Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

ArdnasK skrev 2015-02-18 09:35:27 följande:

Hur kommer ni bädda i vagnen? Täcke o kudde, åkpåse eller något annat?

Bäddar ungefär som en säng, lakan, täcke och kudde. Och behövs det så någon filt också, men vädret i början på april är ju lite oberäkneligt :) åkpåse har vi en i fleece, som egentligen passar sittdelen bättre, men kan läggas i liggdelen med om så skulle behövas, men jag tvivlar på att det kommer vara så kallt! Tror absolut sängkläder och ev en tunn fleeceoverall kommer räcka gott o väl..
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-02-19 13:53:28 följande:

Jasså? Det visste jag inte. Mina barn har inte fått en enda av mina allergier. Hoppas de klarar sig.

mandalii skrev 2015-02-19 11:17:11 följande:

Nja, jag har faktiskt inte hört att allergier har med arvsanlag att göra utan snarare miljöpåverkan, miljögifter osv i hemmet och från avgaser osv. Men jag är ingen expert..

Jag har en hel hög allergier och varit ett riktigt eksembarn som liten.. skulle det vara pga miljö osv så måste jag haft det riktigt illa redan i magen :P

För övrigt fick jag veta att är tex 1 förälder laktosintolerant så finns det risk att barnen får det men ingen måste få det, medans är båda föräldrarna så blir så gått som alla barnen det också. Min pappa är laktosintolerant, jag är det och flera av kusinerna och kusinbarn på pappas sida är det. Astma och allergi har både jag och mamma, och syrran infektionsastma.. Jag tvivlar inte en sekund på en viss ärftlighet! För jag har växt upp med en mamma som inte varken röker, dricker eller annat Och haft ett vad jag tycker rent och fräscht hem osv..
  • amandanS

Kläder innehåller mycket gifter osv, vet att även många ekologiska kläder kan innehålla viss mängd? Någon som vet eller läst någonstans hur det faktiskt är eller ska vara? vi har hittills ganska blandat även om det mesta av de vi köpt själva till den lille är ekologiska kläder..

• amandanS

bf 8 april, 45 dagar kvar.. Hoppas just nu verkligen inte på att gå över, hoppas snarare på 1-2 veckor innan bf... Tycker det börjar bli tillräckligt tungt nu :/

Längtar verkligen efter att få träffa den lille där inne nu :)

• amandanS
    Mars12 skrev 2015-02-24 19:02:39 följande:

Har ni hämtat ut alla gratisboxar? :)

Jag har hämtar på babyproffsen, loyds apotek, apoteksgruppen, kronans apotek samt liberoklubbens på Maxi :D

Apotek Hjärtats borde anlända imorgon!...

Men jag har nog hämtat allt nu?.. :P
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-02-24 19:12:21 följande:

Var gör man det och vad är det för boxar?

Exempel :)

• amandanS
    Bell13 skrev 2015-02-25 10:18:43 följande:

Från en dag till en annan blev det kaos. Har ont i ryggen dygnet runt så kan knappt sitta, stå eller ligga. Det gör så ont så jag är gråtfärdig hela tiden.

Har fått tillbaka foglossningen som också gör ont precis hela tiden så att gå är det mest smärtsamma just nu.

Jag kan inte vara glad utan är antingen ledsen eller arg. Magen är stenhård hela tiden och går jag t ex och handlar så måste jag vila flera timmar efteråt.

Kommer absolut inte att fixa att gå så här i 5 v till, känns inte som jag fixar det här i 1 dag

Vad är kriterierna för att bli igångsatt? Kan man få bli det i v 37+0?

Sådan där dagar har jag med, senast igår! Ont konstant mer eller mindre, igår i större delen av kroppen (ryggen, skuldror, sidorna på magen och händerna/underarmen).. Sambon väckte mig och jag totalt bröt ihop innan jag ens vaknat riktigt för att kroppen värkte och kändes helt förstörd :( Ska idag till sjukgymnasten, bäckenet hade låst sig och förskjutits 1.5cm sist han kollade, höger fog bak.. Får se hur det ser ut idag, konstant ont i vilket fall så får ta hjälp för att få på mig strumpor och ibland även byxor..

Känner som du och vill såå gärna att han snart väljer att komma, känns lite dumt att hoppas på för tidig födsel, men det är flera dagar då jag känner att jag inte orkar mer! Så förstår dig helt!

Har han inte kommit på bf-dagen så känns det som att jag bryter ihop och tvingar dom plocka ut honom!
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-02-25 11:00:08 följande:

Är verkligen helt knäckt. Jag blir så trött på mig själv och tycker så synd om mina barn nu när jag inte orkar göra roliga saker med dem på sportlovet. Idag ska vi till badhuset för då kan jag sitta ner hela tiden.

Känner mig sååå dålig när kroppen inte hänger med.

Jag väntar första så ligger i sängen mest hela dagarna och kollar på tv, på sätt och vis skönt. Även om jag känner mig otroligt lat de dagar då sambon får både jobba, handla, laga mat osv och jag har knappt fått på mig kläder på hela dagen.... Är på så sätt glad att jag inte har barn hemma att roa och ta hand om, vissa dagar går ju knappt ta hand och orka med sig själv! Känner sig otroligt svag och skör de dagarna :/ minsta motgång och tårarna kommer direkt! Känns lite hopplöst...

Nyss klar hos sjukgymnasten, nu båda fogarna som gått ur led och låst sig. Tillbakadraget.. och samma procedur imorgon eftersom det var så snett nu :( inte konstigt senaste dygnen varit jobbiga!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)