Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

elouiseh skrev 2014-10-02 13:49:30 följande:

Som sagt, jag själv har inga källor utan läser artiklar när jag stöter på dem.

Jo jag skriver och det har varit i mina utbildningar som inte alls handlat om sjukvård och läkekraft etc.

Jag tycker att vaccin har vissa fördelar, speciellt där sjukdomar och smittor härjar. Men jag tror också att vi är för rädda för sjukdom. Någon skrev att den inkl barndomsvännerna har haft barnsjukdomar.. Var det någon som tog skada av det?

sverigesradio.se/sida/avsnitt/182377

Värt att lyssna som en början iaf. Det berörde mig djupt.

Det var jag som skrev om barnsjukdomar. Min systers barn hade vattkoppor för en tid sedan och den panik de hade och den smärta de kände dels pga den höga febern men också av febern önskar jag inte någon.

Det här med vaccinationer är nog som med Downs syndrom väldigt individuellt om man vill ha det eller ej. Jag vaccinerar mina barn men hoppar över influensavaccin till mig själv. Min äldsta dotter har fått sina doser av gardasil nu och jag skulle aldrig drömma om att beröva henne det eller förlåta mig om hon skulle drabbas av livmoderhalscancer.
  • Bell13
    Solkatten skrev 2014-10-02 23:05:02 följande:
    Ni får tänka på att det är andra barnet på kort tid och att hon antagligen mest är svullen nu.
    Hon blev väldigt stor tidigt i sin förra graviditet också.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-10-03 08:39:00 följande:
    Oj vilken fin mage! Haha, ja brösten är helt gigantiska, hur många BH-storlekar har du gått upp? :D
    Innan graviditet hade jag 75c och nu har jag 80dd vet inte hur detta ska sluta. Min sambo är glad :)
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-03 09:35:40 följande:

Så olika det kan vara. Jag ser ut som innan graviditeten både när det gäller bröst och mage. Tror inte jag gått upp något i vikt heller. Tur att jag sett att den lilla mår bra i magen och växer smile1.gif

Är det ditt första barn?
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-03 10:39:53 följande:
    Japp. Kanske är skillnad då?
    När jag var gravid första gången hade jag inte ett enda symptom förutom trötthet. Magen blev större i v 18 ungefär.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 12:30:40 följande:

Min mage imorse i vecka 15, ligger lite i lä i jämförelse med några av er andra iaf men snart lär jag nog vara ikapp och långt förbi smile2.gifphpWWJzdG75392.jpg

Don't you worry :) du kommer växa om oss alla
  • Bell13
    Fridhaa skrev 2014-10-04 01:21:47 följande:

Jobbigt för Er som inte får i Er någon mat :(

Jag mår stundvis jätte illa får ett extremt blodsocker fall börjar skaka och kräks.

Har blivit extremt åksjuk om jag inte kör själv.

Stoppar i mig mat hela tiden oftast frukt men ibland slinker en bit ost eller annat ner.

Jag har gått upp 3 kg.

Förra graviditeten gick jag upp 28kg haha..

Men då var jag i mitt livs bästa form inan graviditeten och tänkte äh jag går ner allt.

Men eftersom det blev snitt och ja allt var inte som man tänkt sig så gick jag inte ner alla kilo med samma fart som jag fick upp.

Så nu är jag mer noga med kosten :)

Omega 3 åt jag inte med förra älskar fisk men gravid tabletter äter jag och C-vitamin men bara för att det är så gott ;)

Jag gick upp 17 kg förra gången och hade svårt att gå ner dem. Det var mitt andra barn och det var mycket svårare om jag jämför med andra barnet. Nu när jag väntar mitt tredje barn har jag gått upp 4 kg nu och är i v 15. Räknar med att jag landar på 20 kg totalt :)
  • Bell13
    alhi skrev 2014-10-04 09:37:58 följande:

Kroppen är rätt fantastisk.
    Det här är min 4:e graviditet och jag har plussat 40-22 kg med de andra tre och jag har gått ner allt på 3 månader varje gång utan problem. Men tyvärr är det tungt de där sista månaderna så den här gången slutar jag inte rida och springa utan håller igång kroppen i hopp om max 17 kg upp.

såkandetgå
    Har du gått ner 40 kg på 3 månader???
  • Bell13
    alhi skrev 2014-10-04 10:41:15 följande:
    Ska lägga till också att jag alltid tränat ganska hårt så jag har en bra grundfysik. Den här bilden är tagen någon månad efter sonen föddes.
    såkandetgå
    Wow helt mållös :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)