Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

emmasdag skrev 2014-11-08 16:16:32 följande:
    Kan tänka mig att det är så! De där med citodon har jag hört förr! Det vettigaste är väl att använda sitt sunda förnuft o testa sig fram liksom! :)
    Absolut :) tar man flera citodon varje dag från v 20 och framåt kan babyn bli beroende och få abstinens efter födseln och t o m dö så sunt förnuft gällande all medicin under graviditet är väl det bästa.

Min bm sa att hon tyckte jag skulle träna mycket för det var viktigt, hon var väldigt vältränad. Man utgår väl från sig själv i alla situationer.

Äter jag t ex en biff vill jag gärna ha den lite blodig och det går ju inte under graviditeten så jag äter nötfärs typ föräter mig på köttbullar och köttfärssås :)
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-08 20:34:38 följande:

här kommer magbild, ursäkta tvättkaoset på bilden.

v20, upp kanske 5 kg.

såkandetgå
    Men nu ser man ju att du vuxit en del sedan förra magbilden :)

Jättefin mage har du.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-08 23:24:36 följande:

Fått en liten brun flytning nu. Har kanske varit lite stressad nu ikväll men verkligen ingen extremstress, bara gjort lite enformigt arbete. Tycker jag känner av någon form av spänning i magen men inget som gör direkt ont. Har känt den lilla sparka också. Bör man ringa akuten eller hur mycket ska det blöda för att man ska göra det? Kan man förhindra ett missfall om det skulle vara det eller kan det vara något annat som man ska vara orolig för? Tänker annars att får man missfall nu så går det ju ändå inte att rädda barnet.
    Nu drar jag kanske lite stora växlar på detta men ville bara höra lite vad ni tror.

Kan det vara så att du har fått nån infektion?
  • Bell13
    LettieHatter skrev 2014-11-09 14:03:14 följande:

Hej hej på er! Har bara skrivit nåt enstaka inlägg tidigare men ska försöka bli mer aktiv. :) har ni pratat något om att skaffa en hemlig Facebook grupp? Jag var med i en med första barnet och tycker det är lite enklare och roligare än fl. ????

Frågan har kommit upp och de flesta ville stanna här. Jag personligen har inte Facebook. Är man anonym i en hemlig facebookgrupp
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-09 12:04:24 följande:

Alltså jag har sån jäkla foglossning nu!!! Med förra satt det mest baktill, nu har jag mest fram, vid blygdbenet! Det gör så förbannat ont när jag ex ska vända mig i sängen på natten, att jag vaknar! Har ett sånt bälte, men de tycker jag inte hjälper alls! Har ni några knep eller tips för o orka? Blir livrädd när det gör såhär ont redan :(

Jag har också foglossning fram och mest på höger sida.

Gör ont när jag går och om jag går mycket på dagen blir det ont och tårar på kvällen.

Har inte haft det tidigare. Vad kan man göra för att lindra?
  • Bell13
    DiplomatiskaJag skrev 2014-11-09 20:55:55 följande:
    Undvik sånt som du vet triggar igång smärtan. Tex får jag ont av att köra kundvagnen vid storhandling så det får sambon sköta numera.

Använd foglossningsbälte.

Håll benen ihop- tex kortare steg vid promenad, sitt med benen ihop (ej korsade ben, skräddarställning), undvik trappor o om du måste gå i trappor ta ett steg och ställ båda fötterna på trappsteget (som små barn gör).

Gå på vattengympa för gravida. Undvik att simma då bäckenet blir påfrestat av det.
    Tack för tipsen. Jag ska också köpa ett bälte och hoppas att det blir bättre.
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-10 16:37:41 följande:

Tillbaka och räkan mår strålande!

Bild kommer strax.

såkandetgå
    Blev du flyttad något?
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-10 17:37:33 följande:

Blev inte flyttad öht utan bebis kommer runt 25:e mars med snitt som tidigare planerat. Vi visste datum eftersom vi gjort 6 vul/ul så här långt.

Hon skrattade åt envis och osammarbetsvillig liten som ligger som en arg liten fällkniv i magen. Vägrar att flytta på sig. 

Och så fick vi se könet också. Fast vi tänkt att inte kolla. Nyfikenheten tog över

.

såkandetgå
    Grattis till rul :) vad blev det, pojke eller flicka?
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-10 17:37:33 följande:

Blev inte flyttad öht utan bebis kommer runt 25:e mars med snitt som tidigare planerat. Vi visste datum eftersom vi gjort 6 vul/ul så här långt.

Hon skrattade åt envis och osammarbetsvillig liten som ligger som en arg liten fällkniv i magen. Vägrar att flytta på sig. 

Och så fick vi se könet också. Fast vi tänkt att inte kolla. Nyfikenheten tog över

.

såkandetgå
    Just det då spelar det kanske ingen roll om bf blir flyttat en eller två dagar.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-11 11:24:46 följande:

phpTGMXeZ76702.jpg

Ultraljudet avklarat för vår del nu, äntligen kan jag börja andas igen! Blev flyttad en dag, så bf är nu 9 april istället för 8 :) Vi väntar en liten gosse, lyckan går inte o beskriva! Fick så himla fina bilder på honom, o en perfekt snopp-bild, haha.

Grattis :) verkar som det är många pojkar i tråden so far. Jag blev också superglad både för att allt såg perfekt ut men också för att det var en lillebror
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)