Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

V 18+5 och morgonmage innan frukost. Det är skillnad på magen på morgon ock kväll :)

• Bell13

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

• Bell13
    S1528 skrev 2014-11-05 12:46:32 följande:
    Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut! :)
    Fantastiskt känns det.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-11-05 13:50:25 följande:
    Grattis! Så roligt med en liten kille smile1.gif

Jag har också moderkakan i framvägg och den dämpar en hel del men jag har känt dem varje dag nu de senaste tre dagarna iaf. smile1.gif men man känner ju bättre med andra barnet.
    Jag tycker jag känner varje dag också väldigt långt ner i magen. Men rätt coolt vad mycket han hade växt sedan sist då fick jag ligga och skaka på mig för han skulle lägga sig i ett bättre läge, idag tryckte hon på magen och han flyttade på sig. Han var vaken hela tiden och rörde på sig hela tiden.

Är glad för en liten pojke. Har två döttrar sedan innan.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2014-11-05 17:49:31 följande:
    Vad kul, grattis!

Vi var ju också på UL idag. Där inne låg en pigg liten flicka och vinkade! Känns helt underbart. Och med fyra pojkar i den generationen (mina två syskon har vars två pojkar) så känns det lite extra kul att vi kan stå för första flickan :) Moderkakan låg långt ner så ska på UL i v 32 igen för o se om den flyttat något på sig. Tjoho!
    Tack och grattis till dig också. Jag har sedan tidigare två flickor och min syster har två flickor och en pojke så det var dags för en pojke till :) vi pratar om namn lite smått men är inte alls överens.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 06:23:05 följande:

Igår kände jag en av bebisarna sparka från utsidan, lycka!!! smile1.gif Det var svårare än vanligt att somna om efter det kan jag säga. Vecka 20 också så snart halvvägs, oj vad tiden ändå gått fort!

Bm-besök imorn och sen UL på torsdag nästa vecka. Förstår alla som längtar till RUL, det är en viktig milstolpe!

Vad mysigt. Det längtar vi också efter att kunna känna. Jag har moderkakan mitt fram så det kommer dröja innan det är möjligt att känna på utsidan sa bm igår.
  • Bell13
    Phosie skrev 2014-11-06 10:37:58 följande:

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

Jag fick reda på det på rul. På kub i v 13 sa hon att det såg ut som den satt långt upp i framväggen men att det var svårt att se så hon ville inte uttala sig om det egentligen.
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-06 11:33:03 följande:

Hej allihopa, grattis till lyckade rul! Vi har vårat på måndag och är till skillnad från er inte alls så exalterad. Känns otroligt läskigt bara. Vill att allt ska vara bra med den lille. Om allt ser bra ut ska jag fira med att köpa första plagget.

såkandetgå
    Lycka till, det ser ju oftast bra ut på rul. Hoppas det gör det på ditt också. Jag firade rul med att beställa barnvagnen jag drömt om sedan jag blev gravid. Du får berätta hur det gick.
  • Bell13
    Fruhs skrev 2014-11-07 08:10:17 följande:

Godmorgon Tjejer!
    Igår var vi på ultraljud! Allt såg fint fint ut och där inne fanns en VILD pojke!
    Oj va han inte lät barnmorskan göra sitt jobb. Vi har en till grabb hemma på 1,1/2
    Det lär nog bli KAOS hahaha!
    Idag går jag in i Vecka 20 :) KUL nu är vi halvvägs i allafall!

En liten fråga. Tänkte berätta för chefen idag. vet bara inte hur ja ska göra de. (Har en ny chef och ja kom tillbaka från mamma ledigheten för 4 månader sedan)

Grattis till en liten pojke :) jag väntar också en liten pojke.

Tror du att det kan bli sura miner på jobbet när du berättar att du väntar barn igen?
  • Bell13
    Fruhs skrev 2014-11-07 08:48:00 följande:
    Vad härligt STORT grattis till er med :) Har ni barn sedan innan?
    Haha Ja de känns lite som det.
    Jag jobbar inom sälj och just den här månaden brukar vara tuff. då brukar de inte bli världens roligaste stämningen på kontoret, plus att ytterligare en tjej e gravid på jobbet och hon ska på mamma ledighet i januari.
    Jag har två döttrar sedan tidigare och det blir första barnet för min sambo.

Hoppas det går bra att berätta på jobbet och att chefen inte blir sur. Man är ju själv gladast på jorden och vill att alla andra ska vara det också.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)