Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Och jag har fortfarande inte känt några fosterrörelser... Andra barnet 16+2. Första kändes utanpå 16+5.

• agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-13 11:05:30 följande:

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

Nej fy vad tråkigt!!
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-15 16:33:45 följande:

Någon mer än jag som har ont i " äggstockarna" ? Eller där dom sitter iaf!!

Jag har det då och då!
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-15 16:33:45 följande:

Någon mer än jag som har ont i " äggstockarna" ? Eller där dom sitter iaf!!

Har haft det sen jag blev gravid så trodde därför jag hade fått ett till utomkvedshavandeskap men gjorde vul i vecka 7 och hade min graviditet på rätta stället så frågade varför jag får ont i äggstockarna så sa dom att det bara är växtvärk.
  • agirlnamedbill

Vad sjukt! Alltså det är inte alls okej att göra så! Jag bryr mig inte om folk rör magen eller så (så länge man är försiktig förstås) men vet att många inte gillar det. Jag skulle aldrig få för mig att bara gå fram och känna på nåns mage. Har känt på en gravidmage och det var för att hon sa "nu sparkar det, vill du känna?"

• agirlnamedbill

En fråga bara. När ni säger "blev tillbakaflyttad" menar ni på veckor som gått eller bf-datumet?

Jag tänker att tillbakaflyttad är när man får gå om en del dagar, alltså att man räknar veckor som gått (typ från 18+3 till 17+5)

Jag har kanske börjat känna bebisen. Tror att jag kände igår på bussen hem från jobbet vid typ 21 och nu när jag stod och diskade. Inte helt hundra men jag hoppas att det börjar komma regelbundet så man vet! Känns typ lite som ett svagt sug.. Nån som känner igen?

• agirlnamedbill
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 19:09:35 följande:

Hur många namn tänker ni ge era barn? Något man ska tänka på vad gäller antal? Visst är det så att barnet lätt kan byta till ett annat av sina namn om det skulle vilja och att det kan vara en anledning till att döpa det till flera? Min sambo tycker att det räcker med två ("det blir bara krångligt att skriva in alla sina namn på myndighetspapper och så") medan jag tycker att det kan vara kul med tre. Hur resonerar ni?

Jag tycker två (med tilltalsnamnet alltså). Kan vara att jag tycker så för att jag har så.
  • agirlnamedbill

Jag har mina vanliga trosor och det hade jag med dottern också hela vägen.. Jag drar aldrig upp trosorna över magen så det stör ju inte. Har hipsters från gina tricot i spets vanligtvis och om jag hellre vill ha nåt som inte åker in i stjärten så har jag vanliga från h&m, som säljs i tre-pack med mönster på.

• agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-11-18 15:51:01 följande:
    Tul är ett ultraljud där de kan uppskatta barnets vikt genom att mäta lårben och huvud osv. De skattade min dotters vikt till 2640 g och hon vägde 2780 g när hon föddes. Gjorde mitt sista tul 2 dagar innan hon föddes.

Tänkte boka ett tul till v 36 den här gången. Visar det sig att han väger över 4 kg kommer jag inte våga föda utan då kommer jag tjata till mig ett snitt. Är inte rädd för själva förlossningen utan är rädd för att gå sönder onaturligt mycket.
    Får man boka in sånt själv?

Min dotter vägde 4kg och det gick bra, men om man kanske gick sönder väldigt mycket med ett litet barn så förstår jag att man är orolig. Jag vill ju gärna inte ha ett 5kgs barn även om 4 gick bra. Jag vägde 2900g och karln vägde 4100g, så hoppas denna blir mer lik mig.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)