Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-10-09 17:58:02 följande:

Alltså.. Mitt kiss idag var rödaktigt.. Nån som vet vad det kan vara? Är inte uvi för det känns alltid jättemycket. Hade njurbäckeninflammation förra graviditeten, kan det ha kommit tillbaka?

Har du ätit rödbetor?
  • Bell13
    91an skrev 2014-10-09 20:44:09 följande:

php0gxoc716212.jpg

Grattis till finaste siffran :)
  • Bell13
    FCet skrev 2014-10-09 22:06:43 följande:
    Känner mig med ofräsch och det gör ont :(
    Jag fick massa finnar i v 10 men de försvann runt v 13. Vilken vecka är du i?

Jag försökte med olika saker för att få bort dem men inget hjälpte dessvärre
  • Bell13
    Kiickson skrev 2014-10-10 08:35:39 följande:

Idag är de dags! Kl 10 ska vi på vårat första ultraljud och få se lilla räkan. Jag börjar bli lite nervös faktiskt..

Är det någon som vet när man får sitt moderskapsintyg?

Jag har för mig att min barnmorska sa på inskrivningen att jag skulle få det på första ultraljudet men inte helt säker. Det var ju så mycket information och frågor den dagen.

Jag har besök hos min bm v 22 då får jag det sa hon.
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-10 08:54:02 följande:
    Jag kan få ibland som när man är lös i magen, att det typ krampar till lite löst och nästan i hela magen innan man behöver springa på toa men nu får jag bara den där krampande vällningen genom magen och sen inget mer.
    Tarmarna jobbar ju långsammare vid graviditet. Det är säkert inget farligt utan bara en reaktion på graviditeten
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-10-10 13:05:46 följande:

V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)

Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)

Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D

phpOmmXr420602.jpg

Svårt att dölja graviditet med en sådan där rund och fin mage ;) folk fattar ju att man inte bara ätit några bullar för mycket
  • Bell13

Vid pojke så tycker jag att Gulliver, Sylvester eller Romeo är fina namn. För min sambo finns bara ett namn och det är Douglas det är det mest maskulina namn han vet.

Vid flicka tycker jag att Daisy är fint.

Vi blir nog överens senare :)

• Bell13
    91an skrev 2014-10-12 12:10:25 följande:

Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)

Jag har ett par och hatar dem. Går inte att röra sig i dem, får dra upp dem i varje steg.
  • Bell13
    Hanna 681 skrev 2014-10-12 18:35:52 följande:
    Jag tror att det beror på vad man har för kroppsform, jag använder stretch och de åker inte ner smile1.gif
    Vilken kroppsform har du då?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)