Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-09-30 16:17:36 följande:

Jag resonerar som du, amning i 6 mån så ingen stress. Douglas blev inte mätt verkade det som och jag fick prova att ge lite annat. Gröt vill han inte så det har jag gett upp. Idag åt han fruktris och tyckte det var gott, åt en liten burk på två måltider så han gillar att äta

Gröten är ingen hit alls.. Usch! Den borde inte ens få säljas. Seriöst, är det nån unge som verkligen gillar den som den är??

Vad är det för frukt-ris?

Frukt slinker ner ganska lätt här

I morgon fyller Vidar hela 6 månader redan!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-09-30 20:40:15 följande:

Frukt blandat med ris som en slät puré. Var äpple, päron, banan och persika. Tror de blandat i lite ris för mättnadens skull. Vet inte om jag kände skillnad direkt gröt är dessutom inte nyttigt mjöl och vatten egentligen. Blir sur när jag får höra att det är nödvändigt med välling eller gröt för att det är järnberikat. Finns ju järn i mycket annat

Aha! Vill helst inte ge Vidar nåt med ris än pga arsenik varningen..

Ja ersättning är ju bra mycket nyttigare än välling och gröt. Vår snart 3 åring äter fortfarande ersättning ibland.. Testade att ge välling och "vanlig" ersättning men det blev hon förstoppad av så vi fick åka in på akuten med henne..
  • BigMami
    amandanS skrev 2015-09-30 20:48:36 följande:

Min skrutt äter gröt ;P dock inte den naturella.. Men Nestlé päron/banan eller katrinplommon\äpple samt sempers nya godnattgröt går ner ;) här äts 2port/dag - morgon och kväll....

Haha! Ja utblandad så funkar den nog Men naturell... Njaäe
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-01 06:50:19 följande:

Frågade om ris på BVC och hon sa att om man t ex ger risgröt så ska man köpa nåt annat t ex havre när det är dags att köpa ny förpackning.

Jag är precis som du försiktig och vi äter inte så mycket ris här hemma längre.

Visste inte att det fanns ersättning som gick så långt upp i åldrarna, kul

Haha näe hon äter fortfarande den som heter 1 då det inte finns annan eller jag törs inte prova någon annan igen då det slutade så illa sist :-/

Men hon äter det väldigt sällan..
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-06 13:03:21 följande:

Douglas genomförkyld. Två tänder är på väg upp. Har väl haft bättre stunder om man säger så. Efter en alvedon är han lite piggare. Hoppas det går över snabbt

Usch! Lider med er. . Vidar blev också så när tänderna var på gång Men det gick över på ett par dagar!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-07 08:18:15 följande:

Så du tror att förkylningen är pga tänderna? Douglas fick alvedon hela dagen igår och det blev lite bättre då. Idag är det också bättre än igår och är bitringen kall så funkar han som bäst. Köpte också mam multident, gelé att stryka på tandköttet. Ge ej vätska direkt efteråt stod det för det kan skölja bort gelén. Tror att de mängder dreggel som kommer löser den biten

Ja jag trodde att lillan hade smittat honom med dagisbaciller men det visade sig vara en tand! Sedan blev det lika igen med nästa tand. . Bara hoppas att det inte blir så med alla 20.. :-S

Han ville knappt ha något i munnen alls då det antagligen ömmade.
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-07 12:05:08 följande:

Här är det tvärtom att han vill ha nåt hela tiden, kliar säkert. Han är inte lika ledsen idag och gråter mindre men ändå missnöjd överlag.

Hoppas de ploppar fram snart
  • BigMami

Jag har jättedålig koll på magmuskler och sådant. Jag kör på med mina promenader så länge backen är bar Jag har nu sedan mitten av juli gått ner ca 18 kg. Har 10 kg kvar till inskrivningsvikten

• BigMami
    Freje skrev 2015-10-08 11:37:41 följande:

Har faktiskt en sån hemma, som vi ska testa. Hoppas hon gillar den också. Matar du med sked eller äter han direkt från klämmisen?

Enklast är nog med sked Vidar äter direkt ur ibland när vi är ute.
  • BigMami
    Freje skrev 2015-10-08 19:42:35 följande:

Blev ingen klämmis idag, däremot åt hon glupskt av potatis och broccoli puré från Hipp. Handlade på Ica Maxi igår och de hade halva priset erbjudanden på flertalet burkar. Så jag passade på att handla lite. Kan vara skönt att ha lite färdigt som variation till att koka själv.

På lördag ska vi döpa henne, jag hoppas hon inte lagt på sig för mycket så dopklänningen är för liten nu

Kan vara läge att testa en klämmis då, så slipper man tänka på amning direkt.

Vi ska ha dop den 24 och Vidar kommer inte ha dopklänning. Tror ändå han är för rund för en Har en vän som kommer att sy en dress som han kan ha sedan.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)