Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Linc skrev 2015-01-01 21:02:30 följande:

En liten undran. Jag går in i v.26 imorgon. Min lilla tjej där inne har varit rejält vild med sparkar och vändningar hicka etc som jag nästan kunnat ställa klockan efter. Nu i två dagar så tycker jag att det har varit så otrolikt lugnt där inne. Jag känner hicka och ryckningar och lättare buffar men inte alls som innan. Misstänker att hon kanske sparkar mer inåt och det är därför.. är eg inte orolig men undrar om ni andra upplevt "lugnare" perioder runt denna vecka? Tillväxtfas? Vila för att det är nytt år? :)

Längtar också som en galning till april så jag får hålla lillan i famnen istället och får se på henne <3

Jag upplevde att det blev lugnare för 2-3 v sedan var då i v 25-26 och det varade i nån vecka. Är nu i v 28 och det är mer liv än nånsin, han sparkar hårt, buffar uppåt och neråt och vänder sig. Det är mycket aktivitet på natten också och det gör att jag vaknar rätt många gånger.

Om du är orolig kan du ringa förlossningen och rådfråga, kanske brukar lugna sig lite för de flesta i v 26
  • Bell13
    Linc skrev 2015-01-02 17:10:14 följande:
    Tack :) Jag känner mig inte så orolig eftersom jag iaf helatiden kännt henne.. men visst 17 undrar man när det blir lugnare i magen :P
    Tror att det är mindre plats nu och att det därför känns mer. Jag känner honom i princip hela tiden
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2015-01-02 23:15:50 följande:

Måste fråga er andra en sak då jag inte hade detta under förra graviditeten.

Alltså flytningar kan ju öka, men jag kan få så mycket under ex en promenad att det går igenom trosor och tights . Till och med jeans ibland. Trodde först att det var vattnet som sipprade men det är det inte. Känns oerhört ofräscht ....=/

nån mer som kan få så?

Jag får så där mycket också. Har svarta jeans och vita flytningar så det är riktigt äckliga fläckar. Det luktar lite surt om dem också ska bli skönt att slippa dem sedan
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-03 15:55:20 följande:

Detta med värktabletter o graviditet? Hur känner ni?

Ja har så ofta så grymt ont i skallen och inte blir de bättre av att hosta o kräkas!

Men jag får sådant dåligt samvete av att ta panodil tex, ibland 1 tablett tre gånger /v! Ibland klarar jag mig utan i en vecka! Gillar det inte alls men vet ej hur jag ska kunna jobba o vara mamma med denna huvudvärk, men vill inte skada mitt barn ju:/

Du skadar ju inte ditt barn om du tar tillåten medicin. Det ska du ju inte ha dåligt samvete för.
  • Bell13
    ullin skrev 2015-01-02 21:33:31 följande:

Är det någon fler som går upp i vikt i alldeles för rasande fart? Själv har jag gått upp 1,7 kilo från julafton till nyårsafton. Märkte att mina fingrar svullnat och att sockarna gett märken efter resåren så mycket är väl vätska men inge kul ändå. :/

Sen nyårs har vikten fortsatt upp med ca 300 g/dag. Jisses om det ska fortsätta så här.

Är nu i vecka 24.

Jag har varit bortrest sedan 23/12 och inte vägt mig sedan dess.

Har sett att jag fått massor av celluliter på rumpan och utsidan av låren så jag har nog gått upp en del är min gissning.

Vågen visade 9 kg upp för 1,5 v sedan och jag gissar på 12 kg upp när jag kommer hem på måndag.

Känns som det bara är att gilla läget även om det är trist, är glad att jag slipper vara gravid sommartid hade varit en mardröm att behöva visa mig så här lättklädd
  • Bell13
    Miniräka skrev 2015-01-05 01:34:50 följande:

Hej,

Ni som ska föda i Stockholm under april, vilken förlossningsenhet har ni valt och varför?

Står själv lite i valet och kvalet mellan ett par olika.

Jag valde bb Sophia. Har ett par vänner som fött där och de är väldigt nöjda. Jag har bara fått ett gott intryck av dem och det är lite av privatklinik över dem, tycker inte om sjukhusmiljö egentligen.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-06 19:52:05 följande:

Okej, vad säger ni, Bugaboo Cameleon 3 eller Brio go next?

Bugaboo så klart
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-07 11:44:38 följande:
    hihi : ) Har du fått hem din? Vad kostade den och vilken modell/färg blev det?
    Den har inte kommit ännu. Valde en bugaboo camelion 3 classic med quiltat tyg på insidan i dark khaki. Den är olivgrön och helt underbar. Den kostade 9000 kr med lite olika tillbehör.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-01-07 17:50:34 följande:

phpXIcIx076756.jpg

Vecka 28 på fredag! Min mage har sjunkit sjukt mycke på bara några dagar..

Fin du är är det lättare att andas när den sjunkit? Jag är andfådd hela tiden, även när jag sitter ner.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)