Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Madelen b skrev 2014-11-20 21:17:39 följande:

Vet många som gått över tiden fast deras tapp var utplånad så hållertummarna att han stannar tills han är helt redo för livet utanför! Men ta de lungt o vila massa nu!!

Både min mamma, mormor och mormorsmamma har fött barnen för tidigt och har försvagad livmodertapp. När jag sa att min nu var 3cm så fick jag svaret att jag tyvärr ser ut att följa deras spår jag också. Men jag hoppas verkligen att han stannar kvar tills han är stark nog att klara livet utanför magen :)

Och annat än vila blir det inte, flyttar om 1 vecka med.. Men jag får helt enkelt mest titta på och min stackars sambo får slita ihop med en som kommer och hjälper oss..
  • amandanS
    Madelen b skrev 2014-11-21 09:36:06 följande:

Ja risken är väl stor, men som sagt tänk positivt, 3 cm är ju inte jätte kort! Och är annat som ska påverkas oxå inte bara tappen. Jag gick med utplånad tapp i nästan 2månader innanmin kom och som jag sa vet ja många som gått övertiden fast påverkade tappar tidigt i graviditeten! Men BRA att de tas på allvar för då kan dem ju vara med och skjuta upp förlossningen så länge de bara går OM han skulle försöka bryta sig ut innan;) plus vi har super prematurvård i sverige!

I denna stad skiter dem i allt typ om du inte är döendes!

Skönt att höra! :) Läkaren sa att hade den varit närmare 4,5cm så hade hon släppt de. Men 3cm var inte oroväckande kort men i de undre spannet såhär tidigt. Men så länge den inte förändrades var det ju lugnt :)

Min mamma undrade om han försökte sparka ut sig med tanke på att ligger och pressar ner huvudet och trycker ifrån med benen ;) Och så som han håller på mot mig så tyckte min sambo att bebis får utegångsförbud! ;)

Kommer bli rastlös av att bara ligga hemma, funderar på att ge mig på och sy ett babynestnär flytten är gjord :) Såg även en filt/babywrap man kan sy till bilstolen, måste ju vara perfekt där till våren :D
  • amandanS
    Madelen b skrev 2014-11-21 12:18:52 följande:

Ja det fattar jag, virka o sy är tidsfördriv ande;)

Men man kan nog behöva slå ihjäl lite tid vissa dagar, utan att för den delen nu påfresta kroppen för mycket :)

Har fått ett bord och två små stolar med till barnrummet, de är i helt obehandlat trä och blivit målat på med tuschpennor så tänkt lacka de och tapetsera bordskivan med samma tapet som vi satt på väggen :D Så det har jag med tänkt pyssla med ;)
  • amandanS

Måste bara tipsa om en bok :D

LÄS!! :D

Jag som ligger nerbäddad och ordinerad vila är i alla fall road idag ;)

• amandanS
    Malinpetronella skrev 2014-11-22 18:09:51 följande:

Mina bröst kliar så jag blir gaaaaaalen. ....ville bara dela med mig av detta!

Då är vi två ;P extra mycket när man tar av bh:n på kvällen!
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 19:17:50 följande:

Jag ringde BM idag för att fråga och de ville undersöka vad det var så jag fick komma in till sjukhuset och göra ultraljud och lämna urinprov. Men allt såg fint ut så de kunde inte svara på varför det trycker nedåt. Vet inte vad det beror på. Vi får väl hoppas att det blir bättre för oss.

Jag var inne på koll i torsdags, haft liknande känsla. Jag fick veta att här ligger bebisen med huvudet neråt och dessutom pressar ifrån med benen, och eftersom huvudet är relativt stort jämfört med resten av kroppen och dessutom lite tyngd så förberedde läkaren mig på att jag troligen kommer känna ganska högt tryck neråt ju mer han blir att väga om han fortsätter pressa ner sådär med benen...
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 20:42:06 följande:

Usch, då får vi hoppas att han vänder på sig. Min låg och sparkade mot urinblåsan, inte så skönt det heller - fick kissa stup i ett där ett tag ;)

Jag tror han vände sig igår :) bökade på som sjutton och idag bara haft sparkar långt ner och i sidan, inte så höga sparkar som i måndags-onsdags :) men gått om sammandragningar och ont i fogarna så är oavsett hans val av position inte så vidare bekvämt just nu ;)
  • amandanS
    Bell13 skrev 2014-11-23 12:15:04 följande:

Har de senaste dagarna börjat få tjocka vita flytningar som luktar jäst. Det är ofräscht är det nåt man behöver söka hjälp för?

Kliar de inte så kan det ju vara ph balans rubbning bara, lactal balans hjälper för mig då det varit de, och det är ofarligt att testa.. Ev svampmedel bara förvärrar och irriterar slemhinnorna då jag misstagit för svamp 1 gång. Fick fruktansvärd sveda istället då :/ Dock inte haft dessa problem sedan jag blev gravid, vet inte om de kan vara utan symptom precis som uvi när man är gravid.. Jag hade nog rådfrågat bm..
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-23 13:05:06 följande:

Alltså jag måste bara rekommendera er att söka på "roliga förlossningshistorier" här på Familjeliv och gå in och läsa. Gjorde det igår kväll och höll på att dö av skratt! Tips för alla som är nervösa inför förlossningen! T ex den här tråden:

www.familjeliv.se/forum/thread/52886508-roliga-forlossningshistorier

Hahaha.. De där är sjukt roligt :D läst 100 tals sidor och vilka skratt emellanåt, måste vara ganska roligt att jobba som bm med i de lägena alltså ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)