Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-11-15 07:42:34 följande:
    Färska blåbär är däremot tvärt om smile1.gif

Det är därför man oftast äter tex blåbärssoppa vid magsjuka.
    Aha. Tänk man lär sig nya saker varje dag
  • Freje

Idag blir dottern 7 månader . Det firades genom att hon fått sin livs första förkylning . Inte så kul, hon har inte kunnat sova bra inatt och hållt mig vaken i stort sett hela natten. Eftersom jag själv också är förkyld så känner jag mig nästan gråtfärdig av trötthet. Dessutom är sonen 4 år också hemma från förskolan. Känner på mig att det här kommer bli en tuff dag.

• Freje
    Bell13 skrev 2015-11-16 10:34:55 följande:

Douglas har varit förkyld en gång och physiomerdpray räddade oss. Nästäppan släppte på en gång.

Jag får nog inhandla det imorgon. Dagarna är hon pigg och kan sova någorlunda, men nätterna är besvärliga. Just nu sover hon i babyskyddet, det verkar hjälpa lite.
  • Freje

Ni som ammar ff. Hur länge tänkte ni fortsätta?

Med sonen slutade jag vid 8 månader, då han inte ville längre. Men med dottern känns det inte som jag har så bråttom, och än verkar hon ha behov av amningen.

• Freje

Här ammas det numer bara 1-2 ggr per natt, sen hon börjat äta ordentligt med mat på dagen. Så nattamningen känns helt okej. På dagarna är det så skönt att ha alternativ till amning.

I veckan var vi på öppna förskolan för första gången på babyrytmik. Hon var helt fascinerad av alla andra småttingar. Men mest var det kul för mig att träffa andra föräldralediga.

• Freje
    Bell13 skrev 2015-11-23 18:55:15 följande:
    Vi försöker också komma dit att pappa ska kunna natta och att jag ska kunna få lite egentid.
    Ska prova med en napp inatt när han vaknar.
    Hur har det gått? Tar han nappen?
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-12-02 10:37:32 följande:

Däremot läste jag i en annan tråd att om babyn vägrar ersättning kan man hälla i 1 krm vaniljsocker och då vill de flesta ha. Testade nu och han drack 200 ml

Där ser man . Hoppas det innebär lite färre uppvak nattetid för er.
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-12-02 22:09:58 följande:
    Kommer nog inte vinna mom of the year. Men ..... M å s te få sova 1 natt smile1.gif
    Äsch. En sån liten mängd vaniljsocker är ingenting mot en förhoppningsvis mer utvilad och glad mamma Om det funkar så är det ju toppen.

Själv fick jag sova en hel natt häromdagen. Var i lite chock när jag vaknade och insåg att det var morgon och hade sovit hela natten Tyvärr varade det inte, nu är vi tillbaka till ett till två uppvak per natt. Men det är överkomligt tycker jag.
  • Freje

Plötsligt har dottern börjat skrika vid matbordet. I början funkade det att hon fick en egen sked, men inte längre. Hon vägrar att äta. Just nu godtar hon bara amning. Enda sättet att få henne att äta är att hon får göra det själv. Så jag funderar på att testa att låta henne äta mer själv. Lämplig mat i lämpliga bitar, typ kokta morotstavar, kokta broccolibuketter. Vi har testat lite men det blir ju väldigt kladdigt

Någon som testat ?

• Freje
    Raggsockan skrev 2015-12-05 10:54:01 följande:
    Jag va inne lite på de i början och  läste en del om BLW. Men de verkade så krångligt så jag gav upp. Men det finns en bra facebook-grupp om du söker på Baby led Weaning. Där fanns de väldigt hängivna föräldrar och dom hade också en hel del länkar osv. 
    Jag får kolla in den gruppen, tack för tips!
    Jag är tveksam om det kommer att funka, då min tjej hulkar så fort det är en liten klump i gröten eller matpurén. Men jag kan ju ha fel, det är värt att testa. Majskrokar och smörgårsrån äter hon utan problem. Så det kanske bara jag som är nojig att hon ska sätta i halsen.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)