En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder
Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder
Det där med ilningar neråt urinröret och konstant kissnödig känner jag absolut igen. Mini har varit fixerad ett tag nu så hon ligger väl och boxar på blåsan
För övrigt, har i veckan varit på Profylaxkurs. En oerhört bra barnmorska som ledde den, med både humor och allvar. Killarna fick simulera värkar på sina tjejer (t ex nypa hårt hårt i underarmen under en längre tid) och så skulle vi andas oss igenom det. Blev förvånad över hur bra andningen fungerade! Gjorde mycket ondare när vi testade att hålla andan, som man vanligtvis gör när något gör ont. Dock fortfarande ont i armen idag, men det får det vara värt
Är det någon av er som varit med om akut feberskakningar på natten?
Jag vaknade mellan kl 5-6 i morse, låg vaken i några minuter och sen började jag skaka. Gick upp på toaletten, fortsatte skaka och försökte andas normalt. Försökte lugna ner mig, men ingenting hjälpte, ringde förlossningen och bm sa att jag skulle ta tempen. Hade då 38.4. Mådde inte dåligt igår, och nu efter några timmars sömn har jag ingen feber längre och känner mig helt frisk. Är det någon av er som varit med om detta tidigare? Jag har aldrig haft panikångest, och det kändes inte som vanlig feberfrossa.
Tänkte äta sill idag och det står att det är sherry i den. Det är inte sherrysill utan någon typ västkustsill men läste på innehållsförteckningen. Tror ni man kan äta den? Är det någon alkohol kvar i den tror ni?
Är det inte typ i vecka 35 som de vill att bebisarna ska ha vänt sig? Så då finns det några veckor kvar - ingen idé att oroa sig innan dess tänker jag? Ska till BM imorgon och hoppas då få reda på en massa - det känns rätt länge sedan nu, 4 veckor. Händer ju ganska mkt dessa sista veckor så jag hoppas att jag får gå lite oftare nu mot slutet.
Någon som kan tyda hur min bebis ligger i magen? Tycker det är jättesvårt att veta själv. När den hickar brukar det kännas på höger sida, till höger snett ned om naveln (någon gång har det även varit till vänster om naveln). När jag ligger på vänster sida brukar jag känna smårörelser på den sidan ovanför höften liksom. Känner något tydligt hårt precis vid naveln nu. Sparkar känns mest mot sidorna, någon gång mot blåsan. Låter inte som om den har vänt sig än va?
Jag gjorde ett misslyckat vändningsförsök med min förstfödde och skulle inte göra om det igen då jag inte fick nån bra upplevelse tyvärr. Antar det beror mycket på läkaren som utför försöket så ni kanske får en helt annan upplevelse.
Jag har sedan igår varit sjuk. Förkyld och feber som ökade under dagen igår och natten. Ligger nu på 38.7 dock är den lite lägre nu då jag tagit alvedon.
inatt började jag hosta lite lätt och få ont i ryggen, ganska högt upp. Jag vet inte om det är ryggen, revbena, lungorna eller musklerna. Nu har även det blivit värre. Gör ont att andas och tar jag lite djupare andetag så är de som att luften tar slut direkt och jag hostar till. Är smått andfådd även fast jag inte rör på mig. Nu är jag rädd att det kan vara lunginflammation, aldrig haft det så vet inte hur de känns.
Vad tror ni, kan det vara lunginflammation eller att det är bebis som trycker på? Är i v32 så är ju inte så super skönt att ligga eller sitta ner längre stunder. Men är man sjuk med feber så orkar man inte vara uppe och röra på sig så mycket.