Badblomma skrev 2015-03-18 19:51:15 följande:
Hej. Hittade den här tråden för ett tag sedan men det blev inte av att skriva något. nu börjar det närma sig BF och jag känner behovet av att dela och ta del av lite tankar och känslor. Så jag hänger på.
Var hos BM idag. är i v.35+3 idag. SFmåttet 36 cm, nosar på översta streckade linjen. Det betyder inte att barnet är stort utan beror nog snarare på att hon fortfarande är helt rörlig där inne. Fick också en tid för UL på tisd. för att kolla hur bebis ligger, de misstänker att hon ligger med rumpan nedåt. Någon som nyligen gjort ett vändningsförsök? kollar de automatiskt vikt och allmäntillstånd på bebben när de ändå kollar hur den ligger? är så nyfiken ju.
Jag gjorde ett vändningsförsök förra veckan, tyvärr misslyckades det så jag är inbokad för snitt på onsdag nästa vecka på 39+2.
Innan försöket gjorde läkare ett ul för att kolla exakt hur den låg (bm hade kollat innan med ul och konstaterat att huvudet var uppåt). Läkaren kollade även position på moderkakan, flödet i navelsträngen och gjorde en viktskattning.
Sen fick jag ligga med ctg för att se så att bebis mådde bra innan själva försöket gjordes. Även efter försöket fick jag ligga med ctg för att se att den inte hade blivit påverkad av vändningsförsöket.
Hoppas det går bra för dig!