.

• linnis83
    Bell13 skrev 2015-02-06 14:03:36 följande:
    Hur länge hade du mellan besöken? Har alltid varit rädd att få ett stort barn men det är nog det sista jag behöver oroa mig över
    Besöket innan var 14/1 så knappt 3 veckor mellan.

Ja, skönt att inte behöva klämma ut en bjässe! = )
  • linnis83
    Sommarsnö skrev 2015-02-12 15:55:22 följande:

Alltså jag känner mig kissnödig jämt trots att jag precis varit på toa. Gör ni det också? Det är som om det gör ont i nedre delen av magen och trycker på fast jag precis kissat. Idag när jag gick promenad fick jag plötsliga ilningar som gjorde lite småont och det kändes som om jag skulle kissa på mig och ett tryck. Någon annan som känt så?

Jag har haft så senaste veckorna. Ibland ilar/svider det till i underlivet så jag måste grimasera lite... = ) Samtidigt trycker det till lite på blåsan. Misstänker att det är bebis som trycker mot nåt med huvudet.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)