Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Han älskade den ;)

Öholm skrev 2014-12-06 23:53:45 följande:

Jag var på Coops julkonsert i kväll. När Petter började rappa sin första låt så blev bebisen helt vild! Han började sparka och slå samtidigt upprepade gånger genom hela låten. Såhär ihärdigt och hårt har han aldrig rört sig förut! Frågan är om han älskade eller hatade låten ?!

• Madelen b

Bara ja som inte tar järntabletter?

Jag tar ju multivitamin där är de ju järn i men inte rena järntabletter! Får se vad värdeba säger om en veckan!

Förra grav sjönk de lite men inte mycket!

• Madelen b

Jag kan just nu bara ligga på rygg eller halvt på magen! Sidan går inte då fogarna skriker! Vet inte hur jag ska lösa detta längre fram haha!

• Madelen b

Det där med 5min/h tror jag inte räknas om man bara jobbar två timmar! Jag jobbar jag inte mer än 3h så har jag ingen rast! Självklart får man springa på toa men en rast är ju obetald! Ibland lägger de på 15min på min arbetstid bara för att jag ska få 15min paus!

• Madelen b
    S1528 skrev 2014-12-08 18:34:02 följande:

Lägger man på arbetstid är det inte en paus, få är det är en rast, dvs oftast obetald arbetstid. Du har rätt att vila på arbetsstället (inte samma sak som arbetsplats) under arbetstid.

Men detta är enormt grötigt och mycket som kan tolkas åt olika håll..

Jag menade så klart att dem lägger på 15 min på mitt arbetspass för att jag ska få 15 min rast! Dvs obetald rast! Pauser får vi endast om vi håller på att kissa på oss haha
  • Madelen b

Min son var mjölkallergiker så kaskad spydde hela tiden, vi bytte nog kläder på han 6-8ggr tills han var 6 mån :O folk hade med sig ombyte hem till oss haha!

Enkel kläder helt enkelt!

• Madelen b

Vi var hos bm v 12 och sedan mellan v 20-24 men jag var in i v 15 oxå och fick lyssna på hjärtat så hon är bra och inte helt låst till programmet! Men m barn nr två så är ju kontrollerna glesare!

Ang handla saker är väl min svärmor lika att " tänk om något händer"

Men även om något skulle hända så är de ju fortfarande vårat barn. Och grejerna skulle ju vara ett minne på gott och ont! Vi har köpt lite kläder på rean och vagnen står redo. Resten har vi redan hemma!

• Madelen b
    Apriltös skrev 2014-12-09 17:33:09 följande:
    Är i 20+2 idag. Men fortfarande inget :/
    Usch jag vet hur jobbigt det är, jag känner lillan nu och är säker på att de är hon då de blir full fart om jag "retas" med att trycka på magen!

Men kan trösta dig med att med första barnet kände jag inget förens efter kontrollen hos bm efter rul så måste varit tunt v 22-23 och då var de svaga snärtar. Även då hade jag moderkakan fram!

Så försök slappna av så ska du se att de kommer när du minst anar det!

Men jag VET hur jobbigt det är att känna sig som den ända i världen!
  • Madelen b

Kläder, instämmer är typ bara hm som säljer i i butik och så tantiga kläder ser ut som ett jäkla fetto i de mesta:/

Klr på tights och strumpbyxor!

Jacka köpte jag faktiskt en begagnad gravidjacka men oanvänd för jag VÄGRAR frysa iår haha!

• Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-12-10 11:53:09 följande:

Ni som inte redan har åkpåse, ska ni köpa en nu till våren? Tänker annars att man borde kunna vänta till hösten med detta väl? Och använda bara filt i vår och sommar. Hörde någon som använde fårskinn även på sommaren i vagnen och att bebisen var lagom varm av det. Tycker det låter lite konstigt (?) Är det smart att ha både fårskinn och åkpåse annars vintertid?

Jag tänkte försöka fynda en nu efter jul då det lär reas ut endel! I april tror jag vi klarar oss utan åkpåse, men skall köpa en 70 tals tunnare manchester åkpåse hade jag tänkt!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)