Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Var på rul idag och allt såg bra ut! Bf 25 ( 10 dagar senare än va bm beräknar efter mens :O , fler som har så? )

Min son fick köpa första klädesplagget till sin lillasyster och valde denna hemska skapelse haha:) men var chockande nog en tös här:)

• Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-19 17:08:55 följande:

Grattis till fint RUL Madelen b :) kul med en liten tös

Tack känns så skönt:)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-19 18:49:44 följande:
    Haha, "ska det va så ska det va" tänkte han nog ;) Grattis till fint RUL!
    Haha allt eller inget precis;) försökte visa han massa fina saker men icke " hans bebis ska ha kjol" haha!
  • Madelen b

Jag skippade smärtstillande pga att ja hört att förlossningen kan ta längre tid pga avstannande värkar!

Ja använda bad och profylaxandning!

• Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-19 21:23:54 följande:
    Bad ska jag verkligen prova om det finns möjlighet, verkar super och har bara hört positivt om det! Läser just nu "Föda utan rädsla" av Susanna Heli. Ska definitivt prova hennes metod som liknar dykmetoden. Har praktiserat lite mindfulness innan där man ju också ska acceptera det som är och inte försöka fly och upplever att det hjälpt mig i andra situationer, t ex när jag haft magkatarr och mått dåligt. 
    Kan även tipsa om yoga/pilares däran får andningen och avkopplingen på köpet! Super!!
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-19 23:18:34 följande:
    Ja yoga tränar jag redan. Lite osäker på hur jag kan använda det i förlossningen dock? Där ska ju andningen vara ljudlig medan Susanna Heli i sin bok trycker på att det är väldigt viktigt att ha en mjuk och ljudlös andning.
    Haha ta bort ljudet bara;)

Nä man man lär sig ju kontrollera sin andning när de är jobbigt! Att andas igenom krystvärkarna kan ta dig 90%!
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:38:04 följande:
    Vad kul att läsa! Jaså blev du framflyttad, har för mig att du hade 21 april först?

Haha, vilken omtänksam storebror smile1.gif Så skoj att ni väntar en tös! Jag försöker fortfarande få min sambo att tänka om, han vill ju inte veta vad det är och då får ju inte jag heller veta. En vecka kvar att bearbeta honom hihi!
    Ja precis samma datum som dem sa på Vul i v 8 så vi får väl se när hon (. Sjukt att skriva det haha) tittar ut!

Jag är den dominanta i vårt förhållande som mitt ord är lag haha;) nä men han bryr sig inte så mycket men var mer ivrig att veta könet på första barnet!

Precis som du skriver så känns sparkarna som en ryckning! Exakt så känner jag!
  • Madelen b
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Grattis och välkommen:)

Jag är 27 min sambo 37 och vi väntar vårt andra barn 25/4 sonen hinner bli 4 lagom till bebis kommer:)

Jobbar i delikatess men bara 50% då det är väldigt tungt och jobbigt med mage plus foglossning:/ kommer gå minst 2mån innan då det funkar inte att hänga i delikatessdiskar med en grav mage! Lite trist då jag trivs jätte bra på jobb o älskar pengarna;P men orkar inte må dåligt o ha ont jämt heller!

Bor i skåne med min familj o djur:)
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 17:01:44 följande:
    Intressant, får se om de flyttar vårt datum också. Ja jag kan bara tänka mig känslan, att veta vad det ska bli :)

Haha, jag tror att jag är den dominanta men icke :-P När han ska ha sin vilja igenom är han envis som en gubbe! 

Ja, känns himla skumt men så härligt :)
    Ja o sjukt att de är en tjej, så oväntat:D

Hahaha jo min med, vi har precis varit på hus visning och där får han hålla i lodret jag bara nickar o håller m så jävla svårt!!
  • Madelen b
    amandanS skrev 2014-11-20 20:32:59 följande:

Går in i v 21 idag, så minst några veckor till MÅSTE han stanna! :)

Han hade inte "borrat" ner sig med huvudet i alla fall utan låg fritt med fostervatten runt sig, så det var bra.. Och livmodertappen var stängd och visade inga tecken på att vara på väg att öppna sig. Så jag hoppas det är oförändrat på onsdag! :) tills dess ligger jag väl i soffan och latar mig....

Vet många som gått över tiden fast deras tapp var utplånad så hållertummarna att han stannar tills han är helt redo för livet utanför! Men ta de lungt o vila massa nu!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)