Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

madde10 skrev 2014-09-25 20:50:35 följande:
    Min också. Så jag ska göra KUB på tisdag, sen på onsdag åker jag ner till göteborg och tar blodprovet. Eftersom min förra graviditet var kromosomfel och jag fick ta bort, så är jag/min man jättenojiga. Så jag tycker att det är värt det :) 
    Det förstår jag absolut att ni vill göra. Vi fick 1/13000 nu och jag tycker det är onödigt. Vi får se hur det blir, kommer inte säga nej om han absolut vill göra det. Vet ju själv hur det var i början när jag oroade mig för missfall. Hoppas för er skull att du bär på ett friskt barn den här gången.
  • Bell13
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-26 06:23:27 följande:
    Klev in i v13 i tisdags och har fått tillbaka energin, så skönt! Och illamåendet är som bortblåst.

Håller tummarna för at ditt illamående bara var tillfälligt.
    Mår illa efter jag ätit och det sitter i några timmar. Bara att gilla läget.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-26 08:57:07 följande:
    Stort grattis! Men vad jobbigt att illamåendet kom tillbaka, blä. Är också extremt trött och somnar typ prick kl 21 varje kväll. Ikväll ska vi på middag kl 21 och jag fattar inte hur jag ska klara av det??? Hjälp...

Går in i vecka 12 på söndag, längtar...
    Gud middag kl 21.00 tappert av dig :) det kanske går bättre om man pratar osv och umgås.

Jag brukar bli trött efter middagen och sedan däckad vid 21.00 :)

Hoppas det blir bättre alla pratar ju om de himmelska veckorna i trimester 2
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-09-26 16:04:21 följande:

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

Men stackare. Hoppas på det bästa och att det inte är blindtarmen.

Hoppas du slipper ligga inlagd hela helgen

:(
  • Bell13
    91an skrev 2014-09-26 19:41:08 följande:

Jag är i grunden en väldigt orolig person. Att vara gravid gör mig inte direkt lugnare. Jag är sååååå rädd för att få missfall. Fick en blodblandad förra helgen och veckan som gått har min oro bara stegrat mer och mer. Mår inte heller illa längre. Har inte blödit en droppe mer sen dess och ingen smärta. Har pratat med BM som gjorde ett tappert försök i att försöka lugna mig. Hur gör ni alla för att hantera er oro? Är ni ens oroliga? Hur går tankarna?

Gravid v 11 (10+0)

Jag var orolig fram till v 11 sen lugnade jag ner mig. Kände mig helt lugn efter kub. Har haft mf och ma tidigare.

Varför erbjuder inte din bm ul?
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-09-26 22:41:08 följande:
    Min bm gör inte heller det:/
    Tycker att det är konstigt och lite fel att vissa inte gör det.

Jag betalade för vul men kan tänka mig att den möjligheten inte finns i alla städer. Men får man en blödning och symptom som försvinner kan jag tycka att det är skäl att få ett vul
  • Bell13
    Hanna 681 skrev 2014-09-27 12:16:46 följande:
    Jag är 34 år.

Gjorde KUB igår och allt såg bra ut, vi fick 1/18708.
    Det är ju jättebra det grattis :)
  • Bell13
    kiwifågel skrev 2014-09-27 20:22:32 följande:

Vi fick också jättebra kubresultat så nu är det nog dags att börja shoppa och inreda barnkammaren! :)

JhjärtaK: mysigt att få känna så tidigt. Men säkert inte helt ovanligt med dubbelt så många därinne som buffar och har sig. :) 

Jag har börjat shoppa lite babykläder. Kommer gå bananas när vi gjort rul. Vi har också börjat kolla på spjälsäng, hur tänker ni andra gällande dyr eller billig? Jag har aldrig köpt dyr spjälsäng men tycker att Stokkes är väldigt snygg. Men är det värt priset?

Vi har bestämt oss för en Bugaboo camelion 3 och tänkte köpa den via babyplus verkar som den landar på straxt under 10000 kr med tillbehör och adapter för bilstol samt frakt. Rätt överkomligt tycker jag.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-28 11:09:30 följande:
    Vi köpte en begagnad spjälsäng från Ikea pt dottern och en av tvillingarna (kanske båda i början) får ärva den. Den andra spjälsängen kommer vi nog att få låna/köpa av några vänner. Jag tycker att den från Ikea (Gulliver) som vi köpte är jättefin och den har alla "funktioner" man behöver dessutom. smile1.gif

Angående vagn så tänker vi köpa begagnat denna gång. Köpte en ny teutonia be you till dottern men vi hade nog köpt den begagnad om den funnits på blocket men den modellen var helt ny när vi köpte den. Tvillingvagnar är ju inte billiga tyvärr men jag hoppas att vi hittar någon bra via blocket när det börjar närma sig. Jag vågar inte köpa en tvillingvagn förrän rätt så långt in i graviditeten då risken ändå finns för att en av de inte klarar sig.

Kan tipsa om att köpa bugaboo från någon Holländsk hemsida, de är sååå mycket billigare där.
    Vi kikade på spjälsängar igår och på Ikea finns det ingen med höj och sänkbar sida. Vi åkte vidare till Lekmer och där fanns det en säng som hade den funktionen -Brio two cut tror jag den hette, vi beställde den. Just den funktionen är viktig för mig, får ont i ryggen annars.

Har kollat upp vagn via babyplus i Holland och det skiljer ca 3500 kr så där beställer vi helt klart betalar inte mer än jag behöver :)
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-29 14:35:27 följande:

Jag gick in i vecka 12 igår, ännu en milstolpe. Tjoho! Även fast jag redan sett den lille må prima för ca en vecka sedan så känns det skönt att snart bli av med de 12 första mest kritiska veckorna.

Nu längtar jag som sjutton efter KUB som jag ska göra i vecka 13+2, är inte det lite sent för övrigt? Ska göra blodprovet nu i veckan.

Tror man kan göra ul för kub fram till v 13+6
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)