En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
@@Alhi: beklagar förlusten! Ofattbart det där...
@@Alhi: beklagar förlusten! Ofattbart det där...
Fy går runt och är ständigt stressad o nervös! Idag måste ja berätta för min chef och personalansvarig att jag är gravid pga min sjukskrivning. Känns inte alls bra att göra det såhär tidigt i graviditeten ( v 9 ). Om något händer så kommer de bli så sjukt jobbigt att ta upp detta med dem! Plus att ja är rädd att de kommer sprida sig på arbetsplatsen:(
Fler här som berättat?
Ni som är sjukskrivna, får man fråga varför ni är sjukskrivna?
Denna vecka har det känts lite bättre för mig, men har själv inte mått bra det senaste men vet inte om de skulle sjukskriva mig för det.. ( bl.a. yrsel, svimningskänslor, sus i öronen, huvudvärk varje dag nu i 3 v., en enorm trötthet). Jag jobbar 100% som förskollärare. Tog 1 och ett halvt år för oss att få ett plus och eftersom min sambo haft testikelcancer som 23-åring så är man ju extra orolig om man stressar järnet och det skulle visa sig att man får missfall..
Jag är på fjärde dagen tillbaka på jobbet på halvtid. Funkar helt okej vilket gör mig oerhört glad! Jag har hyperemesis men med rätt mediciner på noggranna intervall så är det hanterbart. Resten av dagen tillbringar jag förstås i sängen men ändå, jag känner mig i alla fall som halv människa . Hoppas, hoppas, hoppas att det får fortsätta! Det här kan jag klara av även om det är superjobbigt att må dåligt hela tiden...
Gjorde vul i måndags och allt såg bra ut. V 10 imorgon och det känns som att det kanske kan gå vägen det här, trots allt. Men jag längtar till april
Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)
Hur många har börjat med mammakläder? Insåg igår att det är dags för mig. Får inte på mig mina vanliga kläder längre. Har ingen midja längre utan är helt fyrkantig. Beställde ett par gravidtights från hm i skinn (imitation), ett par jeans från glammom med resår på sidorna istället för tygkondomen runt om. Tänkte se om de funkar och räcker till.
Skulle behöva nya skor då mina fötter börjar svälla. Tycker det mesta i butikerna är fult och omodernt. Skulle vilja ha tips på fina klänningar, är det nån som vet? Klänningar att ha till vardags alltså, långa eller korta spelar ingen roll.0
Jag har läst lite om det, min man ville inte ha sex i början pga orgasm. Men jag har inte vart det minsta lilla orolig, jag tror snarare att det är mera hälsosamt. Mår jag bra så mår fostret bra :)
Sen har det ju gått bra också, skulle det ha gjort ont eller konstigt hade jag inte fortsatt.
Fick hem gravidjeans igår och hjälp vad det är skönt och bekvämt att släppa ut magen... nu får den synas, jag är inte hemlig längre! I vissa kläder, eller naken, ser jag mest tunnformad ut, som att jag lagt på mig några kilon över midjan. Med gravidbyxorna på samlas allt ihop till en liten kula...
v 12 idag!
morgonbild. Betydligt större på kvällen..