Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje skrev 2015-05-31 20:58:02 följande:

Ha den äran allihop på mors dag!

Tack detsamma!

Fick lite kaffe på sängen Men jag fick ligga kvar och tala om vad jag ville ha på mackan!
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-02 17:26:00 följande:

Det gör gott att bli uppvaktad Det är ibland de små sakerna man uppskattar mest.

Verkligen underbart

Freje: mina döttrar har sett ut som prickiga korvar när de var nyfödda. Fulla med prickar! På minsta dottern så slog det sig på hennes bröst så de svullnade upp och blev som pingisbollar. Hon hade jätteont av det :-/

Pojkarna har istället varit mer gula men mindre hormoner. Märkligt hur det skiljer sig
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-02 21:59:31 följande:

Jag hoppas det går över snart, för jag saknar de lena gosiga kinderna. Nu är de skrovliga och torra. Smörjde du dina tjejer, eller gick det över av sig självt?

Hur gammal är hon och ammar du?
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-03 07:37:47 följande:

Skulle ju skriva också att vi ska till BVC idag och ska höra vad de säger om prickarna.

Aha.. Osäker på om det är hormoner då hon är så gammal? Brukar inte komma första veckorna..? Tror jag.

Är hon torr så är bröstmjölk toppen att smörja med
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-03 21:43:42 följande:

Det är hormonprickar, eller "babyfinnar" (acne neonatorum). Men har inget med hormoner att göra. Går över av sig självt, men bvc sa att man kan smörja med mildaste cortisonsalvan om man vill. Testar just nu bröstmjölk ett tag

Aha! Där ser man Skönt att det inte var nåt annat. Bröstmjölk brukar funka toppen!
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-14 21:21:36 följande:

Tjoho! Här har tösen börjat vilja äta var fjärde timme på natten istället för var annan. Vilken skillnad!

Underbart!

Vidar jollrar en massa och ler å har sig. Helt underbar!! Så himla snäll <3

Började med ersättning vilket han helst föredrar. Ammar emellanåt. Han sveper lätt i sig 210 ml åt gången! Efter 2 timmar så är han redan på svältgränsen Jag börjar ana ett dyrt matkonto framöver.. haha!

Hur tänker ni andra med vaccinationer? Ger ni det som erbjuds? Här ger vi allt som erbjuds i alla fall. Vid nästa bvc besök (tror det var den 30/6) så är det dags för första vaccination... Få se hur han reagerar på den..
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-14 21:50:15 följande:

Ja visst är det härligt med jollrandet och leenden.

Verkar vara en matglad liten krabat du har

Ang vaccinationer så kommer vi också ta vad som erbjuds. På tisdag har vi läkarbesök och då ska hon få vaccinet mot rotaviruset.

Haha ja verkligen! Till skillnad mot trean som lever på luft.

Det där rotaviruset har vi aldrig fått erbjudande om. Är det fler som inte fått det?
  • BigMami
    Freje skrev 2015-06-14 22:39:25 följande:

I Stockholms län erbjuds vaccinet kostnadsfritt. Det lät på BVC som att det inte erbjuds i alla län.

Nej det verkar så. Vi bor i Dalarna och har inte hört talas om det alls varken nu eller för 12 år sedan
  • BigMami

Ja Vidar vhar också nött hår, men det gör ju alla bebisar Han hatar också att ligga på mage helst vill han sitta upp!

Babygymmet är också en favorit att ligga under Perfekt att ställa det framför babysittern så han kan rassla i det själv och roa sig Skrattar gör han också, så himla gulligt!!

Bell, vilket enkelt recept! Det måste testas Inte för att jag bryr mig om några mammakilon, men ändå

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)