Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-09-01 10:56:43 följande:

Vi kör hellre med åkpåse än en massa olika lager på lager och tjocka overaller. Är det svinkallt går jag ändå inte ut själv långa stunder ..

Bor i Dalarna kan tilläggas
  • BigMami
    amandanS skrev 2015-09-01 17:33:39 följande:

Vi har en tunn åkpåse i fleece som vi tänkt använda, den är som 2 lager fleecefilt ungefär. Sedan har vi en tjockare vi fick av vänner. Men den sätter vi nog i löp/cykelvagnen eftersom vi tänkt sätta skenor på den och använda den i skidspåret. Så ordentligt med kläder kommer han ändå förhoppningsvis ha nytta utav då vi kan vara ute stor del av dagarna om vintern bjuder på snö.

Likaså använder vi bärselen ganska flitigt då han i perioder tröttnar på vagnen eller bara ska vara i famnen. Känns knepigt då med bara åkpåse :/ De gånger vi går ut i syftet att han ska sova så bäddar jag nog bara ner honom ordentligt utan overall...

Vi har som ett överdrag till vår bärsele som skyddar
  • BigMami
    amandanS skrev 2015-09-06 13:39:55 följande:

William har med fått sin första :) ca 2 veckor sedan.. Men är otroligt gnällig och har varit senaste dagarna så skulle tro att nr 2 med är på väg upp :) Så söta när dom skrattar och man ser den lille tanden :D

Jag tycker att de är söta tandlösa

Man får passa fingrarna sedan Men William var lite äldre va? Vidar blev 5 månader i tisdags.
  • BigMami

Vi har liggdelen kvar till Vidar då han trivs så bra i den men det börjar bli gränsfall att han får plats i den Han vägde 8.6kg och var 65cm sist så det börjar bli dags att byta snart... Det dumma är att tvillingvagnen bara går att ha framåt och jag vill helst ha han emot mig..

• BigMami
    amandanS skrev 2015-09-07 15:22:26 följande:

Han är född 20 mars så dryga 5.5 månad nu då :) så de var ungefär lika gamla när första tanden dök upp då :)

Jaa
  • BigMami
    amandanS skrev 2015-09-06 13:39:55 följande:

William har med fått sin första :) ca 2 veckor sedan.. Men är otroligt gnällig och har varit senaste dagarna så skulle tro att nr 2 med är på väg upp :) Så söta när dom skrattar och man ser den lille tanden :D

Det brukar vara så, när en väl har kommit så ploppar de upp hela tiden Sylvassa små krokodilkäftar
  • BigMami

Ja om inte Vidar får sova ordentligt under dagen så är han övertrött och nästan otröstlig på kvällen..

Vi vaknar före 7 sover sedan mellan 9-11ca sedan vid 13-14.30 ca och sedan runt 16 igen.

Sover oftast vid 20 för natten och äter sista gången ibland före 22.

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-09-09 08:12:54 följande:

Problemet här är att han väldigt ofta vägrar somna dagtid. Bilen funkar alltid men ofta kan jag inte sitta och köra runt planlöst i 2 h. Tänker att jag kanske ska mörklägga i sovrummet som vi gör på kvällen så han förstår att han ska sova? Tycker så synd om honom för det blir så jobbigt när han är helt otröstlig.

Usch vad jobbigt för er :-/ Sover han varken i vagn eller famnen? Bärsele? I sängen med en filt lite över ansiktet? Vagga? Ha regnskyddet på vagnen så det dämpar lite ljus och ljud? Vidar gillar allra bäst att ha en filt halvt över ansiktet att borra in sig i och helst lite ljud omkring.

Vår trea vaknade jämt när vagnen slutade rulla och det spelade ingen roll om det var efter 5 eller 50 min sömn.. Skitdrygt! Hatade bilen gjorde hon också.

Andra mammor kunde fint stålla vagnen åt sidan medan deras bebis sov så skönt och fika i lugn och ro. Jag var så avundsjuk!! Ständiga kommentaren att ALLA bebisar äääälskar ju att åka bil! Jo tjena.. Hon skrek heeeela tiden i bilen!

Vidar är raka motsatsen! Så himla snäll
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-09-09 15:43:42 följande:

Idag somnade han 8.15 och vaknade 10.55 när han fick sova på mig i amningsposition. Fick tips att ge lite mer mat i form av t ex gröt för det kan vara svårt att sova som de behöver när de inte är mätta. Har köpt gröt från 5 mån, han blir det på måndag med mangosmak så hoppas jag att han vill ha det.

Ja man har suttit mååånga timmar i soffan med en sovandes bebis i famnen och knappt vågat rört på sig. Kissnödig och hungrig!! Bara de får sova en stund Hoppas det vänder sedan för er! Håller tummarna!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)