Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fler som har sd flera gånger om dagen?

Jag har det morgon och kväll! Blir tokig!

Prata med gyn första sa att jag skulle komma in om de fortsatt så dem kunde kolla min livmodertapp, när ja kontaktade dem igen så säger den bm att jaha och vad ska vi göra åt det?

Jao kolla så inte min livmodertapp inte blir påverkad.....

Men icke skulle den bli påverkad och en förlossning skulle starta ja då fick det bli så!

Tack för den hjälpen!

Dem är så jävla otrevliga i denna stad! Och nu blir jag ännu mer stressad av mina SD!

:(

• Madelen b
    silverfirren skrev 2014-11-05 21:26:56 följande:
    Har också sammandragningar varje dag (v18+1 andra barnet). Mina gör inte ont (utom en i förrgår) utan är mest jobbiga men när jag pratade med BM i går sa hon att man får försöka ta de lugnt och om de vart värre eller gjorde ont skulle jag ringa igen.. Känns lite som ingen tar de seriöst :( 
    Mina gör inte heller ont, men man blir så begränsad då dem är hela tiden:(

Tjatar om att lämna uvi hela tiden men hur ofta ska jag behöva det då:/

Nä dem varken lyssnar eller tror på än:/
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-07 10:58:19 följande:

Är ni trötta trots att järnvärdet är bra? Har varit jättetrött de sista dagarna och orkar inte ta mig för något. Kollade järnvärdet för en månad sedan och då var det normalt efter att ha tagit järntabletter men det kanske har sjunkit så pass mycket igen att jag blir såhär trött (slutade med järntabletterna då). Igår kändes det tungt att andas också. Tänkte bara kolla om det är vanligt i andra trimestern att vara duktigt trött eller om det misstänkt är järnvärdet igen?

Ät super trött o bra järnvärden! Hon sa att årstiden o hormoner va boven så ja skulle bara ta multivitamin för gravida!
  • Madelen b

Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?

Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!

• Madelen b
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Du behöver inte noja, vet väldigt många som inkl mig själv som inte känner förens efter Rul!
  • Madelen b
    madde10 skrev 2014-11-09 09:57:00 följande:
    Ah jag vet, det är bara huvudspöken. Jag har symtom o liten mage. Kände sent förra gången också. Därför blir jag tokig på mig själv! Ingen logik alls haha.
    Man får noja och de är helt ok!! :) jag är värre detta barn än det innan;)
  • Madelen b
    ArdnasK skrev 2014-11-10 09:00:53 följande:
    Håller helt med...så sjukt nojig trots att det är tredje! Är i v16+6 och igår tyckte jag mig känna lite, lite men det kan likaväl ha varit en fis på tvären!! ;) Har rul 26 nov!!
    Hahah det där känner jag igen;P
  • Madelen b
    Chicky79 skrev 2014-11-10 11:14:45 följande:

Äntligen närmar det sig för RUL! På torsdag är det dags, 
    och som man har väntat!!
    Jag har haft världens jobbigaste spökveckor, och då moderkaka är i framvägg och det är första graviditeten så har jag inte känt sparkar och dylikt än. 
    Blev alldeles nojig för ca 2 veckor sedan, och gick då till min BM som lyssnade på helt normala hjärt-och fosterljud, så då kunde man hålla sig lugn i ngn vecka till. Glad 

Är det bara jag som går omkring och har en liten nervös oro inför ultraljudet? 
    De flesta bebisar föds ju alldeles friska och utan problem, men tycker bara att det är lite svårt att trycka undan den där oron om att något inte skulle vara som ska... 
    Nu har jag gjort 4 UL sen innan, och alla har sett normala ut, så förhoppningsvis är ju allt normalt, men jag blir galen på mig själv att man inte kan sluta oroa sig!! 

(V 19+0 idag, upp 4.5kg på vågen)

Jag har oxå Rul på torsdag, ska bli spännande:D
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-11 08:07:10 följande:

Så kul med alla fina RUL!

Själv nojjar jag ihjäl mig.. V.19 och känner inte ett smack, andra barnet. RUL om 1vecka...

Jag med, ändå var jag in på Gynakuten i Fredags pga mina enirma SD och såg då ett littet hjärta picka där inne! Ändå nojar jag för RUL på torsdag!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)