En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
När Douglas sitter i knät vill han luta sig framåt, måste bero på att hans rygg inte är så stark att den orkar hålla upp honom. Din son är några veckor äldre om jag inte missminner mig
När Douglas sitter i knät vill han luta sig framåt, måste bero på att hans rygg inte är så stark att den orkar hålla upp honom. Din son är några veckor äldre om jag inte missminner mig
Jag sydde stödkuddar till våran stol, då satt faktiskt William med förvånansvärt stabilt :) och leksaken var väldigt intressant :D
Vi har nu vid 4 månader börjat med smakportioner, men sittandes i babysittern, funkar bra och han smaskar nöjd i sig de han fått testa hittills :) Men här kör vi nog mest på för min skull eftersom jag tycker amningen är jobbig, sen att han verkar tycka det är gott och gapar efter mer känns väldigt positivt :)
Flera som börjar nu eller väntar ni?
Vi har inte heller haft någon kontroll vid 4 månader, har vid 5 månader. Men vi har vägt William lite här hemma imellanåt, i förrgår inkl kläder och ny bytt blöja så vägde han prick 7kg. Och med sambons hjälp fick vi ut en längd på 64.5cm, han är strax över 4.5 månad :)
Och här äter nu William 1 smakportion gröt (gjort på 1msk grötpulver) tillsammans med lite katrinplommonpure nästan dagligen och ibland även en smakportion på potatis,sötpotatis,morot och/eller palsternacka :)Allt funkar bra och han äter med god aptit och skriker och öppnar munnen om man erbjuder lite till ;) gröten verkar han stå sig ganska länge på, vi kör gröten och sedan ammar vi som efterrätt.. Och vi kör på utan att BVC sagt något, vi går på Williams signaler och läser oss till mycket :) Gör även den mesta barnmaten själv nu, det vi köper och kommer fortsätta köpa är gröten..
Kan tipsa om en bok som jag beställde, kom med posten idag, läst första delen och den känns kanon! Känner mig otroligt nöjd med köpet :D
Du kan göra egen gröt också bara du har i extra järn
Söt han är!
Här är Bitringarna mest populära :D och leksakerna som hänger i babygymmet samt en snurramed sugpropp som vi trycker fast på köksbordet .. Men även vagnleksaken är poppis, den är poppis hos mina andra mammavänners barn också :)
Kommer bilder strax...
Nu har William varit sjuk för första gången :( 3 dygn med feber (pendlande mellan 37.7-39.5) 2 jobbiga nätter och ett besök på akuten natten till idag. Men jag tror det vänt nu, dock äter han lite dåligt idag! Jobbigt att se en sådan stor skillnad på sitt barns beteende för första gången.. :/
Och något helt annat... Fler som börjar växa ur liggdelen på vagnen? William är snart 5 månader och funderar på om man snart kanske kan byta? Ligga ner i liggvagnen om man är vaken funkar sällan längre! Utan det blir ett evigt bärande :) sova i den gör han däremot flera gånger om dagen! Men han har inte många cm kvar på längden....
Kanske var 3 dagars feber han hade? Fick han utslag? Jobbigt när de små är sjuka..
Ja Vidar börjar också växa ur liggdelen Haha.. Men jag väntar ett tag till. Än så länge är han nöjd i den.
Nu rullar han runt för fullt på golvet också
Vi har testat sittdelen lite idag, men det var väl så där populärt ;) Slutade med bärselen som vanligt...