Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-10-17 06:39:10 följande:

Igår var jag på UL (igen smile5.gif ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne smile1.gif

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

php3tNVAG05111.jpg

Vilka fina :) längtar till mitt rul nu. Vad lyxigt att få se dem så ofta och så skönt att allt är bra med dem.

Är det än så länge nån skillnad på att vänta två mot att bara ha en liten?
  • Bell13
    Fridhaa skrev 2014-10-17 13:48:45 följande:

Oj vecka 17?

Har du Bf i april ?

Jag är också i v 17. Bf 2 april :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-18 22:06:39 följande:
    Jag trodde alla skulle till fb så jag hängde på där. Tycker dock det är jobbigare o få en överblick där, så om fler stannar här gör jag hellre det :)
    Jag har inte fb, gillar inte fb så mycket. Kul om iaf några blir kvar här
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-10-18 16:42:46 följande:

Jag blir kvar, vill inte offentliggöra mig med så många människor som jag inte på någotvis känner.. Tycker inte alla i tråden behöver veta mer än tex mitt förnamn... Så mycket skumt folk på FL, man vet ju inte om något troll är med i detta gänget eller någon som har skit för sig!....

Håller med dig fullständigt. Jag har inte ens Facebook
  • Bell13
    Kiickson skrev 2014-10-18 22:39:58 följande:
    Jag tror att de flesta blir kvar här på sätt och vis. Vissa tycker att det är lättare att hänga med på fb andra inte, vissa tycker att det är krångligt och buggigt här. :)

Men nog diskuterat om det tycker jag. Inte meningen att det skulle ta så "stor plats" här . Var bara tvungen att informera om att gruppen redan finns då det blev efterfrågat :) dumt att starta fler menar jag.
    Jag menade inget illa alls. Ställde bara en fråga i all välmening :)
  • Bell13
    Våtmark skrev 2014-10-18 19:48:06 följande:

Någon mer här som inte känner sig gravid? Är i v.13+1 idag. Det hemska illamåendet gav med sig i 12e veckan tack & lov så nu mår jag bara bra. Har mage, men ändå nojjar jag mig =/ Fick se bebis sprattla på ultraljud för en månad sen.

Något som skiljer sig från dom andra 3 graviditeterna är att jag har dålig aptit, äter regelbundet så mycket jag behöver, det slinker även ner en del onödigt.. & hittills har jag nu gått upp 1,4kg, till skillnad mot 5+ vid denna tiden med dom andra(sen har det stannat på + 11/12 kg allt som allt.

Vet att ingen graviditet är den andra lik, men man kan ju inte låta bli att jämföra.

Jag är gravid i v 17 och känner igen mig i det du skriver. I v 12 upphörde mitt illamående och magen "sjönk ihop" jag tyckte att det var otäckt för det skedde liksom över en natt. Jag trodde att babyn hade dött. På ultraljudet för kub i v 13 såg vi att allt var bra med den lilla och jag blev lugn. 
    Nu känner jag mig väldigt gravid med putande mage, gigantiska bröst,  viktuppgång har gått upp 5 kg och det är gravidbyxor som gäller Skrattande och jag har en del halsbränna osv
  • Bell13
    Smulan 89 skrev 2014-10-19 22:06:41 följande:
    Ska också på rul 5:e nov =) Kl 10:30.
    Jag har också rul det datumet fast 14.30 :)
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-10-20 12:43:31 följande:
    Jag har problemmed ryggen/foglossning. Nu sitter de endast i fogarna och smärtar i hela höften! Ibland känns de som någon sätter en kniv i skinkan eller strax över!!
    Jag har ont i övre delen av skinkorna trodde det var träningsvärk men det kan alltså vara foglossning?

Har ont på framsidan vid bäckenet om jag gått mycket eller ansträngt mig också. Sjukt jobbigt att behöva begränsa sig
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-10-20 12:43:31 följande:
    Jag har problemmed ryggen/foglossning. Nu sitter de endast i fogarna och smärtar i hela höften! Ibland känns de som någon sätter en kniv i skinkan eller strax över!!
    Jag har ont i övre delen av skinkorna trodde det var träningsvärk men det kan alltså vara foglossning?

Har ont på framsidan vid bäckenet om jag gått mycket eller ansträngt mig också. Sjukt jobbigt att behöva begränsa sig
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)