amandanS skrev 2015-07-10 21:39:54 följande:
Det där är inte lätt, jag hade en sådan dag igår! Bröt ihop och ville inte heller amma mer, hela amningen kändes som ett övergrepp(!?), som att någon skulle ta på mig mot min vilja.. Hemsk tanke och känsla, skumt att ens kunna känna så till någon man älskar så högt! Men för mig blir det sådär när jag ätit för dåligt, men min sambo känns förstående och påminner mig hela tiden om att det tar mycket energi från min kropp att amma och producera mjölk osv.. Jag klarar mig inte på frukost, lunch och middag bara, då gråter jag och är energitom och nere rent allmänt.. Jag äter knäckebröd, smörgås, frukt, fil osv lite titt som tätt mellan måltiderna... Tycker inte jag gör annat än äter (går varken upp eller ner i vikt heller), men då mår jag som bäst också :) gör ofta en smörgås/knäckemacka lite snabbt och äter när jag ändå bara sitter ner
Tack!! Ska försöka komma ihåg att äta bättre. Det är ibland när han aldrig vill släppa tutten som jag håller på att bli knäpp. Får inte till någon jättebekväm ställning när jag liggammar heller - måste försöka jobba på den.