Madelen b skrev 2014-11-21 09:36:06 följande:
Ja risken är väl stor, men som sagt tänk positivt, 3 cm är ju inte jätte kort! Och är annat som ska påverkas oxå inte bara tappen. Jag gick med utplånad tapp i nästan 2månader innanmin kom och som jag sa vet ja många som gått övertiden fast påverkade tappar tidigt i graviditeten! Men BRA att de tas på allvar för då kan dem ju vara med och skjuta upp förlossningen så länge de bara går OM han skulle försöka bryta sig ut innan;) plus vi har super prematurvård i sverige!
I denna stad skiter dem i allt typ om du inte är döendes!
Skönt att höra! :) Läkaren sa att hade den varit närmare 4,5cm så hade hon släppt de. Men 3cm var inte oroväckande kort men i de undre spannet såhär tidigt. Men så länge den inte förändrades var det ju lugnt :)
Min mamma undrade om han försökte sparka ut sig med tanke på att ligger och pressar ner huvudet och trycker ifrån med benen ;) Och så som han håller på mot mig så tyckte min sambo att bebis får utegångsförbud! ;)
Kommer bli rastlös av att bara ligga hemma, funderar på att ge mig på och sy ett babynestnär flytten är gjord :) Såg även en filt/babywrap man kan sy till bilstolen, måste ju vara perfekt där till våren :D