Inlägg från: ArdnasK |Visa alla inlägg
  • ArdnasK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Min första förlossning tog 9 timmar, jsg använde lustgas och tyckte smärtan var jobbig, tappade orken mot slutet. Sprack endast lite, några stygn. Andra barnet var jag inne på BB för att sättas igång i v 39 eftersom de misstänkte att han var stor. Vattnet gick innan de hann sätta igång mig och han kommit exakt en timma senare, snabb förlossning med andra ord. Smärtan blev värre när det gick så snabbt men var ändå mer hanterbar eftersom jag visste vad som hände och jag hade mycket kraft. Trots snabb förlossning sprack jag ännu mindre andra gången. Ska bli spännande att se hur denna förlossningen blir...det är just det att man aldrig vet som jag tycker känns jobbigt! Är inte rädd för smärtan utan för komplikationer och att gå sönder helt enkelt...

• ArdnasK
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:34:31 följande:

Då verkar vi vara några stycken som är lika långt gånga Gick in i v 19 igår. Kände de första fladdrande rörelserna häromdagen, blev helt paff. Nu känner man dessa "ryckningar" lite av och till varje dag. Tyckte någons beskrivning av ögonryckning stämmer in med hur jag upplever buffarna. Så jäkla häftigt!! Då vet man ju att bebis lever iaf! Är så himla nojjig så det inte liknar något.. Har också moderkakan i framvägg så är lycklig över att jag redan nu känner av "Knodden" som vi kallar h*n för :)

RUL nästa torsdag, längtar längtar! Har börjat kolla på lite bebissaker på Medvetenmini.se. Finns mycket giftfria och fina saker på deras sida!

Vi har RUL på ons...spännande och nervöst!! :)
  • ArdnasK
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:44:04 följande:

Åh, dagen innan oss! :) Ja, jag är med nervös!! Även om jag har sett knodden två gånger innan. Längtat som en galning efter RUL:et, bara en vecka kvar nu. Ska ni ta reda på kön?

Vi har också sett knodden två ggr och jag känner små buffar varje dag, men oroar mig ändå för att de ska upptäcka något fel som missats tidigare... Ja, vi ska ta reda på kön, jag har hela tiden haft en känsla att det är en kille men nu tror jag plötsligt att det är en tjej... ;)
  • ArdnasK
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Jag är 35 och väntar mitt tredje barn, BF 21 April. Mina andra barn är 10 och 8 år. Jobbar 75% som sjuksköterska och pluggar 25%.
  • ArdnasK
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 10:13:08 följande:

Ja, jag känner detsamma. Allt såg bra ut när vi var på spec ultraljudet i v 14 (pga mitt hjärtfel) men hon sa att allt såg bra ut i nuläget med hjärta, hjärna, nackvecket såg normalt ut och resten av barnet. Men man vet ju aldrig.

Spännande det där med känslan! Jag har inte fått någon känsla av vad det kan vara, men alla (precis alla!) säger att de tror det blir en flicka. Men vem vet? :) Dina två andra barn, pojke/flicka? :)

En av varje... :)
  • ArdnasK

Grattis till er som varit på RUL idag, vi har RUL på onsdag morgon och är nervös och pirrig!!

• ArdnasK

Allt såg fint ut på RUL!! :) BF två dagar tidigare än vad de sa på KUB...19/4 är vår dotter beräknad!! <3

11 pojkar

14 flickor

• ArdnasK
    Madelen b skrev 2014-11-27 18:31:51 följande:

Mysigt, ja känner knappt något alls än:(

Känner mig som de enda här!

Jag kände heller ingenting men för några dagar sen började det plötsligt ordentligt! Det blir kanske samma för dig att det plötsligt bara börjar... :)
  • ArdnasK

Igår kom den helt utan förvarning...foglossningen from hell!! Har så fruktansvärt ont att jag linkar fram. Underlättar ju inte att jag har ett jobb där jag står och går mycket! Nån som använt bälte eller något annat som hjälpt?

• ArdnasK

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)