Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

EmmasaraL skrev 2014-10-20 18:07:26 följande:

Hej alla blivande mammor! Tycker detta verkar bara en bra tråd att skriva av sig på! Är 27 år, bosatt i Skåne.

Väntar vårt första barn. BF 22 april, är i v 13+5 idag. RUL 27 november. Har redan fått se vår lilla stråle två gånger (dels pga MA i maj i år samt att jag har hjärtfel). Är så himla lycklig, särskilt nu när min graviditetsdepression är över :) lite illamående kvar men inget som är jättejobbigt.

Känner sååå igen mig med dammsugandet! Jag kunde inte gå på hela kvällen efter en heldags städ och dammsugande härom dagen! Har bara haft lite känningar annars.

Jätteskoj att få läsa om er resa sedan slutet av augusti! Någon som fått lite mage ännu? :) Ingen här ännu iaf :)

Roligt att höra, jag är oxå 27, bor i skåne har bf 21 april och är oxå 13+5 ;P

Skönt att få se den lilla och att de gått bra denna gång!!

Jag känner mig typ höggravid haha! Nä men är väldigt svullen, var inte pinnsmal innan heller, men svårt att dölja det;) men än så länge pösiga kläder så tror dem bara man e fet;)
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-10-20 18:41:09 följande:
    Det där med trappor kan jag inte avstå, bor på tredje våningen utan hiss :( Får prata med min bm och se om hon kan fixa remiss till sjukgymnast.
    Tänk på att gå som små barn gör att ta ett trappsteg i taget, samla fötterna på varje steg!

Skit svårt och ja fuskar jämt tyvärr:(
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-10-20 19:38:38 följande:

Åh trevligt att läsa Madelen! :) Vi lyckades få till d samtidigt i princip Ja det lättade på våra oroliga hjärtan. Känns kul att få ha sett bebis också.

Haha, känner också så ibland. Var inte pinnsmal heller innan, och ja det börjar också bli svårt för mig. En kollega på jobbet som vet om tyckte jag hade blivit lite bred om höfterna :p Tack för den! Haha ja! Fick veta av en annan att det är fler som misstänker. Så att duktig på att dölja verkar jag inte ha varit :D

Haha precis;)

Jag har berättat på jobb nu, dels för de är ett tungt jobb o sedan är jag deltidssjukskriven! Men ingen på jobb hade misstänkt något men skjortan är tight nu;P
  • Madelen b

Ang knipövningar, ( har jobbat m sex och samlevnad i flera år) är ett tips att

1. Gå med i fb gruppen snippgympa, då blir man jämt påmind;)

2. Köp knipkulor tex Apoteket, och använd medan du duschar, lagom längd, lagom gympa och det " sköter sig själv" ;)

• Madelen b

Ibland tror jag det, ibland tror ja D är tarmarna ;P har moderkakan fram så borde dröja(v 14)

Malinpetronella skrev 2014-10-20 21:00:42 följande:

Nån mer som känner bbebisen.....jag är i vecka 17 nu och har kkänt den i ca 5 dagar ...

• Madelen b
    Anonym (a) skrev 2014-10-20 21:09:30 följande:

Hade du oroat dig? Kan någon lugna mig?

Jag väntar mitt tredje barn och är 32 år. I vecka 11+4 gjorde jag kub och fick inte de bästa siffrorna. Jämfört med mina två andra barn på 8000 och 3000 på T21 (ds) fick jag denna gången 1:400 för T21. Risksiffran för min ålder är ca 1:600.

Nackspalten var 1,4 så det var blodprovet som drog ner siffrorna.

Det känns verkligen upp och ner nu. Risksiffran är ju inte jättehög men ändå inte så långt ifrån riskgruppen. Behöver nog dela lite tankar med andra här.

De ända jag kan säga är att jag vet folk m " dåliga" siffror som fått helt friska barn och vice versa!!
  • Madelen b
    mrsJammeh skrev 2014-10-20 23:15:50 följande:
    Jo, jag brukar ha knappt kännbar huvudvärk i normala fall och nu så har jag vid 3-4 ggr haft sån hemsk huvudvärk så jag börjar tro att det är migrän... Blodtryck osv är bra. Men jobbigt är det när man inte är van :S
    Ja de är jätte jobbigt:( alla mina värden var oxå jätte bra!!
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2014-10-21 21:03:15 följande:

Mina kollegor har varit frågvisa o nyfikna ifall jag skulle vara gravid, lite skämtsamt har det känts dock. Idag frågade en mer seriöst om jag är gravid och jag sa att jag är det. Vecka 15. Hur hade ni gjort? Ville inte ljuga heller.

Varför vill du inte berätta?

Jag har sagt till mina chefer och till den jag jobbar närmast! Lär sprida sig, men har fått beställa mammakläder då mina gamla inte passar så lär ju inte vara hemligt så länge längre!

Och det som händer nu (v15 i morgon) kan ju lika gärna hända v 19!
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2014-10-22 06:37:17 följande:
    Jag hade egentligen tänkt vänta till efter rul som jag har i v 19 :)
    Oki, du har inte varit på UL innan?

Jag väntar till efter Rul innan de blir "offentligt" men har ett tungt jobb så där säger jag som de är och de är skönt att dem vet så man kan få hjälp och avlastning!

Och frågar någon så nekar jag de inte längre! Hur långt gången var du?
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-10-22 11:04:25 följande:

Har ni funderat något på hur långt innan BF ni ska gå på mammaledighet? Om man ska gå 60 dagar före är det snart dags att meddela jobb. Jag tycker det är jättesvårt att veta. Men om man har foglossning nu så antar jag att man inte kan räkna med att det blir bättre direkt och då kanske det är bra att man går långt före så att man får vila? Hur tänker ni?

Jag ska söka havandeskapspenning (?) men måste ju få moderskaps intyget först:) sedan har vi retroaktiv lön så teoretiskt skulle ja kunna gå 3måninnan! Men jag vill jobba så länge jag kan pga pengarna!

Sedan vet man ju aldrig, vart sjukskriven från v 29 men första sonen pga att han var påväg ut då! Och mängder m SD så man får lyssna på kroppen efter vägen!!

Sj då?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)