Sommarsnö skrev 2015-07-10 20:34:20 följande:
Nu är det jag som måste skriva av mig. Bröt ihop ikväll när lillen skulle långamma. Har haft ont i huvudet hela dagen och hinner inte äta och dricka ordentligt eftersom det är så fullt upp med honom. Sa att "jag orkar inte" som man säger ibland när man mår dåligt. Sambon bara svarar att "ja du har nog inget val. Vad trodde du - att det inte skulle bli jobbigt?" Trodde att jag skulle få lite mer stöd än så. Han har varit iväg och pysslat med sitt mest hela dagen. Blä för karlar ibland säger jag bara.
Det där är inte lätt, jag hade en sådan dag igår! Bröt ihop och ville inte heller amma mer, hela amningen kändes som ett övergrepp(!?), som att någon skulle ta på mig mot min vilja.. Hemsk tanke och känsla, skumt att ens kunna känna så till någon man älskar så högt! Men för mig blir det sådär när jag ätit för dåligt, men min sambo känns förstående och påminner mig hela tiden om att det tar mycket energi från min kropp att amma och producera mjölk osv.. Jag klarar mig inte på frukost, lunch och middag bara, då gråter jag och är energitom och nere rent allmänt.. Jag äter knäckebröd, smörgås, frukt, fil osv lite titt som tätt mellan måltiderna... Tycker inte jag gör annat än äter (går varken upp eller ner i vikt heller), men då mår jag som bäst också :) gör ofta en smörgås/knäckemacka lite snabbt och äter när jag ändå bara sitter ner