Våtmark skrev 2014-10-18 19:48:06 följande:
Någon mer här som inte känner sig gravid? Är i v.13+1 idag. Det hemska illamåendet gav med sig i 12e veckan tack & lov så nu mår jag bara bra. Har mage, men ändå nojjar jag mig =/ Fick se bebis sprattla på ultraljud för en månad sen.
Något som skiljer sig från dom andra 3 graviditeterna är att jag har dålig aptit, äter regelbundet så mycket jag behöver, det slinker även ner en del onödigt.. & hittills har jag nu gått upp 1,4kg, till skillnad mot 5+ vid denna tiden med dom andra(sen har det stannat på + 11/12 kg allt som allt.
Vet att ingen graviditet är den andra lik, men man kan ju inte låta bli att jämföra.
Jag är gravid i v 17 och känner igen mig i det du skriver. I v 12 upphörde mitt illamående och magen "sjönk ihop" jag tyckte att det var otäckt för det skedde liksom över en natt. Jag trodde att babyn hade dött. På ultraljudet för kub i v 13 såg vi att allt var bra med den lilla och jag blev lugn.
Nu känner jag mig väldigt gravid med putande mage, gigantiska bröst, viktuppgång har gått upp 5 kg och det är gravidbyxor som gäller
och jag har en del halsbränna osv