Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Solkatten skrev 2014-09-23 16:45:25 följande:

NUPP idag gick väl sådär. Bebisen låg och vinka till oss helt underbar men/och nackspalten var 2,9. Det är rätt mycket vad jag förstår men inte väldigt högt. Jag tog blodprovet i dag så siffrorna får vi förhoppningsvis på fredag. Hoppas det ser bra ut så jag kan slippa oroa mig.

Sa bm att 2,9 var en bred nackspalt? Såg det bra ut för övrigt?
  • Bell13
    Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

Ingen aning. Jag fick 1/13000 och är 40 år gammal.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 20:26:58 följande:
    Åh så skönt och vilken bra siffra!
    Siffran var jättebra och vi är fantastiskt glada. Nu är det bara att njuta. Allt annat såg bra ut, hon tittade på huvudet, magsäcken och urinblåsan bl a.

Ytterligare en milstolpe att checka av.

Hur mår du?
  • Bell13
    91an skrev 2014-09-24 09:18:03 följande:

Jag är i 9+5 och under den senaste veckan så är mina tydligaste symtom som illamående och ömma bröst bortblåsta. Är det nu "spökveckorna" brukar framträda? Nån som känner igen sig?

Fr o m v 9 så blev mina bröst mindre ömma i perioder. Illamåendet försvann i v 12, då i v 9 blev jag nojjig men helt i onödan.

Nu i v 13 så är trötthet kvällstid det enda som vittnar om att jag är gravid.

Ta det lugnt det är säkert ingen fara med ditt barn
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-24 13:42:42 följande:

Nu har vi varit på UL igen och tvillingarna mår fortfarande bra. De är enäggs och delar moderkaka men har var sin inre hinna. Nu kommer jag att följas upp via specMVC med UL varannan vecka efter RUL. Jag skall på ett till UL i vecka 17 innan RUL och själva RUL kommer att genomföras av en läkare. Så dessa två små kommer att bli väldigt väl uppvaktade kan man lugnt säga smile1.gif

Vad underbart. Jag tyckte det var mysigt att få se vår lilla baby igår, massor hade hänt sedan sist. Hon var väldigt pedagogisk och berättade vad hon gjorde och vad hon såg. Nu längtar jag till rul när vi ska få titta in till den lilla igen och förhoppningsvis få veta vilket kön det blir :)
  • Bell13
    tjej89 skrev 2014-09-24 14:48:33 följande:

Inskrivning gjord! Blodtrycket var lite högt så ska träffa läkare på tisdag och gå igenom hur dom ska ha koll på mig.

Men det kändes så bra att bli inskrivning! 10+3 idag!

Medför det några risker om blodtrycket är högt.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-24 17:52:28 följande:
    Jag hade hoppats att det gick att se kön redan på kub i vecka 14 (då jag ska göra) men icke då?
    Vi frågade om det gick att se igår men det var för tidigt sa hon. I v 19 gör vi rul och då ska det gå att se :)
  • Bell13
    Mars12 skrev 2014-09-25 09:37:54 följande:

Känns långt till Måndag då det vankas KUB... Varför ska man vara så nervös. Känns som jag inte är gravid... Vad knäpp man är :)

Lycka till ni som har KUB idag.

Jag både längtade och fasade för kub. Ville så gärna se babyn men var rädd att nåt skulle hänt. Var också livrädd för att få höga risksiffror.

Allt gick ju så klart bra och innan hon började sa hon att jag kommer titta först ungefär en minut och då kommer jag vara tyst, efter 10 sekunder sa hon - hjärtat slår fint och då blev jag lugn. Sedan så började babyn röra på sig och det var en jättemysig stund från början till slut.
  • Bell13

Hur många har börjat med mammakläder? Insåg igår att det är dags för mig. Får inte på mig mina vanliga kläder längre. Har ingen midja längre utan är helt fyrkantig. Beställde ett par gravidtights från hm i skinn (imitation), ett par jeans från glammom med resår på sidorna istället för tygkondomen runt om. Tänkte se om de funkar och räcker till.

Skulle behöva nya skor då mina fötter börjar svälla. Tycker det mesta i butikerna är fult och omodernt. Skulle vilja ha tips på fina klänningar, är det nån som vet? Klänningar att ha till vardags alltså, långa eller korta spelar ingen roll.0

• Bell13
    Madelen b skrev 2014-09-25 13:49:05 följande:

Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!

Jag är 40 år
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)