Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2014-10-22 14:16:20 följande:
    Jag tänker samma som du, tänker vänta till efter RUL innan det blir helt offentligt för resten av vänkretsen.. Familjen vet redan och de närmaste tjejkompisarna..

Däremot mådde jag som ett utskitet äppelmos i början av graviditeten och valde att berätta för min närmaste chef och ytterligare än kollega. Mest bara för att de skulle först varför jag rusade in på toaletten var tjugonde minut :) I vecka 11 slumpade det sig så att jag berättade även för högsta chefen, bara glada miner därifrån :)

Däremot har jag inte velat berätta för övriga arbetskamrater ännu, har en person på min arbetsplats som verkligen ogillar mig och som varit på mig tidigare år och tjatat om att det är dags för mig att skaffa barn samt frågat om jag är gravid (för att jag ser sååå annorlunda ut) vilket jag då inte varit. Jag har precis insett att det handlar om barnlöshet i hens nya förhållande och att allt bottnar i avundsjuka. Det känns bara obehagligt att dela min glädje över vårt lilla pyre med en sån person :( Så nu vet jag inte hur jag ska göra med själva berättandet..

Hur hade ni gjort?
    Jag har en kompis som är ofrivilligt barnlös och jag märker att hon är missunnsam mot oss. Hon har nästan helt slutat att höra av sig. Tycker det är tråkigt men också barnsligt.

Hennes man driver företag tillsammans med min sambo så det är en väldigt speciell situation.
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-22 14:27:13 följande:

Jag slutar plugga i december och jobbar endast som timvikarie så kommer jobba dom dagar jag har lust typ, från jul till april. Få se om jag tänker lata mig och bara vara hemma från årsskiftet fram till förlossningen, det har jag också funderat på.

Jag blev uppsagd från mitt jobb i september så jag är hemma vilket är oerhört skönt. Ska plugga under min föräldraledighet i den mån det går till läkemedelskonsulent.
  • Bell13
    lais skrev 2014-10-22 16:48:02 följande:

Det behöver ju inte vara så att din kompis är missunnsam, det kanske är för jobbigt med barnlösheten för att klara av att glädjas åt att andra blir gravida. En för stor sorg.

Angela foglossning så blev det bättre en period under min förra graviditet. Det kom tidigt men när sonen växte i magen stabiliserade han bäckenet så att jag fick mindre ont. Ge inte upp hoppet på bättring än!

Jag har två barn sen tidigare och när jag och min nuvarande kille försökte skaffa barn gick det inte. Vi vände oss till sophiahemmets ivfklinik och gjorde ett par behandlingar som resulterade i två graviditeter och lika många missfall. I somras blev vi gravida spontant. Min kompis har också gjort ivf men inte uppnått graviditet.

Klart jag förstår att det är en jobbig situation. Hade ändå velat att hon sagt att hon är glad för min skull men ledsen för att livet känns orättvist. Om hon blir gravid skulle jag bli väldigt glad. Jag har alltid peppat henne och hon har peppat mig genom våra ivf:er men det får tydligen inte gå allt för bra.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-22 15:20:52 följande:
    Får man plugga när man har föräldrapenning eller gör du det ändå så att säga? Bra att veta om det är tillåtet - då kanske jag ska fundera på det också smile1.gif
    Jag ska gå en utbildning där jag ska göra tre tentor som jag pluggar till på egen hand. Skriver alltså inte in mig på nån kurs.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-22 15:29:22 följande:
    Har en kompis som för inte så länge sedan fått reda på att hon troligtvis aldrig kommer att kunna få egna barn. Jag har inte berättat något för henne ännu - det känns lite jobbigt. Kommer nog inte prata så mycket om graviditeten och barn med henne då det nog kan vara jobbigt och det kan jag bespara henne tycker jag - det finns ju andra att prata med. Tråkigt att din kompis reagerar så men du får väl försöka att se det från hennes situation - att det är en stor sorg som kan vara svår att bearbeta.
    Jag förstår att det är jobbigt. Min kompis fick reda på i mitten av juni att hon nog har för dålig kvalitet på sina ägg och blev rekommenderad äggdonation. Det är ju sorgligt men ju förr man accepterar fakta ju förr kan man agera.

Jag berättade för henne rätt tidigt och när det stod klart att jag nog inte skulle få missfall igen så slutade hon att höra av sig.
  • Bell13
    Jhalie skrev 2014-10-22 16:01:13 följande:
    Jag har oxå funderat på om jag ska plugga under föräldraledigheten men vet inte alls hur det funkar? Förstår att man inte kan gå på CSN samtidigt men om man är hemma med bebis så får ju syskon endast vara 15 timmar på dagis. Frågan är om man hinner plugga och ta hand om bebisen på dessa timmar?
    Det beror nog lite på vad du tänkte plugga till. Beror ju också på hur babyn är. Vissa är ju nöjda att sova själva medan andra vill ha närhet konstant.
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-10-22 17:58:10 följande:

Man kan ju inte både stå som studerande och föräldrar ledig på heltid:)

Nej det går inte alls det :)
  • Bell13
    julii skrev 2014-10-22 17:16:22 följande:

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

Åh vad underbart. Snälla kan du inte visa en liten bild på underverken?
  • Bell13
    Smulan 89 skrev 2014-10-23 22:50:40 följande:

V 16+3 och idag kan jag inte förklara bort knuffarna emot handen som något annat än bebisen =)

Har skrivit på 15+4 att jag känner fladder i magen. Har sedan dess känt lite buffar inne i magen väldigt oregelbundet. Lite då och då några ggr i veckan. Jag väntar mitt tredje barn därför känner jag nog rätt tidigt nu. Visst är det härligt? Magen och känslan att aldrig vara ensam var det jag saknade mest efter förlossningen.
  • Bell13
    MorCaa skrev 2014-10-23 14:45:43 följande:

Hej hej! Jag har följt tråden lite i hemlighet under ganska många veckor men idag var jag iväg och gjorde kuben! Allt såg toppen ut så nu andas jag ut och glädjer mig åt lillen där inne.. :) jag har visserligen BF 2:a maj men mina tre tidigare barn har kommit före BF så jag räknar iskallt med att den kommer i april.. :D

Stort grattis och välkommen hit.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)