En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Bara ja som inte tar järntabletter?
Jag tar ju multivitamin där är de ju järn i men inte rena järntabletter! Får se vad värdeba säger om en veckan!
Förra grav sjönk de lite men inte mycket!
Bara ja som inte tar järntabletter?
Jag tar ju multivitamin där är de ju järn i men inte rena järntabletter! Får se vad värdeba säger om en veckan!
Förra grav sjönk de lite men inte mycket!
Har önskat mig barnsaker i julklapp, en ganska lång lista. Pratade med min pappa igår och han var skrockfull och tyckte att det var tidigt. "Tänk om det händer nåt och så står ni där med alla grejer". Någon annan som tänker så? Jag har tänkt att efter RUL så är det lagom att börja köpa. Jag vill ändå ha ganska mycket hemma när det väl är dags för att slippa hålla på och köpa grejer när man väl kommit hem med bebisen. Det är ju ändå trots allt mycket större risk att bebisen kommer för tidigt än att den skulle dö. Blir lite trött på alla åsikter......
Velar runt i djungeln sv babyskydd... Hittade en sida med bäst-i-test där den som fick bäst var BeSafe iZi Go med 9 poäng av 10 för ca 3500kr. Sen kom bla Acta Graco Logico med 8/10 för 1200kr!? Hur kan det vara sån skillnad i pris? Är den första verkligen så mycket bättre?! :/
Vi kommer att köpa BeSafe Izo Go men utan själva adaptern, går ju att fästa i bilen ändå. Då ligger priset på ca 1 900:-. Jag går enbart på recenssioner, den ska ju vara lättast i sin klass med fempunktsbälte och med solskydd osv. Fått bäst överallt där jag kollat.
Hur kommer ni bädda i vagnen? Täcke o kudde, åkpåse eller något annat?
Har nån någon erfarenhet av fårskinn?
Finns det inte en bok om just förlossningssmärta, och hur man kan hantera den? Minns inte alls titel eller författare, har bara en aning om att jag hört någon nämna den... Nån här som vet vilken jag menar? ;)
Hur mycket orkar ni motionera så här sista tiden? Jag är i v 34 (33+3) och försöker komma ut på åtm en promenad om dagen. Ibland blir det bara 2 km i maklig takt och ibland orkar jag 4 km i lite snabbare tempo, helt beroende på dagsformen. Känner mig pustig och får lätt mjölksyra i benen...;)
[quote=74963407][quote-nick]amandanS skrev 2015-03-05 14:43:54 följande:[/quote-nick]Nu har jag visserligen haft mycket problem med mitt bäcken, men kunnat simma fram till för ca 1 månad sedan. V 36 nu.. Nu funkar ingenting, får sammandragningar/förvärkar av allt och ingenting känns det som.. Igår var det så jag började fundera på om det höll på att dra igång då varje sammandragning gav "mensvärk" både fram och bak i ryggen samt illamående. Alvedon, dusch och en natts sömn och lugnare idag.. Men jag går i princip inte längre än ut genom dörren till bilen nu :P Vilket får mig att känna mig otroligt lat, jag som både simmar, cyklar landsväg och tränar i största allmänhet annars! Snart är magen borta, man får ta igen träningen då :)[/
Ja, jag är glad så länge jag orkar röra mig. Samlar på mig rätt mycket vatten trots stödstrumpor och har gått upp 16 kg hittills. Ser dock inte så stor ut iom att jag är ganska lång men märker att jag får märken i huden efter minsta lilla tryck!:/ Försöker därför röra mig så mycket jag orkar mest för cirkulationens skull...sen får vi som sagt ta gravidkilona senare...;)
Går ganska mycket då vi har hund och ingen bil, men samlar även jag mycket vatten och blir värre vid promenader! Fogarna protesterar även så går inte fort men frammåt kommer jag;P